2025-07-04, 08:55
Medlem
Tanachs avatar
Vilken socialtjänst tillhör Johan Forssell?
Citera
2025-07-04, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukstjack
Jag är föga rasist och min syn på att hänga ut barn i media är inte avhängt hur mycket jag delar deras åsikter. Jag och Greta Thunberg delar nog nästan inga åsikter - även innan hon tiltade med antisemitismen - men jag tyckte fortfarande att det var bedrövligt hur hon som barn utnyttjades i media. Det är lite det som är hela poängen. Dom är barn. Barn är obildade, barn är lättpåverkade och barn har ibland värdelösa åsikter dom inte har vett nog att hålla tyst om. Att forma en identitet och en etik är för många en stökig process, där barnets åsikter ofta är svåra att särskilja från grupptryck och önskan om tillhörighet.

Vad jag förstått är ett barn till en tidigare minister dömd för att ha förvärvat narkotika i överlåtelsesyfte, vilket media med rätta valde att inte rapportera. Även brottslighet från vuxna barn har media historiskt varit mycket försiktiga med att publicera. Jag hoppas att detta bara är ett enskilt snedsteg från media till följd av att mer erfarna redaktörer ersatts av sommarvikarier i semestertider.

Jag tror nog du är rasist ändå.

Grata Thunberg valde rampljuset och har en gjort ett enastående arbete och är ett PR geni utöver det vanliga. Sämsta exemplet jag hört.

Ingen bryr sig om nazistsonen. Alla tycker det är extremt pinsamt för ministern främst i skenet av det förändraansvar han utkrävt av andra.
Citera
2025-07-04, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Jag vet inte vilket som är värst, Ulf Kristerssons handel med barn eller Johan Forssells barn som är aktiva inom våldsbejakande extremism.
Ett betänkande om åtgärder på sin plats till regeringen.
Citera
2025-07-04, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Inte för att vara petig men vad jag förstår trädde Johan "föräldraansvaret" Forsell in i bilden när han stolt (i bild med sonen i famn vill jag minnas) deklarerade Gust*av som sin son redan som liten bebis? Så att hävda han inte haft inflytande på sin sons uppfostran av biologiska skäl är att sopa ministerns politiska harakiri under mattan

Kavla upp ärmarna fram med rottingen och ner med byxorna

Jag hävdar inte att sonen inte skulle vara hans biologista son. Jag vet inte hur det ligger till. Vissa säger si - andra så.

OM det skulle handla om en styvson hävdar jag dock att då är uppfostran av sonen (styv) mer komplicerad oavsett ålder, eftersom man inte får uppfostra ungen enligt sina (och förhoppningsvis fruns gemensamma) regler utan det finns exet och ev hans nya också med i bilden och de kanske har helt olika uppfattning om vad som är ok. PLUS att styvföräldrar inte ska agera som de primära uppfostrare utan stanna mer i bakgrunden.

Sen är jag inte alls en anhängare av barnaga.
Citera
2025-07-04, 09:10
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
Associationsskuld

En ungdomlig reaktion på samhällsproblemen. Tänk Greta Thunberg, när de blir aktivister så tar de i för hårt och bli snarare extremister.
Det är inte så att grabben har en gaskammare i källaren, och vad kan hans far göra mot en trotsig yngling? Misshandla honom till lydnad, fler förslag?

Tar man ansvar för andra än sig själv?

Det kanske du tycker är fel, men att man har ansvar för andras åsikter och handlingar är en grundbult i Forssell livsåskådning och politiska gärning och då borde han väl leva som han lär om han skall ha någon trovärdighet som politiker.
Citera
2025-07-04, 09:11
Medlem
Bavaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takeseven

Grata Thunberg valde rampljuset och har en gjort ett enastående arbete och är ett PR geni utöver det vanliga. Sämsta exemplet jag hört.

