Jodå, visst skäms man när sådant här händer. Och visst; om jag skall göra om flödesmätningen någon gång i framtiden, så kommer jag att följa ditt förslag till punkt och pricka.
Men; jag tror att du har missat poängen här: Det är så oerhört många som lider i det tysta; de skäms, känner sig äckliga, onormala och mindre värda.
Genom att tala mer öppet om dessa problem, så tror jag att stigmat kan minska - så många som var tredje vuxen lider, ofta i det tysta, av inkontinens - och här finns det sannolikt ett mycket stort mörkertal med människor som skäms så mycket att de inte ens vågar ta upp problemen med sin vårdcentral. Så kan vi inte ha det!
Mina egna problem är väldigt små jämfört med hur andra har det - och jag är mest tacksam för att vården slutligen hittade och operarade bort mina tumörer och att jag har 80% överlevnadschans. Vad spelar ett par våta byxor för roll i det perspektivet? Likväl skämdes jag som en hund.
Citat:
Ursprungligen postat av
BENSINO
alltså det är ok att skämmas de vet du väl?
Är du mänsklig eller en robot?
Du kommer säkert komma ihåg detta lång tid framöver och skämmas över dessa minnen för dig själv
Köp blöjor eller drick vid vänt rummet nästa gång man lär ju sig trots allt av sina misstag.
Det ska nog gå bra Kiss prinsen