2025-07-14, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
En ung, nära anhörig till en svensk minister i Sveriges regering är aktiv inom den våldsbejakande högerextremismen, skriver Expo.

Under ett års tid har Expo kunnat dokumentera att personen bland annat har rekryterat andra unga personer till den vit makt-miljön och anslutit sig till det våldsamma nazistiska nätverket Aktivklubb Sverige.

Ministern och personen har en nära relation – trots det känner inte Säpo till personens kopplingar till högerextremismen, enligt Expo.

Aftonbladet
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...m_medium=share

Vem är ministern som är anhörig med nazist, är det allvarligt om inte ens SÄPO vet om det?

Tycker ni man ska få vara minister om man är släkting med en nazist? Hur är det om man skulle vara släkt med en islamist eller kommunist?

Ministerlistan:

https://www.regeringen.se/sveriges-regering/
Vad gör det? De kan väll inte styra hur närstående är mentalt lagda.
Citera
2025-07-14, 15:36
Medlem
dansquelcass avatar
Om Johans son inte hade haft en far med mäktiga vänner, skulle Johans son ha åtalats av åklagaren eftersom bevisen, som rekryterare, är mycket goda för att brottsliga handlingar har ägt rum.
Citera
2025-07-14, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Om Johans son inte hade haft en far med mäktiga vänner, skulle Johans son ha åtalats av åklagaren eftersom bevisen, som rekryterare, är mycket goda för att brottsliga handlingar har ägt rum.
Men är Johan ens helsvensk? Han ser inte så svenskt ut. Märkligt då att sonen engagerar sig i högerextremism
Citera
2025-07-14, 15:50
Medlem
dansquelcass avatar
Hur många barn till mäktiga personer undgår rättvisa?
Citera
2025-07-14, 15:54
Medlem
uffepuffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av movdov
Vad gör det? De kan väll inte styra hur närstående är mentalt lagda.
Så "föräldraansvaret" (som Forsell själv ylat sig hes om) ska alltså inte gälla vita?
Citera
2025-07-14, 16:05
Medlem
dansquelcass avatar
Detta är större än föräldraansvar där sonen har begått brott som rekryterare och Säpo har gjort sig skyldig till allvarliga överträdelser i utövandet av sina funktioner.

Citat:
Ursprungligen postat av uffepuffe
Så "föräldraansvaret" (som Forsell själv ylat sig hes om) ska alltså inte gälla vita?
Citera
2025-07-14, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejnejjek
Men är Johan ens helsvensk? Han ser inte så svenskt ut. Märkligt då att sonen engagerar sig i högerextremism
Det finns högerextremister utanför Sverige.
Det finns högerextremister i Sverige som inte ser svenska ut.
Det finns högerextremister i Israel och förmodligen också inom Islam-

Det är inte blott Sverige som har krusbär.

Vilka på bilden ser helsvenska ut
https://www.sverigesradio.se/artikel/6793421
Citera
2025-07-14, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejnejjek
På vilket sätt ser han inte svensk ut?. Han ser
ut att vara relativt lång. Avlångt ansikte.Mörkt hår men det har många som är helt svenska
Citera
2025-07-14, 17:51
Medlem
dansquelcass avatar
Johan Forssell är svensk men historiskt sett kommer Forssell ursprungligen från Finland.

Citat:
Ursprungligen postat av mangne
På vilket sätt ser han inte svensk ut?. Han ser
ut att vara relativt lång. Avlångt ansikte.Mörkt hår men det har många som är helt svenska
Citera
2025-07-14, 18:07
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Nu diskuterar du ohederligt och blandar och ger lite som du vill.
Det inlägg du pratar om innehåller två svar till två olika användare med olika utgångspunkter (jag har fetat dessa nedan). Du väljer ett stycke från båda, blandar ihop dom och drar dina egna slutsatser, trots att de inte hör ihop.

I mitt inlägg till "Tarningen" pratar jag mycket riktigt om demokrati och att vi uppenbarligen har åsiktsbrott i Sverige numera, samt om detta verkligen är kompatibelt med en fungerande demokrati. Det är inte kriminellt att hysa de åsikter Aktivklubb påstås ha. Här är det vänsterextrema Expo som anser sig ha moraliskt övertag och kör med ett politiskt fulspel.

