2025-07-04, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Hur blockerade han vägen? De lyckades ju uppenbarligen ta sig runt honom så helt blockerad kan den inte ha varit. Men låt oss för sakens skull säga att han gjorde det. Då är det det han bör dömas för och inte för att ha ställt frågor om sex.

Om jag ställer mig i vägen för dig så blockerar jag din väg. Om du sedan på något sätt (genom att gå runt, slå ner mig eller vad som helst) ändå tar dig förbi, ändrar det inte faktum att jag blockerade din väg.
Citera
2025-07-04, 22:14
Medlem
Kanske inte PK men…

Bra självförtroende på gubben.
Citera
2025-07-05, 01:09
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Vem vill inte knulla heta tonåringar med heta och sexiga kroppar? Mmm, mumma!

De skall såklart vara med på det och det är det många som är - tonåringar är sexuella predatorer... Denne man hade såklart fel approach - hade han varit mer smidig kanske han fått lite fett på sylen...
Citera
2025-07-05, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du har lika dålig koll på lagen som på fertilitet.

1. Sexuellt ofredande har inget med ålder på målsägande att göra. Mannen hade kunnat bete sig som han gjorde mit sju stycken 85-åringar och det hade även då sett som sexuellt ofredande.
2. Läs på om den nya lagen från 1/7. Den behöver du som hebefil känna till.
3. Fertiliteten är som högst mellan 20-25, med en peak vid 22 års ålder. 16 åringar är barn, inte kvinnor. Du glömmer hela tiden bort att människor har hjärnor och dessa är flera år från färdigutvecklade hos 16-åringar. De är barn.

Och läs om fallet. Låter som en skräckupplevelse för de sju 16-åringarna. Verkar dessutom som mannen har en dom på sig sedan tidigare.

Nej, Tomatkärringen nu har du fel Fertiliteten är som högst när könsmognad och pubertetsutveckling fullbordats, vilket vanligtvis inträffat ca 2 år efter första mensen.
https://illvet.se/manniskan/kroppen/...ala-att-foda-i

"Det är rätt individuellt, när kvinnor når sin maximala styrka och uthållighet, men för de flesta sker det mellan 16 och 18 år"
Så, där har du fakta svart på vitt. Nu kan du sluta jiddra om det här, Tomattanten.

Sen är det inte sexuellt ofredande att fråga om någon vill ha sex. Att han "verkar haft en dom tidigare" är helt irrelevant vid bedömning avseende ansvarsfrågan. Däremot kan det ha betydelse vid bedömning av påföljd om han bedöms ha begått något brott, vilket inte är fastställt ännu.
Citera
2025-07-05, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vem vill inte knulla heta tonåringar med heta och sexiga kroppar? Mmm, mumma!

De skall såklart vara med på det och det är det många som är - tonåringar är sexuella predatorer... Denne man hade såklart fel approach - hade han varit mer smidig kanske han fått lite fett på sylen...

Så är det ju. Dock krävs det rent juridiskt att vissa kriterier är uppfyllda för att agerandet skall falla under sexuellt ofredande. En approach kan var osmidig eller rent av oförskämd men det betyder inte att det juridiskt är sexuellt ofredande. Att målsägande "kände sig rädd" behöver inte heller betyda att det objektivt sett utgör ett sexuellt ofredande.
Citera
2025-07-05, 13:04
Medlem
Jachins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
Sju minderåriga tjejer i tonåren var ute och gick när en man kom fram ur skogen och började ställa frågor om sex. Nu åtalas mannen för sexuellt ofredande och polisen som besökte platsen slår larm om hans beteende.
– Känslan är att han absolut kommer söka upp barn och försöka sig på sexuella handlingar, säger en av poliserna i utredningen.

Det var i slutet av maj som en grupp tjejer var ute på promenad i Älvsbyn. På en ö vid Selholmen kom plötsligt en man fram ur skogen.

– Han frågade om vår ålder. Vi sa 16, då tyckte han det var en trevlig ålder, säger en av flickorna i förhör.

Tjejerna berättar att mannen frågade om de tycker om sex och om de vill ha sex. Två i gruppen fick panik och sprang från platsen. Resten tog sig inte därifrån då mannen stod på bron och blockade utfarten från ön. Till slut fick de gå runt honom för att ta sig från platsen.

– Det var jättekonstigt och jätteobehagligt, säger en av flickorna i förhör.

https://www.pt.se/nyheter/alvsbyn/ar...jejer/lwo2d61j

Vem är denna man?

