2025-07-05, 00:05
Medlem
triptykens avatar
Så din plan är att gola ner din granne för att du inte gillar hans utseende? För nåt du brukade göra?

Kan du inte bara sköta ditt och skita i vad dom sysslar med? Eller be dom sluta bespruta allt klockan åtta på morgonen? Så du får sova?
Btw har du intet jobb att gå till? Sova förbi åtta medans dina driftiga grannar jobbar i sitt anletes svett?

Sjukpensionerad för emotionella problem?
Citera
2025-07-05, 00:10
Medlem
Custom_mades avatar
Jag tycker också det låter rätt skumt att sätta dit han för nått du själv pysslat med.

Hade ju varit en sak om det var stök och så. Men han verkar väl sköta det relativt...

Du kanske kan få en kompis liksom, känns som du behöver det.
Citera
2025-07-05, 00:11
Citat:
Ursprungligen postat av Laureth
Att elen ingår i hyran pekar i mitt tycke snarare på att han inte odlar något olagligt, för när en hyresvärd måste betala är de mycket snabba på att kontrollera orimlig åtgång.

Säger inget om allt i övrigt. Den punkten känns lite skev bara.

Anledningen till att jag tror motsatsen beror på att tidigare hyresgäst (min kusin) sysslande med så storskalig BTC-mining han förmådde, med den hårdvaran som stod honom till bruks, utan att hyresvärden reagerade över ett åttamånadersspann. Med detta sagt kan jag givetvis ha fel, men jag tror inte det.

Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Så din plan är att gola ner din granne för att du inte gillar hans utseende? För nåt du brukade göra?

Kan du inte bara sköta ditt och skita i vad dom sysslar med? Eller be dom sluta bespruta allt klockan åtta på morgonen? Så du får sova?
Btw har du intet jobb att gå till? Sova förbi åtta medans dina driftiga grannar jobbar i sitt anletes svett?

Sjukpensionerad för emotionella problem?

Du är ju en svartskallevurmare av rang, och tycks av dina egna inlägg att döma hata svenskar och allt som inte har med blattar eller islam att göra, så din åsikt här väger ungefär lika tungt som gårdagens vind. Du är ingenting annat än smuts som blekmedel hade tagit hand om, och om du likt en kackerlacka överlevt det så hade mina nio millimeter tveklöst rått bot på ohyran. Bara håll käft, ingen här gillar dina inlägg.
Citera
2025-07-05, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween247

Hade detta varit en svensk så hade jag kunnat leva med det, då jag själv har ett... dimmigt förflutet och begått både det ena och det andra, och hatar angiveri. Men samtidigt hatar jag svartskallar,

lmao rasismen ryker ut ur öronen på dig lugna ner dig.

Han har lyckats lura systemet och har odlat precis som du och jag, var glad för svartskallen istället.

Vill du skrämma upp han rejält kan du ju börja skicka brev, minns hur paranoid man själv var.
Mina grannar visste om hela tiden men ringde aldrig polisen fick jag veta, det var schysst.

Var schysst du också.
Senast redigerad av FCBarcelona92 2025-07-05 kl. 00:31.
Citera
2025-07-05, 00:29
Medlem
Citat:
Jag gillar problem, så länge jag kan kontrollera utfallet. Jag stör mig lika mycket på att han förefaller så slarvig och inte verkar bry sig om uppenbara s.k. "dont's" när det kommer till kriminalitet. Ska man vara kriminell ska man vara det så till den grad att ingen anar något. Här är det pinsamt tydligt att något försiggår.

För att om det var en "galen svenne" så hade jag låtit honom hållas? Läste du ens mitt inlägg, ditt jävla spån? Jag har en lojalitet gentemot mina kriminella landsmän då jag tidigare kvalat in bland dessa, men blattar? Fuck no, dessa kastar jag gärna under bussen och ser både krossade och ihjälkörda med en varm, mysig känsla i kroppen. Som kriminell känner jag noll behov att följa kriminellt kodex när det anbelangar dessa håriga dvärgar. Har du ett problem med det så kan du antingen klaga, hålla käft eller skicka PM, men det förändrar inte hur jag ser på det.