Det var inte min avsikt att lägga orden i mun på dig utan jag uppfattade det som att vi var överens i frågan om hur politiker, myndigheter, journalister och diverse intressegrupper samverkar till att snävt bestämma vilka åsikter och vilka sätt att leva som skall anses ok och jag drog de vidare slutsatserna av det. Regeringen och Forssell är i högsta grad en del av det du kritiserar och står för samma syn på de rörelser sonen var engagerad i som Expo, SD och många andra.

Menar du att regeringen och Forssell inte är en del av det åsiktsförtryck du beskrev?

Citat:
Mitt svar till användaren "Fonder" berörde hennes missuppfattning om att en hel familj skulle kunna vräkas om en person var kriminell.

Nedanstående citat var det du själv uppmärksammade i mitt inlägg, och du borde kunna se att det inte handlar om moral eller "åsiktsbrott", utan om kriminella handlingar.

"Ja, det har blivit möjligt att i fler fall vräka en familj för att barn begår brott i bostaden eller i närområdet. Men det tar sikte på föräldrar som själva medverkar till eller tjänar på brottsligheten, eller som vägrar samspela med skola, socialtjänst och polis. Det träffar inte föräldrar som gör sitt bästa, som samspelar med myndigheter, men som inte räcker till".
/Strömmer

Jag håller med om att bristande vandel är ett luddigt begrepp, men när det gäller vräkning av kriminella familjer ser jag inga konstigheter.

Kanske inte, även om det är en form av kollektiv bestraffning som jag är främmande inför, även om jag ser de positiva skälen också.

Men vandel är som du skriver ett luddigt begrepp som man kan lägga mycket i och regeringen och Strömmer och regeringen är avsiktligt vaga just pga att man får stora svårigheter om man gränsar av det på ett sätt så att det gäller lika för alla, så dom man bör kräva av lagar. Dessutom vill regeringen som jag skrivit tidigare att detta med vandel och ansvar skall vara vagt så att de kan använda det till att sprida floskler och framstå som moraliskt överlägsna som kan tala om för folk hur de skall leva utan att själva ha någon genomtänkt moralisk grund för sitt predikande och agerande.

Att det bara ”träffar de som ”samspelar” och gör sitt ”bästa” är verkligen inte ord från Strömmer som lugnar någon att det inte handlar om rent godtycke. I själva verket skriker det godtycke och olika regler och villkor för olika människor om det.

Återigen, anser du att förutom hårda tag mot kriminella, vilket många tycker är en bra sak, att regeringen verkligen är så moraliskt och livsfilosofiskt kvalificerade att de skall ställa upp villkor för hur svensken eller den invandrade skall leva, tänka eller bete sig och att de är lämpliga domare över människor vandel, kallade att bli det moderna samhället präster som predikar moraliskt rätt och fel för menigheten i livsfrågor och sätt att leva? Att någon som Forssell är det?
Citera
2025-07-14, 18:12
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Du jämför alltså med något av de kriminella mc-gängen. Du vet dom som begår de allra mest grova våldsdåd som mord, sprängningar, rån, misshandel, våldtäkter etc? och kallar sig killar med intresse för att umgås och åka hoj.
Flera i den kretsen är också samhällsengagerade. Klara motståndare till att kriminalisera medlemsskap eller samröre med kriminella gäng. Samröre kan vara att festa ihop
https://www.expressen.se/nyheter/sve...mc-gangledare/

? De sk mc-gängen består väl mest av gamla gubbar som gillar att meka och köra runt med Harley.-hojar.

Nej jag talar naturligtvis om den helt importerade våldsbrottsligheten.
Citera
2025-07-14, 18:14
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Nu har ju killen hängt med grovt kriminella och det är givetvis känsligt hur man än vrider och vänder på det.

”Politiskt engagerad ungdom”? Engagerad i att knacka bögar och bränna upp flyktingförläggningar då eller?

Hur många bögar har den här organisationen knackat? Hur många flyktingförläggningar (som jag tror inte ens existerar idag) har den bränt ned?

Exakt hur många grovt kriminella har han umgåtts med? Jag behöver ingen exakt siffra, bara några få exempel.

Om vi ska prata om att knacka bögar, de som har gjort detta under Pride-veckan har varit importerade våldsverkare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in