Citat:
Ursprungligen postat av
confidential-user
Tror man (ej faktiskt mig det gäller) måste va väldigt målinriktad & disciplinerad för att på helt naturlig väg få en välformad mage och tappa 25 kg fett, dubbelhaka e nog ännu svårare då den väl inte går att direkt träna.
Alltså grejen är som sådan att du kan inte punktförbränna fett. Så bara för att du tränar magen så kommer inte kroppen i första hand förbränna just det fettet. Samma sak med dubbelhakan...
Vilket fett kroppen väljer att använda först, och sist, är genetiskt. Jag har nog aldrig sett någon som har kvar dubbelhakan när resten av fettet börjat försvinna. Vanligt för män är väl att det nedre ryggfettet är bland det sista att lämna kroppen.
Någon som lagt på sig så pass mycket kommer behöva vara disciplinerad för resten av livet och det är ju kärnan i själva problemet - disciplinen saknas. Jag har sett många som gjort olika operationer - de är slanka och pigga ett år eller två för att sakta men säkert slappa till sig och bli feta igen. Tråkigt, men sant.
Är det kärringen som ska opereras så förstår jag om du vill ha snabba resultat. Men en livsstilsförändring slår alla operationer.