Sedan är jag inte speciellt nojig för "min familj" då jag varken bor på samma ort, delar samma efternamn, har någon vidare kontakt med dessa eller liknande. Men det handlar om riskminimering, då det hade varit rätt tragiskt om min syrra som är en supersvenne och sjuksköterska fick ett paket med Semtex levererat, bara för att blattarna inte kommer åt mig. Rädsla är inte en del av ekvationen, för jag bryr mig inte riktigt - på gott och ont - om vad som händer med mig. Jag har levt igenom så mycket sjuk skit som borde haft kol på mig redan att jag känner att jag lever på lånad tid. Hehe.
Gå och snacka med grabbarna - säg att du skiter i vad dom håller på med så länge dom är tyst.

Onödigt att gola ner dom då det förmodligen är innehavaren (målvakten) på lägenheten som åker på det och du får problem.

Låt dom odla sitt cannabis, så länge dom gör det med hyfs
Citera
2025-07-05, 00:33
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Okej, för att göra en lång historia kort har jag flyttat till en sunkig etta i sömnig småstad. Knappa två månader efter att jag flyttar in går jag från en helsvensk våning (5 lägenheter och lugnt som i graven) till att två flyttar ut, och in flyttar en folkbokföringsfuskande jävla turk som är 20 år, trots att "lägenhetsinnehavaren" ska vara en 55-åring. Skit samma, han för lite oljud och jag spelar black metal på högsta volym mitt i natten tills han fattar, därefter lugnar han sig. Jag kan leva med det.

Den andra blatten till granne är en kortvuxen liten jävla "kristen" syrier (eller syrian, eller vad fan de vill kalla sig själva. Assyrier?) som jag börjar bli mer och mer säker på försörjer sig på cannabisodling. Jag har förr i tiden sysslat med cannabis i många led (försäljning, odling, köp, transport, etc.) så jag är inte grön och killgissar här.

Fakta: Killen är 23 år, står som ägare till ett företag som heter (jag använder ett liknande namn som exempel) Västernorrland frisör. Alltså inte ens Västernorrlands frisör. Företaget omsätter enligt Allabolag 500-999 tusen om året, har 1-4 anställda och en adress som jag spenderade två timmar vid, varav inga kunder dök upp. Det är en källarport utan vare sig skyltning eller ens ett telefonnummer för bokning eller annat. Detta till trots ska det vara en "frisersalong". Eller hur. När man går in sitter det bara en WT-tjej i 35-årsåldern där som surfar på mobilen och knappt märker att en "kund" gått in.

Så varför tror jag att den lilla blatten odlar gräs jämte mig?
1) Elen ingår i alla hyreskontrakt i hyreshuset, så det lämpar sig rätt bra att köra med varma lampor och slippa betala elräkning. Blattar är snåla.
2) Jag mötte svartskallen i trappen när han hade parkerat sin sunkiga BMW precis utanför entreplan och bar in - och jag skämtar inte - 275 liter tomatjord (ja, likt en supersvenne räknade jag genom titthålet), samt en rulle aluminiumfolie, en låda full med fläktar och en industrirulle plastfolie. Antagligen för att med lim försöka täta den lukt som ett kolfilter inte fångar.
3) Hans företag är en uppenbar front för något, och detta något verkar då rimligtvis vara cannabisodling, som faktiskt är jävligt lukrativ om man har ett gäng plantor.
4) Jag väcks av oljud varje morgon runt klockan 08:00, när man hör att någon kör kranen på full spruta och våldsamt öppnar och stänger lådor/skåp (som antagligen är odlingstält i garderober/liknande). Sedan hör man precis samma serie av identiskt oljud nästan precis 12 timmar därefter (för er som inte vet är 12 med ljus, respektive 12 timmar av, ett frekvent förekommande mönster inom cannabisodling vid vilket man ofta slår av/på ljus, kollar PH, vattnar, etc., så det förklarar oljuden).
5) Trots en folkbokförd (svartskallen på 23 år) är det konstant två stycken blattar som springer in och ut, och ingen verkar någonsin sova där. "Konstigt".

