2025-07-08, 15:59
Medlem
Tanachs avatar
Det var sista gången Johan kom att göra ett sådant uttalande, men om han ändå vill utvisa familjer kan han börja med sin son, som han kan utvisa till USA för att ställas inför rätta för att ha ingått i grupper som klassas som terrorister.

Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Högerdårarna, däribland JF, vill ju utvisa hela familjer om något barn begår ett brott, så vad är skillnaden nu då?
Senast redigerad av Tanach 2025-07-08 kl. 16:03.
Citera
2025-07-08, 16:07
Medlem
I Sverige gäller svensk lagstiftning.
Har sonen begått ett brott i Sverige?
Citera
2025-07-08, 16:11
Medlem
Tanachs avatar
Svensk lag gäller så länge USA inte begär utlämning av en svensk medborgare till USA.

Citat:
Ursprungligen postat av GeneralArmfeldt
I Sverige gäller svensk lagstiftning.
Har sonen begått ett brott i Sverige?
Citera
2025-07-08, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Vem som helst kan polisanmäla, det har gjorts.
Ja. Man kan polisanmäla vad som helst. Men du kommer inte få framgång med din anmälan. Vem tänkte du anmäla förresten?
Citera
2025-07-08, 16:17
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ja. Man kan polisanmäla vad som helst. Men du kommer inte få framgång med din anmälan. Vem tänkte du anmäla förresten?

Jag skall inte anmäla någon, men jag vet att ansvariga utgivare hos EXPO och SVT blivit polisanmälda. Kanske vissa filurer hos AFA också. Och en f.d. justitieminister.

Nej jag tror inte heller någon blir dömd men jag hoppas på det. Åklagarna är ju på AFAs sida.
Citera
2025-07-08, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jo det är det. En viss person dömd för djurplågeri har fått en massa personer dömda för att säga att han är dömd för djurplågeri.
Nej, han dömdes inte för att han kallade en person för nazist, men han dömdes för förtal för något annat.
Citera
2025-07-08, 16:33
Medlem
Adelsdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Svensk lag gäller så länge USA inte begär utlämning av en svensk medborgare till USA.

För att Sverige ska utlämna en brottsling ska det personen anklagas för vara ett brott både i Sverige och det land han utlämnas till. Vilket brott är begånget i detta fall?
Citera
2025-07-08, 16:35
Medlem
Tanachs avatar
Nej, i USA räcker det att den anklagade har begått ett brott mot amerikansk lag, oavsett plats, för att bli utlämnad.

Citat:
Ursprungligen postat av Adelsdam
För att Sverige ska utlämna en brottsling ska det personen anklagas för vara ett brott både i Sverige och det land han utlämnas till. Vilket brott är begånget i detta fall?
Citera
2025-07-08, 16:37
Medlem
Citat:
Varför skall sonen då utvisas?
Vilket brott har då ungjäveln begått?

Hela "affären" är pinsam för moderaterna och nystar man i skiten efter sossarna så finns det lika mycket skit där.
Citera
2025-07-08, 16:40
Medlem
Tanachs avatar
Jag ser två potentiella polisutredningar, en mot grupper som klassas som terrorister, kallade högerextrema grupper i Sverige, som utnyttjar minderåriga, och den andra mot Johan för att ha brutit mot sitt vårdnadhavaresansvar gentemot minderåriga.
Citera
2025-07-08, 16:43
Medlem
Citat:
Jag ser två potentiella polisutredningar, en mot grupper som klassas som terrorister, kallade högerextrema grupper i Sverige, som utnyttjar minderåriga, och den andra mot Johan för att ha brutit mot sitt vårdnadhavaresansvar gentemot minderåriga.
Tror du på fullaste allvar att USA vill ha ungjäveln utlämnad, bara för att du i dina fantasier ser honom som en brottsling.

Vem faaan är du?
Jobbar du på vänsterextrema Expo?
Citera
2025-07-08, 16:48
Medlem
Tanachs avatar
Jag tror att det räcker att FBI öppnar en fil om honom för inblandning i terroristgrupper.

Citat:
Ursprungligen postat av GeneralArmfeldt
Tror du på fullaste allvar att USA vill ha ungjäveln utlämnad, bara för att du i dina fantasier ser honom som en brottsling.

Vem faaan är du?
Jobbar du på vänsterextrema Expo?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in