2025-07-04, 09:19
Avstängd
Det framgår inte om påståendet var sant eller falskt.
Citera
2025-07-04, 09:50
Avstängd
Muslimfittas avatar
Vilket land utvisas personen till, vilken nationalitet har den? Det här låter som ett kvinnobrott. Är GM en kvinna?
Citera
2025-07-04, 15:03
Medlem
Tortellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Sant. Men om det nu är så i detta fallet att det inte är sant och många resonerar som du gör här, om paret. Så visar det hur illa det kan gå med det nya samhället som skapats allt mer sen Dumpen.

Pedofilanklagelserna flyger fram och tillbaka extremt mycket överallt nu.
Jag håller med dig till 100% man kan se i olika facebook grupper hur det antas om väldigt mycket pedofiler hit och dit. Det här är definitivt något som jag upplever har kommit efter Dumpen. Nu skyller jag inte allt på dumpen, men det är en enorm ökning av anklagelser om pedofiler hit och dit.
Citera
2025-07-04, 15:08
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Jag håller med dig till 100% man kan se i olika facebook grupper hur det antas om väldigt mycket pedofiler hit och dit. Det här är definitivt något som jag upplever har kommit efter Dumpen. Nu skyller jag inte allt på dumpen, men det är en enorm ökning av anklagelser om pedofiler hit och dit.
Låt dem hållas. Om ett par år så är ordet lika utarmat som ordet "våldtäkt" vilket bara är positivt för oss pedofiler. Vi har länge letat efter sätt att avdramatisera vår läggning, och nu verkar det som att alla haters gör jobbet åt oss istället där, och på ett mycket bättre sätt än vi nånsin kunde komma på själva dessutom.
Citera
2025-07-05, 08:08
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:

Otäckt. Det är sånt här som Dumpen satt igång.
Hur i hela friden är det förtal från dumpen när dumpen bara visar konversationen mellan pedofilerna och fiskarna? Det pedofilen har skrivit är ju det man läser liksom.

Är du en sån som står på fel sida?
Citera
2025-07-05, 08:57
Medlem
Har någon namn på personen som dömts?
Citera
2025-07-05, 10:02
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Hur i hela friden är det förtal från dumpen när dumpen bara visar konversationen mellan pedofilerna och fiskarna? Det pedofilen har skrivit är ju det man läser liksom.

Är du en sån som står på fel sida?

De skapar en jakt på oskyldiga offer runtom den uthängda. Det finns ju flera fall där barn till de uthängda har blivit mobbade osv. Det skapas ett hat mot familjen.

Nej jag är inte på fel sida. Jag är på rätt sida.

Då skapas en kultur där folk tar lättvindigt på att hänga ut folk. Tänk det uthängda parets föräldrar, syskon och vänner. De har säkert fått påtryckningar om att ta avstånd från paret. Det är många som drabbas och det börjar bli lite väl mycket nu efter att Dumpen startat detta. Lite som medeltiden är tillbaka.
Citera
2025-07-05, 18:19
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
De skapar en jakt på oskyldiga offer runtom den uthängda. Det finns ju flera fall där barn till de uthängda har blivit mobbade osv. Det skapas ett hat mot familjen.

Nej jag är inte på fel sida. Jag är på rätt sida.

Då skapas en kultur där folk tar lättvindigt på att hänga ut folk. Tänk det uthängda parets föräldrar, syskon och vänner. De har säkert fått påtryckningar om att ta avstånd från paret. Det är många som drabbas och det börjar bli lite väl mycket nu efter att Dumpen startat detta. Lite som medeltiden är tillbaka.
Det är ju inte dumpens fel att pedofilernas barn blir mobbade. Det är pedofilernas fel. Och det som mobbar barnen.
Citera
2025-07-05, 20:33
Medlem
Har någon domen?
Citera
2025-07-05, 20:53
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Det är ju inte dumpens fel att pedofilernas barn blir mobbade. Det är pedofilernas fel. Och det som mobbar barnen.

Det där är en logisk vurpa. Det är givetvis Dumpens fel som berättar för alla förstår du väl. På samma sätt som i det här fallet så är det han som berättade för alla om paret. Därför är det givetvis hans fel att parets föräldrar, syskon och vänner för skit när folk kontaktar dem och ifrågasätter dem.
Citera
2025-07-06, 00:27
Medlem
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Du behöver varken ligga med ett lik för att vara nekrofil eller ligga med ett barn för att vara pedofil. Sexuella fantasier räcker.

Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ehh, nej! Är du en våldtäktsman om du fantiserar om att våldta någon för din egen, sexuella njutning men aldrig gör en fluga förnär? Är du en mördare om du fantiserar att ha ihjäl en antagonist som plågat dig i åratal?

Fantasier har aldrig skadat någon, så länge de aldrig sätts i verket eller sätt på print.

Är du galen?! (Retoriskt spörsmål...)
Nej, att ha en fantasi oavsett innehåll gör dig inte till en brottsling i juridisk mening.

Det är vanligt att människor fantiserar om tabubelagda ämnen. Ofta handlar det om maktdynamik snarare än en önskan att agera i verkligheten. Det innebär inte att man har brottsliga avsikter. Det viktiga är hur man förhåller sig till sina fantasier och om de påverkar ens beteende. Du blir inte en våldtäktsman eller mördare bara för att du tänker på våldtäkt eller mord. Samma sak gäller necrofili.

Necrofili är en parafili, en sexuell dragning till något som avviker från det normala och där samtycke saknas, t.ex. djur, barn eller vuxna personer som är döda. Det finns ingen samtyckesförmåga och är därför skyddade juridiskt. I Sverige är sex med en avliden ett brott mot griftefrid (BrB 16 kap. 10 §) med fängelse som straff.

Som sagt att fantisera om något är inte olagligt. Det är först när man agerar som det blir ett brott. Om ens fantasier skapar oro eller påverkar vardagen negativt, kan det vara mycket klokt att prata med en psykolog. Annars kan det gå illa.
Senast redigerad av Adrenaline976 2025-07-06 kl. 00:32.
Citera
2025-07-06, 11:31
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenaline976
Som sagt att fantisera om något är inte olagligt.
Det gör en inte heller till den läggning man fantiserar om.
För att t ex vara pedofil så räcker det inte med en fantasi här eller där, utan man måste känna en konstant dragning till barn och ha samma typer av känslor och fysik till dem som normala har med jämnåriga. Först då kan man kalla sig för en genuin pedofil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in