2025-07-05, 00:52
Medlem
Bra iakttagelse där.
Jag har lagt ner den där.
Men skam den som ger sig.
För den som vill ha lite att bita i skaffa er en riktig feminist så har ni inte en tråkig stund.
Kör på helt andra grejer 70% är vänster bös.
Jag är inte felfri men ändå😁
Efter dom 70% finns det andra saker.
Nej ni får styra upp den biten.
Hoppat över den biten för länge sedan.
Får ni tag i en normal kvinna, tillbed henne varje morgon o kväll och var tacksamma.
Citera
2025-07-05, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OceanDeep
A helvete. Jag menade tvärtom. Nykter.

Då blir det bättre.

Jag rekommenderar nog inte någon att möta någon när man är full men ett glas som "släpper" garden är helt okey.
Jag förstod dig bättre innan. Ingen jävel går på krogen nykter och letar knulle om man inte arab.
Citera
2025-07-05, 01:14
Medlem
OleYellers avatar
Jag funderade också över det här länge!

Tjejer har inte längre utrymme för charm. Den grejen är över. För många av er kan inte ta ett ögonblick av gillande eller en fin stund av vanlig godhet utan att gå loss på alla cylindrar och gå loss i obehagligheter.

Fråga er istället hur det kommer sig att tjejer går omkring och inte möter sina medmänniskor. Vad tror ni..?

Blicken ner är helt enkelt det bästa valet nu och det är verkligen katastrofalt uselt.
Citera
2025-07-05, 01:18
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tosstenpoposten
Jag förstod dig bättre innan. Ingen jävel går på krogen nykter och letar knulle om man inte arab.
Haha.

Nesh. På krogen är det väl valfritt hur mycket man dricker tills vakten tar dig.

Jag menade inte på "krogen".

Ta händelse eller plats där a och b möter varandra och verkligen säger detta till varandra = big win. Det var det jag menade men som sagt det kan hända på krogen så du har rätt också Tossten.
Citera
2025-07-05, 01:58
Medlem
S.O.Stolps avatar
Ja. Inflödet av kåta män från dysfunktionella, våldsbejakande kulturer har fått tjejer att numera akta sig noga hur man pratar och agerar.

Är du trevlig och charmig mot en sådan man är det lika med en inbjudan till sex.

Idag kan du inte ens möta en tjej med blicken eftersom ögonkontakt av vissa kan ses som en inbjudan till sex.
Citera
2025-07-05, 04:40
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
Har ni mött charmiga tjejer den senaste tiden och hur var hon isåfall charmig? Min erfarenhet är att tjejerna var charmigare för 15-20 år sedan men numera är de mest misstänksamma och vill inte småprata eller skämta lite. Vi kanske lever i en tid där många mår sämre mentalt och av den anledningen blir kyligare mot omgivningen. Eller är det så enkelt att det bara är killar som ska vara charmiga mot tjejer? Om ni har sett på Bachelor Sverige är det inte många tjejer som är så charmiga, utan istället halvgriniga och kritiska. De verkar tro att de är prinsessor som ska behagas utan minsta motprestation. Har jag rätt?

"En person som är charmig eller karismatisk har lätt att få med sig människor, han/hon får god kontakt med sina åhörare och är övertygande. Figur, hållning, klädstil, etikett, konversationskonst, finess och elegans hör till charmen."

hur gammal är du?
de kanske var mer charmiga för att du var 20år för 20år sedan?
Citera
2025-07-05, 04:55
Medlem
zombie-nations avatar
Jag minns att jag såg på nyheter från förr och det var 60-tal tror jag, och de intervjuade en ung dam på sjukhuset. Trots skador så talade hon på ett korrekt och kvittrigt sätt och log mellan varven. Tror kanske tjejer hade mer press på sig att bete sig vekt och kvinnligt då.
Citera
2025-07-05, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babushka7
Intressant 🤔

Kanske blir man trots allt lugnare när man får stock regelbundet ?

Haha, svårt att avfärda den teorin! Men också svårt att utesluta att andra faktorer ligger bakom.
Citera
2025-07-05, 08:45
Medlem
Betydligt mindre charmiga.
Citera
2025-07-05, 15:28
Medlem
Storstark68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Haha, svårt att avfärda den teorin! Men också svårt att utesluta att andra faktorer ligger bakom.

Har träffat några sexgalna tjejer, varav en som nu läser nyheter i TV, som sa att hon måste ut på krogen för att få ett skott i råttan. Hon var desperat att få knulla och jag borde ju ha sagt att hon kunde få några skott av mig. Tänker på detta varje gång jag ser henne i rutan haha
Citera
2025-07-05, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelll-Magne
Ja det stämmer bra,tjejer var charmigare förr. Det känns som internet har gjort dem mindre charmiga.

Tror att det beror på att du bara bildar dig din uppfattning genom nätet.
Jag jobbar ibland tillfälligt där det jobbar mycket kvinnor.
De kommer gärna och pratar och är allmänt trevliga, det samma händer när jag är och tränar
Citera
2025-07-05, 20:08
Medlem
Storstark68s avatar
Folk kollar på en charmig tjej när hon pratar, och hon pratar faktiskt. Men inte för mycket dock. Snackkärring är hon oftast inte. Hon har en massa intressen och är genuint intresserad när folk snackar om något hon inte är lika insatt i. Hon har viss pondus men ser inte ut som hon har en pinne upp i röven. Hon kan förmedla sina åsikter med subtila uttryck och har ett varmt leende, såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in