• 2
  • 3
2025-07-04, 22:37
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
En betydligt bättre och godare lösningar än hem slabbad smörkåskräcks

https://gothiatowers.com/take-away/?...190.1751660240
Jag frågade en kock om inte en apa kunde göra en bättre måltid, Han såg på mig med en mörk blick, medan jag tyst lämnade lokalen.
Citera
2025-07-04, 22:43
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.tubbs
Lager 1: Vispgrädde/CF/Mayo i 3+2+1 samt fruktcocktail mixad
Lager 2: Vispgrädde/CF/Mayo i 3+2+1 samt leverpastej
Lager 3: Bredbar räkost
Täckning: Naturell ost typ ph samt skinka
garnering

Är det något som inte funkar i detta? sett typ såhär i olika recept men chatgpt tycker det är katastrof med fruktcocktail + leverpastej

Låter totalvidrigt verkligen - alla 3 lager om jag får säga ur eget tycke.
Citera
2025-07-04, 23:01
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Låter totalvidrigt verkligen - alla 3 lager om jag får säga ur eget tycke.
TS kan inte laga mat helt enkelt. Totalslut i huvudet.
Citera
2025-07-04, 23:05
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
garnering

Är det något som inte funkar i detta? sett typ såhär i olika recept men chatgpt tycker det är katastrof med fruktcocktail + leverpastej

Allting är fel. Det är helt sinnessjukt.
Citera
2025-07-05, 00:10
Medlem
kromosomxyzs avatar
Citat:
garnering

Å vafan ska vispgrädden vara med för? Jag kommer inte ihåg en enda av alla smörgåstårtor jag ätit som hade vispgrädde som ingrediens. Visst det kanske funkar utan att vara vispad. Eller så har jag missat en galet kulinarisk upplevelse.
Citera
2025-07-05, 00:29
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kromosomxyz
Å vafan ska vispgrädden vara med för? Jag kommer inte ihåg en enda av alla smörgåstårtor jag ätit som hade vispgrädde som ingrediens. Visst det kanske funkar utan att vara vispad. Eller så har jag missat en galet kulinarisk upplevelse.

Jag tänkte samma som dig, tills jag googlade "smörgåstårta vispgrädde" och såg att det är med som ingrediens i flertalet recept, på köket.se osv. Har aldrig tidigare hört talats om detta fenomen och har själv alltid gjort med bara crème fraîche och majonnäs.
Citera
2025-07-05, 00:49
Medlem
kromosomxyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Jag tänkte samma som dig, tills jag googlade "smörgåstårta vispgrädde" och såg att det är med som ingrediens i flertalet recept, på köket.se osv. Har aldrig tidigare hört talats om detta fenomen och har själv alltid gjort med bara crème fraîche och majonnäs.
+1 på dina smörgåstårtor. Samma här, men kanske ska man vidga ens vyer och ta med klassisk grädde. Det är sällan som grädde förstör en maträtt. Detsamma gäller smör.
Senast redigerad av kromosomxyz 2025-07-05 kl. 00:55.
Citera
2025-07-05, 07:41
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
garnering

Ja det funkar, det är bara köra
Citera
2025-07-05, 07:51
Medlem
pellepistols avatar
Smörgåstårta är ett rysligt underskattat tilltugg. Äter så mycket och så ofta det är möjligt. Tycker ditt upplägg låter bra. Skulle dock vilja tipsa om en annan garnering: brukar köps hem ett gött gäng biltemakorvar, och finhacka dem för att sedan strö ett tunt lager över anrättningen.

Smaklig måltid!
Citera
2025-07-07, 21:21
Medlem
Moobs avatar
Smörgåstårta är gott men äter det bara när någon dött.

Mixad fruktcoctail? Jo det skulle kunna funka med lepastej med ett sött lager där och nån syra. Alternativt klassiska ättiksgurka.

Annars tycker jag rostbiff är ett måste på.
Citera
2025-07-08, 15:40
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
garnering

Försöker du komma med i Flashback Forever, eller varför hittar du annars på såna stolligheter?

Nej, det är inte något som inte funkar i detta. Problemet är att lager 1, 2, 3 inte funkar ihop överhuvudtaget. Gå och trolla någon annanstans.

Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
När riktiga kockar har börjat tänka för sig själva avstår de nog från gräslöken, för att inte tala om vaniljsåsen.

Vaniljsås! Det var det som fattades i trådstarten! Mrtubbs!!! Vaniljsås överst! Ett rejält lager.

(Förresten, vad är naturell ost? Jag äter bara onaturell. Självlysande oftast. Vet inte pH-värdet på den.)
Citera
2025-07-08, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp

(Förresten, vad är naturell ost? Jag äter bara onaturell. Självlysande oftast. Vet inte pH-värdet på den.)

Naturell ost betyder ost utan tillsatta smaksättningar eller kryddor. Den har en ren, naturlig ostsmak. Exempel på naturell ost inkluderar färskost naturell, som Arla Färskost Naturell, och vissa typer av hårdost som inte är kryddade.
Vad jag förstår är pH ca 4.5-5 för färskost.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in