2025-07-05, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Vad yrar du om? Vilket inlägg pratar du om?

Det var du som citerade mig och kallade mig okunig eftersom du inte ens kan stava.

Det är väl känt sedan länge att svensk polis samarbetar med turkisk dito. I detta fallet har den svenska åklagarmyndigheten inte ens velat kommentera namn på de gripna men påpekat att det handlar om ett turkiskt ärende.

Du briljerar inte direkt och vill du fråga Strömmer något så får du göra det själv.

Jag ifrågasatte peson på Flashback som påstod att svensk polis
inte gjorde ngt betr, kriminella i Turkiet
Du briljerar med att berätta att åklagarmyndigheten gör sitt jobb
Citera
2025-07-05, 14:32
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Ni skulle aldrig lämna ut en svensk till Turkiet. Varför ska dom lämna ut. Det är samma sak. Ni skriver hela tiden att Turkiet är en diktatur och sånt skit. Varför ska dom sammarbeta med er.

Nu är det ju så att det är svensk och turkisk polis som samarbetat i detta och nu är dom gripna . Turkiet vill inte ha organiserad brottslighet så jordgubben kommer få ett fett straff .
Citera
2025-07-05, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
De hittade över ett ton narkotika samt misstänkt för att anstiftat mord i turkiet.

Du glömde de 360 miljoner. Du tror inte en del av dessa kommer få fria honom i "brist på bevis"? Det är Turkiet vi pratar om där korruption är vardagsmat. Blir han inte frisläppt eller får ett symboliskt straff så ska jag ta bort mitt konto här.
Citera
2025-07-05, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
”Lurt”? Turkiet är ett genomkorrupt skitland. Jordgubben kommer pröjsa nån mille under bordet och släppas om några månader.

O vad skulle hända med honom i Sverige, tror du?
Citera
2025-07-05, 15:24
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gbgkillen
Du glömde de 360 miljoner. Du tror inte en del av dessa kommer få fria honom i "brist på bevis"? Det är Turkiet vi pratar om där korruption är vardagsmat. Blir han inte frisläppt eller får ett symboliskt straff så ska jag ta bort mitt konto här.
360 miljoner lär handla om tillgångar från alla de som gripits vilket är ganska många och dom är från olika kriminella organisationer?
Citera
2025-07-05, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Nu är det ju så att det är svensk och turkisk polis som samarbetat i detta och nu är dom gripna . Turkiet vill inte ha organiserad brottslighet så jordgubben kommer få ett fett straff .

Turkiet har observerat honom i över 2 år sedan sist sas. Idioten har förmodligen haft span på sig hela tiden....av turkiska polisen.

Säkerhetstjänster/poliser i mellanöstern länder är synnerliga kunniga i hela spelet med cloak and dagger ala Stockholm 1943.
Senast redigerad av Grobil 2025-07-05 kl. 15:36.
Citera
2025-07-05, 15:37
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke2012
O vad skulle hända med honom i Sverige, tror du?

Han skulle inte kunna muta sig fri från fängelse i alla fall.
Citera
2025-07-05, 15:41
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-turkisk-polis
Senast redigerad av ErikHae86 2025-07-05 kl. 15:44.
Citera
2025-07-05, 15:48
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Det är oroväckande att minister Ali Yerlikaya inte går ut med mer information om gripandena. Det brukar inte hållas tillbaka varken där eller i medierna. Initialerna på de misstänka är hur vanligt som helst i andra fall.

Något lurt är på gång!

Video från gripandet ligger på hans X nu. Han gratulerar svenskt rättsväsende. Denna gången släpps han nog inte så lätt.

https://x.com/AliYerlikaya?ref_src=twsrc%5Etfw
Citera
2025-07-05, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-turkisk-polis

Turkiet har under flera år pekats ut som en tillflyktsort för svenska gängkriminella, som därmed håller sig undan lagen och rättvisan. Enligt Paul Levin kanske det är slutet för svenska gängkriminella brottslingar att gömma sig där.

– Det kan vara så men det är lite för tidigt att säga. Det har skett skjutningar och uppmärksammade mord mellan turkiska gängkriminella runt om i Europa. Det här har fått en ökad synlighet och det har blivit mer av ett problem för Turkiet. Nu när Sverige är Natoallierat så kanske den svenska regeringens önskemål väger tyngre. Det kan var så att vi ser början på slutet för Turkiet som en fristad för ledande svenska gäng, säger Paul Levin.
Citera
2025-07-05, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gbgkillen
Vänta. De har redan hans 360miljoner. Varför ska de fria honom för att få en liten del av det😂 när de kan döma honom o beslagta allt. Om han inte har 500miljoner att erbjuda då e han körd. De har lekt smart med honom. Låtit han stacka o sen ta allt ifrån han. Varför ska de nöja sig med en liten andel när de kan ta allt från han bara genom att döma han och ta pengarna? Wtf
Citera
2025-07-05, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Video från gripandet ligger på hans X nu. Han gratulerar svenskt rättsväsende. Denna gången släpps han nog inte så lätt.

https://x.com/AliYerlikaya?ref_src=twsrc%5Etfw

Tack! Nu kommer den. Där ser man. Har väl diskuterats hur man skulle göra den här gången. Intressant och nej, den här gången lär det bli tuffare för jordgubben.

Vem kan AP vara? Yavuz Kassap (norrman?) lär vara ett namn något har bytt till i samband med turkiskt medborgarskap.

Det står även att det gjordes tillslag i Oslo samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in