Hade detta varit en svensk så hade jag kunnat leva med det, då jag själv har ett... dimmigt förflutet och begått både det ena och det andra, och hatar angiveri. Men samtidigt hatar jag svartskallar, och speciellt otacksamma svartskallar som är kriminella och inte har vett nog att vara tacksamma nog att betala skatt. Jag funderar dagligen på att antingen råna eller brandbomba hans lägenhet. Då det senare alternativet får anses vara en våldsam impuls som riskerar bränna ned mitt eget boende är det inte aktuellt. Jag är däremot fullt beredd att gola ut dvärgen bara för mitt eget höga nöjes skull (samt lite mer potentiell tystnad i trapphuset).

Vad hade ni gjort? Kan jag rapportera den här kamelknullaren anonymt till snuten utan att jag får hans inavlade släkt efter mig? Vet att det inte går att vittna anonymt i det här CP-landet, men kan jag tipsa anonymt och det ändå får någon sorts uppmärksamhet av snuten?

Du kan tipsa polisen anonymt.
Du kan även tipsa skatteverket anonymt, eftersom blatten verkar bo olagligt och det säkerligen är 100 andra illegala blattar skrivna på den adressen.

Gör Sverige en tjänst - stoppa nästa Akilov. Dina motiv spelar ingen roll - bara gör det.
Citera
2025-07-05, 00:34
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Gå och snacka med grabbarna - säg att du skiter i vad dom håller på med så länge dom är tyst.

Onödigt att gola ner dom då det förmodligen är innehavaren (målvakten) på lägenheten som åker på det och du får problem.

Låt dom odla sitt cannabis, så länge dom gör det med hyfs

Blattar är opålitliga, och oddsen att de hellre vill försöka klippa mig vid konfrontation är påtagliga. Sandfolk har sällan en IQ över 85, så att förlita sig på att dessa lyssnar på rim och reson är verkligen att spela med sin hälsa i onödan.

Nä, jag ser hellre dessa kusinknullare torska stort än att försöka profitera på deras verksamhet.
Citera
2025-07-05, 00:55
Medlem
Mommysnewtitss avatar
Är det ingen som har tipsat TS om det uppenbara!?

Pressa blatten på en trevlig mängd cannabis och därefter kontakta polisen.
Det blir som en lön för att ha stått ut med eländet.
Citera
2025-07-05, 01:01
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Blattar är opålitliga, och oddsen att de hellre vill försöka klippa mig vid konfrontation är påtagliga. Sandfolk har sällan en IQ över 85, så att förlita sig på att dessa lyssnar på rim och reson är verkligen att spela med sin hälsa i onödan.

Nä, jag ser hellre dessa kusinknullare torska stort än att försöka profitera på deras verksamhet.

Typiskt svenne. Dubbelmoral så det sprutar ur öronen. Du har ju själv varit kriminell?

Din tråd handlar alltså inte om vad någon gör rätt eller fel, utan att du gör skillnad på folk och folk baserat på vilket land de föddes i.

Kul, då vet vi.
Citera
2025-07-05, 01:02
Medlem
Citat:
Okej, för att göra en lång historia kort har jag flyttat till en sunkig etta i sömnig småstad. Knappa två månader efter att jag flyttar in går jag från en helsvensk våning (5 lägenheter och lugnt som i graven) till att två flyttar ut, och in flyttar en folkbokföringsfuskande jävla turk som är 20 år, trots att "lägenhetsinnehavaren" ska vara en 55-åring. Skit samma, han för lite oljud och jag spelar black metal på högsta volym mitt i natten tills han fattar, därefter lugnar han sig. Jag kan leva med det.

Den andra blatten till granne är en kortvuxen liten jävla "kristen" syrier (eller syrian, eller vad fan de vill kalla sig själva. Assyrier?) som jag börjar bli mer och mer säker på försörjer sig på cannabisodling. Jag har förr i tiden sysslat med cannabis i många led (försäljning, odling, köp, transport, etc.) så jag är inte grön och killgissar här.

