Citat:
Ursprungligen postat av
Flundran90
Kändes som en no brainer egentligen att Portugal skulle få tufft att ösa in mål mot Belgien. Lagen är ju egentligen jämnbra. Man kanske borde satsat pengar på Belgien..
Jo, visst är bollen rund och att allt kan hända. Även om Portugal kändes som ett lag som kan gå all in så är nog lagen som du säger jämnbra, och som jag nämnt tror jag Belgien inte ville åka hem utan poäng.
Beträffande det tredje målet Giugliani släppte in så dök Gonzales upp nån meter framför henne och hon kunde nog inte veta vart spanjorskan skulle skjuta. Som tur var sköt hon rakt på, men oturen i turen så fick Giugliani inte grepp på bollen och den rullade snöpligt in (den var över mållinjen när spanjorskan satte in nådastöten).
Tycker de två senaste målen för spanjorskorna var turliga - men de hade å andra sidan tjänat ihop till turen så att säga …
Spanjorskorna är läskigt duktiga, men ett starkare lag kan skada dem (Italien vann f ö med 3-2 halvannat år sen).
Och ja, Giugliani hade nån känning typ i ljumsken och vård ett par gånger under matchen. Hur det påverkade henne vet jag inte, men hon gjorde ett par bra räddningar.