2025-07-04, 05:36
Medlem
Slitnapjuxs avatar
Försökte beställa matchtröjan, nummer 20, men de har stängt ner den möjligheten. Snyggt gjort imo.
Citera
2025-07-04, 05:45
Medlem
Först allt vila i frid båda bröderna. Alla tankar till familjen och vännerna. Så fruktansvärt för barnen och frun. Usch usch.

Lite tankar om vad som hände är väl ändå inte helt respektlöst. Visst kan det vara däckexplosion särskilt om bilen stått ute i solen hela dagen i den externa värmen innan avfärd. Ingen expert på bilgummi men låter iallafall inte som en bra kombination. För mig är det nog så enkelt som ett enkelt gupp i vägen ändade livet för de båda bröderna. Vi hade en liknande olycka i Sverige för några år sedan när två killar skulle åka ner till Marks kommun från Stockholm längs E4. Hög hastighet och ett litet litet väg gupp och det var kört. Bilen for av vägen och båda dog. Finns även en väldigt känd video på Youtube där någon kör extremt fort i i en Lamborghini och där exakt samma sak händer. Den bilen blev också totalt mos men de överlevde på något mirakulöst sätt. En Lamborghini i hög hastighet är en tidsinställd bomb ute på allmän väg tyvärr.
Citera
2025-07-04, 05:47
Medlem
Finns det något bevis för att de fick punktering före de kraschade? Jag tror att de körde av vägen, kraschade och fick då bl.a. punktering för att nämna en liten skada på det helt sönderslagna och uppeldade fordonet. De har ju inte direkt kört i närheten av laglig fart.
Citera
2025-07-04, 05:55
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bale3
Han var påväg till en färja som skulle ta honom till England och Liverpools försäsongs träningsläger. Han fick ej flyga för läkarna pga operation han nyss gjorde.
Det finns nog viss risk att han hade starka värktabletter, typ Tramadol, i kroppen. Av Tram kan du bli både noddig och uppåt - samtidigt. Vi får se om det det går att ta prover och vad dessa visar...
Citera
2025-07-04, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Finns det något bevis för att de fick punktering före de kraschade? Jag tror att de körde av vägen, kraschade och fick då bl.a. punktering för att nämna en liten skada på det helt sönderslagna och uppeldade fordonet. De har ju inte direkt kört i närheten av laglig fart.

Polisen kan ju ha tolkat däckrester och märken i asfalten som tydliga tecken på en punktering.
Citera
2025-07-04, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Exakt. Något märkligt. Undrar hur hon lyckades.

Synliga tatueringar, kanske? Kan tänka mig att huden som ligger emot stolarna klarar sig hyfsat.
Citera
2025-07-04, 06:50
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamikazeklanten
Synliga tatueringar, kanske? Kan tänka mig att huden som ligger emot stolarna klarar sig hyfsat.

Kan vara så. När kropparna är förkolnade, hur kan man tänka sig att de ser ut då?
Citera
2025-07-04, 07:57
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Grejen är att de flesta aldrig skulle köra 190 i en S-kurva med Kia, det är det som är själva poängen med mitt inlägg.
Premiumbilar får folk att bli nonchalanta och ta större risker, fråga bara Lars Wilks tex.

Sorry men du blandar ihop begrepp lite.
Premiumbilar får INTE folk att bli nonchalanta. Det är snarare fucked up narcissister som dras till premiumbilar, men där ute finns massor av folk som kör premium (inkl. mig) som inte beter sig sådär.
Lars Wilks körde inte, utan han blev eskorterad, så det är helt irrelevant.

Är du tillräckligt fucked i huvet så kan du köra fan till även med en Kia. Det gjorde tex. en dansk genom Öresundsbrons betalstation och det var just en Kia han hade.

Tänk på att det här är fotbollspelare. En sådan har säkert köpt sig en Lamborghini utan att veta vad han köpt. Bilen var bara ett fett transportmedel som det var lite roligt att gasa på med.
Jag har själv kört sportbil i 11 år och det lättaste är att köpa den. Du är inte kung bara för att du har satt dig första gången bakom ratten i den. Det krävs mycket körning och erfarenhet innan du kan köra den här sportbilen ordentligt.
Problemet med just Lamborghini är att de ägs sådär 7-8 månader, max 1 år av någon som vill visa upp dig. Sedan byter de sportbilar som en annan byter kalsonger. På den korta tiden lär du knappast lära dig att köra den ordentligt.
Citera
2025-07-04, 08:20
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Sorry men du blandar ihop begrepp lite.
Premiumbilar får INTE folk att bli nonchalanta. Det är snarare fucked up narcissister som dras till premiumbilar, men där ute finns massor av folk som kör premium (inkl. mig) som inte beter sig sådär.
Lars Wilks körde inte, utan han blev eskorterad, så det är helt irrelevant.

Är du tillräckligt fucked i huvet så kan du köra fan till även med en Kia. Det gjorde tex. en dansk genom Öresundsbrons betalstation och det var just en Kia han hade.

Tänk på att det här är fotbollspelare. En sådan har säkert köpt sig en Lamborghini utan att veta vad han köpt. Bilen var bara ett fett transportmedel som det var lite roligt att gasa på med.
Jag har själv kört sportbil i 11 år och det lättaste är att köpa den. Du är inte kung bara för att du har satt dig första gången bakom ratten i den. Det krävs mycket körning och erfarenhet innan du kan köra den här sportbilen ordentligt.
Problemet med just Lamborghini är att de ägs sådär 7-8 månader, max 1 år av någon som vill visa upp dig. Sedan byter de sportbilar som en annan byter kalsonger. På den korta tiden lär du knappast lära dig att köra den ordentligt.
Just denna är väl fyrhjulsdriven det borde göra den säkrare?
Citera
2025-07-04, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fulvodka
Hade det varit nån random svenne så hade ingen brytt sig.

Man hade kanske till och med sagt "rätt åt honom" eftersom han kört en exotisk sportbil vårdslöst.

Men ett fullständigt verktyg vars största talang är att sparka boll skall minsann sörjas.

Plebejerna är makalöst begränsade i hjärnbarken.

Helt rätt, det enda vettiga inlägget i den här tråden. Folk är fan helt slut...
Citera
2025-07-04, 08:31
Medlem
sound69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamikazeklanten

Japp, vigselringen borde väl också klarat sig? Eller en eventuell halskedja. Fy fan för att behöva identifiera sin nyblivna make på det sättet dock. Lider verkligen med henne 😥
Citera
2025-07-04, 09:02
Medlem
Påminner lite om en olycka i Östergötland 2013. Två män som omkom på precis samma sätt i en Lamborghini cab.... Sätter mina pengar på extremt hög fart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in