Citat:
Ursprungligen postat av
Alexosigge
Han vill lära sig tyska, ditt jävla nöt!
Pratas det mycket tyska i Danmark och Skåne, ditt jävla nöt?

Du kanske skulle behöva en läskurs i svenska och öka din förståelse för det svenska språket??
Så här skrevs det
Citat:
Nån som vet hur det känns att spendera ett par tre månader i städer som Flensburg, Neumünster, Kiel Lübeck och nån till?
Jag avrådde då det är dyrt, hårt och mycket konkurrens...
Citat:
Jag försöker lära mig Europas största språk dvs tyskan och hade tänkt spendera vintrarna där.
Kallt där också, jag vet, men hellre Tysklands vinter än Nordens, plus att jag är extremt trött på Norden/Skandinavien i nästan alla avseenden. Behöver nåt nytt men pallar inte resa alltför långt.
Jag förslog Danmark eller Skåne då dessa är nära Tyskland och även om han är trött på dessa områden tror jag ändå att det finns bra områden där. Ja han försöker att lära sig tyska och ville spendera vintrarna i norra Tyskland men det är ju mer en plan än att det just måste bli av...
Citat:
Sitter jag flera timmar på buss, tåg eller flyg så somnar jag och det slutar med att jag mökar ner hela fordonet eller farkosten plus snarkar, och det är överlag drygt att resa länge även om man inte skulle fjärta och snarka.
Så norra Tyskland känns lagom långt bort och lagom exotiskt.
Berätta gärna om erfarenheter, åsikter, plus och minus jämfört med Norden.
Och jag sade att det är hårt, dyrt och mycket konkurrens jämfört med Norden...