2025-07-02, 16:22
Medlem
diplopunk-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Problemet är väl inte att Expo letar efter högerextrema anhöriga till ministrarna utan att de eller andra letar inte i tillräckligt hög utsträckning letar efter kopplingar mellan regerings- och riksdagsledamöter själva eller deras anhöriga och ideologiskt, kulturellt, politiskt, religiöst extrema, korrupta eller kriminella.

Expo är en stiftelse vars verksamhet styrs av stiftelsens stadgar. Doku är en annan stiftelse med andra stadgar och annat uppdrag. Det är knappast ett problem för andra än de som blir granskade av dessa stiftelser. Saknar man en stiftelse som granskar t ex korruption är det fritt fram att starta en.
Citera
2025-07-02, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Varje individ är sin egen. Om en minister har en nära anhörig som är mördare ska det inte läggas på ministern.
Precis, är svårt att få släktskapet med sonen neutraliserat. Man väljer inte sina föräldrar och det är banne mig så att man inte väljer sina barn heller. Ja ja man kan påverka sin barn i viss mån men om det vore så enkelt skulle allas barn vara perfekta. Så är det inte.
Citera
2025-07-02, 16:24
Medlem
diplopunk-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Polisen borde införa en visitationszon i Bromma

Pojken i fråga verkar redan ha infört Vit Zon.
Citera
2025-07-02, 16:28
Medlem
Tuppruskarens avatar
Vilken tidning tror vi blir först med att ta bladet från munnen?

Proletären räknas inte.

Själv tippar jag på Expressen.
Citera
2025-07-02, 16:33
Medlem
Skattmasen08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Var nånstans har Expo hängt ut en 16-åring? Det har jag mycket svårt att tänka mig att de skulle göra.

Nej, är AFA som gjort det. Expo skrev väl 17-årig nära anhörig till en minister.
Citera
2025-07-02, 16:33
Medlem
De kör alltid "inga kommentarer". Varför? Svenska folket accepterar som vanligt inga kommentarer.
Citera
2025-07-02, 16:34
Medlem
diplopunk-nys avatar
Kan det vara det här som hände?

Citat:
Tvinga bort barnen från datorspelen
...
Det går att bryta inaktiviteten bland landets unga om vi vill, men det förutsätter att både skolan och vi föräldrar tar vårt ansvar.

Johan Forssell
Riksdagsledamot för Moderaterna

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...an-datorspelen
Citera
2025-07-02, 16:38
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad jag förstår har 15-åringen varit verksam i aktivklubbar? Alltså inte endast den andre personen på en bild. Dessutom hängt med någon från NMR.

Men jag svarar nog mer från en principiell ståndpunkt. Ja, han han åsikts-, yttrande- och organisationsfrihet. Nej, det är inte faderns ansvar. Men det är ändå ett problem att sonen ingår i sådana kretsar, sedan om det utgör skäl till avgång - vet ej. Jag känner inte till några detaljer om pojkens engagemang.

Man förstår media inte riktigt vill ta bladet från munnen här och berätta vem det handlar om. En 15-åring är ett barn, och att nazistanklaga ett barn är jävligt mörkt och fult ändå.

Hur svårt kan det vara för ministern att styra upp pojken egentligen? Dra in veckopengen och ta hans iphone så återgår han nog till att mecka med nya moppen och kolla på Bolibompa.
Citera
2025-07-02, 16:44
Medlem
Detta är ju rena julaftonen för S V MP C

Migrationsminister vars son är nazist
Citera
2025-07-02, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Vill Expo ha någon form av ”släktbestraffning” a la Nordkorea eller vad är det frågan om?

https://m.youtube.com/watch?v=bSVjWApPRxI

Den åsikten har man ju sett rätt ofta här på FB. Men då i termer av bestraffning av personer med ickesvensk bakgrund.
Citera
2025-07-02, 16:50
Medlem
diplopunk-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmytheone
Detta är ju rena julaftonen för S V MP C

Migrationsminister vars son är nazist

Samtidigt är SD det enda partiet som uttryckligen förbjudit nazistuniform på sina möten.
Citera
2025-07-02, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
Det får de inte, det är förbjudet enligt grundlagen, dataskyddsförordningens tillägg och EU-lagstiftning den s.k. "GDPR". Det är naturligtvis ett allvarligt övertramp om de systematiskt för register över barn- och ungdomars s.k. "åsikter". För övrigt, för den som har barn, är det känt, att dessa kan "svänga" ganska fort.

Eventuellt riskerar såväl EXPO som TT att göra sig skyldiga till förtal eller indirekt förtal. Jag har skrivit det i en tidigare tråd som ingen verkar tro på. Men om man inte tror på mig kanske man tror på ChatGPT:

Vad säger lagen?

🔹 Publiceringsundantaget i Tryckfrihetsförordningen och Yttrandefrihetsgrundlagen kan i vissa fall tillåta medier att behandla personuppgifter, men detta gäller endast om behandlingen sker i journalistiskt syfte och är nödvändig för nyhetsförmedling eller allmän debatt.

Så vad gäller för journalister?
✔️ Om syftet är journalistiskt och uppgifterna publiceras som en del av ett redaktionellt material, kan det vara tillåtet även med känsliga uppgifter – men det krävs en avvägning mot barnets integritet.

Lol. Din GPT-kompis har redan svarat på ditt påstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in