Citat:
Ursprungligen postat av
StojanVlatkovich
Grejen är att de flesta aldrig skulle köra 190 i en S-kurva med Kia, det är det som är själva poängen med mitt inlägg.
Premiumbilar får folk att bli nonchalanta och ta större risker, fråga bara Lars Wilks tex.
Sorry men du blandar ihop begrepp lite.
Premiumbilar får INTE folk att bli nonchalanta. Det är snarare fucked up narcissister som dras till premiumbilar, men där ute finns massor av folk som kör premium (inkl. mig) som inte beter sig sådär.
Lars Wilks körde inte, utan han blev eskorterad, så det är helt irrelevant.
Är du tillräckligt fucked i huvet så kan du köra fan till även med en Kia. Det gjorde tex. en dansk genom Öresundsbrons betalstation och det var just en Kia han hade.
Tänk på att det här är fotbollspelare. En sådan har säkert köpt sig en Lamborghini utan att veta vad han köpt. Bilen var bara ett fett transportmedel som det var lite roligt att gasa på med.
Jag har själv kört sportbil i 11 år och det lättaste är att köpa den. Du är inte kung bara för att du har satt dig första gången bakom ratten i den. Det krävs mycket körning och erfarenhet innan du kan köra den här sportbilen ordentligt.
Problemet med just Lamborghini är att de ägs sådär 7-8 månader, max 1 år av någon som vill visa upp dig. Sedan byter de sportbilar som en annan byter kalsonger. På den korta tiden lär du knappast lära dig att köra den ordentligt.