2025-07-05, 00:49
Medlem
Rumpkorvens avatar
Låt säga att du drabbas av en stroke och du tappar all talförmåga samt att du sitter i rullstol. Du får reda på ganska snart att det inte kommer att bli bättre. Hur skulle du hantera den situationen?

Jag är ganska övertygad om att jag inte hade klarat det speciellt bra psykiskt. Hade nog blivit galen. Men en del personer är så märkliga att de klarar den situationen ändå på något sätt.
Citera
2025-07-05, 10:12
Moderator
Maviels avatar
Övrigt - ämnen som saknar eget forum --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2025-07-05, 12:07
Medlem
Europes avatar
”Äntligen lite vila och äntligen slut på kravet på ångestfyllt kallprat”, hade jag tänkt och dragit igång lite skön musik i hörlurarna.
Citera
2025-07-05, 14:47
Medlem
StorFetAnkas avatar
Utan personlig erfarenhet kan jag ju bara gissa vilt. Å med det sagt så lär det absolut vara frustrerande i början, mycket oro om vad som händer med allt, frustration när alla ska ha dina grejer som du slitit och jobbar för hela livet, oron att bli bortglömd då du är helt beroende av nån som matar dig å tar hand om allt.

På sikt kanske man vänjer sig och accepterar situationen då man ändå inte kan göra nåt, samt att inget egentligen blir bättre av att vara arg och orolig hela tiden.
Citera
2025-07-05, 14:56
Medlem
zombie-nations avatar
Haha, men vad ska man göra då?

Jobbigt om man inte kan kommunicera dock. Om man kan använda sina händer är det ju ett helt annat läge.
Citera
2025-07-05, 19:28
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Låt säga att du drabbas av en stroke och du tappar all talförmåga samt att du sitter i rullstol. Du får reda på ganska snart att det inte kommer att bli bättre. Hur skulle du hantera den situationen?

Jag är ganska övertygad om att jag inte hade klarat det speciellt bra psykiskt. Hade nog blivit galen. Men en del personer är så märkliga att de klarar den situationen ändå på något sätt.
Accepterat läget förstås....
Citera
2025-07-05, 19:53
Medlem
Man får anpassa sig. Vad har man att välja på?
Citera
2025-07-06, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven

Jag hade varit tyst
Citera
2025-07-11, 17:16
Medlem
Testoguy666s avatar
Idag så har sjukvården så bra teknik, så den risken är nästan obefintlig.
Citera
2025-07-11, 17:18
Medlem
Har alltid sagt att min Sambo bör ta mitt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in