2025-07-11, 00:16
Avstängd
Tanachs avatar
Kräket behöver en viss typ av skydd eftersom det finns en viss hotbild efter publiceringen, vilket är anledningen till att Johan valde att dröja och hålla en låg profil i början innan de vågade gå ut i media offentligt efteråt.

Kristersson backar upp honom genom uttalandet han gjorde som inte går att ångra

Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Det du säger om att sonen behöver livvaktsskydd tror jag inte alls är nödvändigt. Han är ju knappast det högsta hönset i den vita maktrörelsen så att han lämnar tror jag inte gör någon skada för nätverken. Då skulle de verkligen skjuta sig själva i foten.

Sedan att Forssell inte lämnar frivilligt har vi redan förstått men när säger Kristersson att det får räcka?
Senast redigerad av Tanach 2025-07-11 kl. 00:19.
Citera
2025-07-11, 00:21
Avstängd
Tanachs avatar
Kristersson riskerar sin egen position med uttalandet han gjorde att han har fortsatt förtroende för Johan Forssell.
Citera
2025-07-11, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Kräket behöver en viss typ av skydd eftersom det finns en viss hotbild efter publiceringen, vilket är anledningen till att Johan valde att dröja och hålla en låg profil i början innan de vågade gå ut i media offentligt efteråt.

Enligt mig gick Forssell ut i media för att vissa medier gått ut med hans namn. Sedan att kalla hans son för kräk är under all kritik.
Citera
2025-07-11, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoveOnUp
Läste en gång om att Forssell inte platsade i Reinfelds regering eftersom Reinfeld ansåg att han var obegåvad. Tydligen inget problem för Kristersson.
Forssell är en typisk fascistoid typ som officiellt tvingas till att spela en roll men privat hyser fascismens idéer. Inom moderaterna finns gott om sådana.
Hans son är ett bra exempel hur en hemmamiljö påverkar ett barn.

Kan du plocka länk till det du läste , för du sitter väl inte och hittar på ?
Med tanke på att Forssell blev riksdagsledamot först 2010 och det var Reinfelds sista 4 år.
Citera
2025-07-11, 00:29
Medlem
Running_mans avatar
Hela diskussionen är tramsig. Så han borde få kicken för någonting hans son gör/gjort?

Så många svenskar är av den åsikten att vilken toppolitiker som helst ska petas från sin stol/tjänst ifall en familjemedlem gör nått dumt eller omoraliskt? Fastän politikern själv inte varit inblandad i aktiviteterna?

Mycket märkligt. I såna fall kan vi nog gräva fram allt möjligt om exempelvis statsministerns fru eller barn och sen byta ut honom.
Citera
2025-07-11, 00:30
Avstängd
Tanachs avatar
Johan Forssell följer alltid de säkerhetsåtgärder som säkerhetspolisen inför. Att han skyllde på att hans namn hade nämnts i vissa medier var en bara ursäkt. Men den verkliga orsaken var de säkerhetsåtgärder som då hade vidtagits.

Alla barn är kräk av sin olydnad och alla vet vad det kan leda till.

Citat:
Enligt mig gick Forssell ut i media för att vissa medier gått ut med hans namn. Sedan att kalla hans son för kräk är under all kritik.
Citera
2025-07-11, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Nej Expo skrev inte ut varken ålder eller att det handlade om Forsells son som blivit groomad av högerextremister.
17 år har de skrivit flera gånger.
https://expo.se/fordjupning/i-ministerns-narhet/
Citera
2025-07-11, 00:34
Medlem
Rätta mig gärna om jag har fel, men om en sosse had en son som umgicks i högerextrema kretsar hade nyhetsmedierna gett blanka fan i det. Det hade knappt rapporteras om det i nyheterna.
Citera
2025-07-11, 00:37
Medlem
Flumerides avatar
Citat:
Intressant att följa tråden då det kommer information som jag inte tagit del av. Att Forssell gärna pratar om föräldrars ansvar var inget nytt. Inte heller att han vill bli kvar som minister även fast han försöker låtsas att hans ovilja att inte framträda beror på att han vill skydda sin son. Om han nu verkligen velat det så hade han klivit av på en gång. Hans politiker liv eller sonens liv.

Han har alltså blivit sparkad av Reinfeldt som stabschef p.g.a. att han låtit andra göra jobbet.

Nu är det uppmärksammat av medier utomlands, t.o.m. BBC, att han har son som varit aktiv i våldsamma högerextrema miljöer.

Hur länge sitter han kvar tror ni?

Gissar på att han ”själv väljer att entledigas” och att stadsministern ”respekterar hans val”. Som förtroendevald är laget mycket större än jaget.
Citera
2025-07-11, 00:40
Medlem
Klosss avatar
Detta kan vara det mest efterblivna drevet mot en politiker någonsin
Citera
2025-07-11, 00:42
Medlem
Citat:

Fanatiska sjuka individer som du behöver skydd.
Citera
2025-07-11, 00:42
Medlem
Citat:
Johan Forssell följer alltid de säkerhetsåtgärder som säkerhetspolisen inför. Att han skyllde på att hans namn hade nämnts i vissa medier var en bara ursäkt. Men den verkliga orsaken var de säkerhetsåtgärder som då hade vidtagits.

Alla barn är kräk av sin olydnad och alla vet vad det kan leda till.
Nu lever du nog i en parallell värld. För en dag sedan så blev Forssell kallad till förhör i socialförsäkringsutskottet av Vänsterpartiet och vissa medier valde då att gå ut med hans namn. Det är huvudorsaken enligt mig till att Forssell deltagit i media idag. Enligt dig skulle det på dagen infalla när säkerhetsåtgärder vidtagits.

Det är inte konstigare än så även fast du kanske hellre vill leva i din parallella värld. Tack för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in