Fakta: Killen är 23 år, står som ägare till ett företag som heter (jag använder ett liknande namn som exempel) Västernorrland frisör. Alltså inte ens Västernorrlands frisör. Företaget omsätter enligt Allabolag 500-999 tusen om året, har 1-4 anställda och en adress som jag spenderade två timmar vid, varav inga kunder dök upp. Det är en källarport utan vare sig skyltning eller ens ett telefonnummer för bokning eller annat. Detta till trots ska det vara en "frisersalong". Eller hur. När man går in sitter det bara en WT-tjej i 35-årsåldern där som surfar på mobilen och knappt märker att en "kund" gått in.

1) Elen ingår i alla hyreskontrakt i hyreshuset, så det lämpar sig rätt bra att köra med varma lampor och slippa betala elräkning. Blattar är snåla.
2) Jag mötte svartskallen i trappen när han hade parkerat sin sunkiga BMW precis utanför entreplan och bar in - och jag skämtar inte - 275 liter tomatjord (ja, likt en supersvenne räknade jag genom titthålet), samt en rulle aluminiumfolie, en låda full med fläktar och en industrirulle plastfolie. Antagligen för att med lim försöka täta den lukt som ett kolfilter inte fångar.
3) Hans företag är en uppenbar front för något, och detta något verkar då rimligtvis vara cannabisodling, som faktiskt är jävligt lukrativ om man har ett gäng plantor.
4) Jag väcks av oljud varje morgon runt klockan 08:00, när man hör att någon kör kranen på full spruta och våldsamt öppnar och stänger lådor/skåp (som antagligen är odlingstält i garderober/liknande). Sedan hör man precis samma serie av identiskt oljud nästan precis 12 timmar därefter (för er som inte vet är 12 med ljus, respektive 12 timmar av, ett frekvent förekommande mönster inom cannabisodling vid vilket man ofta slår av/på ljus, kollar PH, vattnar, etc., så det förklarar oljuden).
5) Trots en folkbokförd (svartskallen på 23 år) är det konstant två stycken blattar som springer in och ut, och ingen verkar någonsin sova där. "Konstigt".

Hade detta varit en svensk så hade jag kunnat leva med det, då jag själv har ett... dimmigt förflutet och begått både det ena och det andra, och hatar angiveri. Men samtidigt hatar jag svartskallar, och speciellt otacksamma svartskallar som är kriminella och inte har vett nog att vara tacksamma nog att betala skatt. Jag funderar dagligen på att antingen råna eller brandbomba hans lägenhet. Då det senare alternativet får anses vara en våldsam impuls som riskerar bränna ned mitt eget boende är det inte aktuellt. Jag är däremot fullt beredd att gola ut dvärgen bara för mitt eget höga nöjes skull (samt lite mer potentiell tystnad i trapphuset).

Vad hade ni gjort? Kan jag rapportera den här kamelknullaren anonymt till snuten utan att jag får hans inavlade släkt efter mig? Vet att det inte går att vittna anonymt i det här CP-landet, men kan jag tipsa anonymt och det ändå får någon sorts uppmärksamhet av snuten?

Det riktiga är väl att anmäla, men det känns som att du borde ta bort detta inlägget först. Och hoppas han inte läst det.
Citera
2025-07-05, 01:27
Medlem
Citat:

”Varma lampor”. Om du odlat som du påstår så hadde du vetat att värme är inget man vill ha i en odling, utan något man försöker bli av med,

Jag hadde inte gjort ett skit, ett bolag med en omsättning under 1m är ingenting, sen om han nu odlar vad spelar det dig för roll,
Citera
2025-07-05, 01:33
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Vad hade ni gjort?
hade det varit för eget bruk eller för den närmsta kretsen hade jag legat lågt.
I ditt fall hade jag skrivit ett anonymt mail - t ex från proton - med några påhittade stavfel eller lite finare akademisk svenska - fråga chatgpt - och en detaljerad redovisning av orsaken till att jag tror att det förekommer en odling där och vad jag sett.
Detta mail hade jag skickat till värden, fastighetsskötaren, fastighetsägaren och till polisen.
Jag hade sett till att brevet tydliggör att jag inte bor i samma trappuppgång
-----------
Jag skulle nämoigen vilja få bort fanskapet från mitt boende aovsett härkomst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in