Ingen bryr sig om nazistsonen. Alla tycker det är extremt pinsamt för ministern främst i skenet av det förändraansvar han utkrävt av andra.
Föräldraransvaret har väl handlat om de gängkriminella minderåriga som mördar mm, detta är lång ifrån jämförbart men såklart vänsterpacket letar nålarna i höstacken febrilt, när det kommer till vänsterpackets röstboskap som kommit hit och mördar, då letar man inget, då åket huvudet i sanden istället.
Citera
2025-07-04, 09:12
Medlem
nickenyfik007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
För att summera detta, storm i ett vattenglas som vanligt när EXPO ska "avslöja" något. Antingen så är de rena lögner eller så skarvar man på sanningen. Låt killen vara, han är bara 15år!!. Sen är de ju fantastiskt att han är nationell, de borde alla vara. Läser du här inne, va stolt, håll ryggen rak. Du är framtiden och vi behöver flera som dig. Tack vare vänster terroristerna så kommer de garanterat bli lite stökigt för dig när du återvänder till skolan om drygt en månad. Men stå på dig, och om du kan och har möjlighet, anmäl dessa svin som på ett eller annat sätt hänger ut ett barn.

https://samnytt.se/dags-att-hitta-ry...iera-expo-uffe

Bra skrivet av Mattias för övrigt

Käften.

"Han är ett barn" låter det inte när regeringen pratar om att ta barnen från gängkriminella eller sänka straffrabatten för brott som begås av minderåriga. Eller vräka familjer som har kriminella barn.

Men nu när det gäller deras barn så ska tongångarna plötsligt vara annorlunda. Hyckleri
Citera
2025-07-04, 09:22
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
För att summera detta, storm i ett vattenglas som vanligt när EXPO ska "avslöja" något. Antingen så är de rena lögner eller så skarvar man på sanningen. Låt killen vara, han är bara 15år!!. Sen är de ju fantastiskt att han är nationell, de borde alla vara. Läser du här inne, va stolt, håll ryggen rak. Du är framtiden och vi behöver flera som dig. Tack vare vänster terroristerna så kommer de garanterat bli lite stökigt för dig när du återvänder till skolan om drygt en månad. Men stå på dig, och om du kan och har möjlighet, anmäl dessa svin som på ett eller annat sätt hänger ut ett barn.

Så vi ska alltså inte längre sänka straffåldern? Låt barn vara barn!!
Paradigmskifte hos högern. Wow
https://www.regeringen.se/pressmedde...rn-till-14-ar/
Citera
2025-07-04, 09:43
Medlem
Citat:

+1 det hela känns så jäkla uppblåst och överdrivet.

Killen tränar kampsport med nationalister. Tror dock merparten joinar klubben för att just träna kampsport dessutom så förespråkar dom ett sunt levnadssätt. Avstå alkohol och droger etc. Sen finns de säkerligen rötägg men syftet är ju inte att träna kampsport för att spöa invandrare.
Citera
2025-07-04, 09:52
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det kanske du tycker är fel, men att man har ansvar för andras åsikter och handlingar är en grundbult i Forssell livsåskådning och politiska gärning och då borde han väl leva som han lär om han skall ha någon trovärdighet som politiker.

Hur menar du?
Citera
2025-07-04, 10:12
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takeseven

Alright. Ja, du verkar ju vara en fantastisk människokännare så jag får förmoda att du har rätt. Är det regelrätt "Tintin i Kongo"-rasism jag drabbats av eller ett mer smakfullt förakt för centraleuropéer och mongolfolk?

Vi kommer nog inte längre då vi har för stora skillnader i synen på barn och etik. Jag anser det moraliskt förkastligt att exploatera barnet Greta Thunberg alldeles oavsett om exploateringen skulle leda till tusenårig fred och välstånd för alla. Det är av samma skäl förkastligt att exploatera ministerns barn alldeles oavsett om han har en förkastlig världsåskådning eller precis fått ett feministiskt uppvaknande. Det är inte så anständiga rättssamhällen behandlar omyndiga personer. Men för all del, om vi nu ska klaga på föräldraskap så bör väl viss skugga falla på Ernman för hur hon hanterade media och uppståndelsen kring sitt barn. Oddsen kan inte vara höga på att vi har en bekännelseroman att se fram emot.
Citera
2025-07-04, 10:15
Medlem
Tanachs avatar
Den här regeringen har gjort sitt. Från avslöjanden om barnhandel till försumliga säkerhetsrådgivare, slarvig hantering av offentliga miljarder till ett krig som inte är Sveriges och samarbete med rasister till att ministrars barn är en del av våldsbejakande extremism.

Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
Ett betänkande om åtgärder på sin plats till regeringen.
Senast redigerad av Tanach 2025-07-04 kl. 10:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in