Ok hur fan skulle detta gå till? Man kan knulla en, pulla en och eventuellt slicka en på samma gång. Sen då?
Citera
2025-07-05, 13:12
Medlem
Majsmannen2s avatar
Sju av sju av dessa passade alltså in på mannens kriterier.

Låter nästan för otroligt för att vara sant.

Antingen så finns det misstolkningar eller så borde mannen höja sina krav.
Citera
2025-07-05, 14:41
Medlem
Dr.Dres avatar
Med tanke på att man kan gå utan fängelsestraff för att delta i en gruppvåldtäkt så förutsätter jag att detta resulterar i en villkorlig dagsböter à 100 kr.
Citera
2025-07-05, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Ditt problem är ju att du inbillar dig att jag sitter och gafflar om att karln minsann är skyldig. Något slags drev mot honom eller vad du nu inbillat dig. Jag skiter väl högaktningsfullt i gubbjäveln. Och brudjävlarna också för den delen. Jag känner ingen av dem.

Vad jag hela tiden har gjort, inget annat, är att rätta knäppgökar som blir oroliga för att det nu tydligen är olagligt att fråga någon om sex. För det är det inte. Det är så incel-mässigt dumt att det helt enkelt inte kan stå obesvarat i tråden. Vilken normalbegåvad pellegök borde inse att folk frågar varandra detta hela kvällen på nattklubbar och krogar. Och nej, varken polis eller åklagare ligger sömnlösa över att Stockholms innerstad tydligen är ett epicentrum för sexuella trakasserier varje helg.

Enligt artikeln, oavsett om den är sann eller inte, för det skiter jag i, har mannen gjort mycket mer än att försynt ha frågat någon om sex.

- Aah men du kan inte veta...

Nej, ingen kan veta. Det är också helt jävla irrelevant för det juridiska faktum att det inte är olagligt att fråga sin flickvän, kassörskan, busschaffisen eller din fru om hon vill ligga. Vilket är det jag vill belysa.

- Jomen tänk om det bara var en stackars ensam kille som bara frågade lite artigt om tjejen ville ligga? Alltså att det som står i artikeln inte stämmer. Då är det tydligen olagligt att fråga?

Nej det är det inte. Det behöver självklart inte ha gått till så som det står i artikeln. Inte ens jag hävdar det. Vad man med all säkerhet kan säga är att du löper noll och ingen risk att polisen kommer och haffar dig för att du bjuder en dam på en drink i en hotellbar och frågar om hon vill följa med upp på rummet. Det har aldrig hänt. Och det kommer aldrig att hända. Det är helt enkelt inte olagligt.

- Aah, men det kanske ändå är olagligt. Bara att damen inte ringde polisen?

Nej det är inte olagligt ens om hon ringer polisen från hotellbaren. Polisen skickar inte insatsstyrkan för att någon knäppgök till brud ringer och härjar om att någon stöter på henne i baren. Det här är så självklart att man egentligen inte borde behöva förklara detta för Flashback.

- Nä, kanske inte det. Men gubben i skogen då?

Det här är inte raketforskning. I artikeln står inte "Gubbe i skogen frågade kvinna om sex - blev gripen av polis". Det är obegripligt att folk har fått för sig detta. Och drar slutsatser om att jaha nu får man alltså inte ens fråga frugan om sex längre i det här jävla landet.

- Aah men hur kunde han bli gripen då?

Jadu. Det vet vi inte. Vi kan bara dra slutsatser utifrån det som står i artikeln faktiskt. Man blir dock inte gripen för att ha frågat någon om sex, det är ett som är säkert. Ingen behöver oroa sig för att bli gripen om man frågar frugan under en skogspromenad om hon vill ha sex.

- Aha! Så nu sitter du och säger att han har antastat brudarna! Det vet du inte!

Nej det säger jag ju inte. Vad jag säger är att man blir inte gripen för sexuella ofredanden om man frågor någon om sex. Det låter dock rimligt att man kan bli det om man exempelvis lurpassar på brudar i skogen. Folk måste för höge farao kunna skilja på äpplen och päron.

- Aah men brudarna kanske var hysteriska och överdrev hela grejen. Och poliserna kanske var uttråkade och såg en chans att gripa någon jävel som så mysko ut

Så kan det vara! Absolut! Men då är det det som är farbrorns problem. Inte att det är fel på lagen (olagligt att fråga om sex). Man kan självklart bli åtalad för alla möjliga jävla brott om folk överdriver, oavsiktligt ljuger eller rentav hittar på för att sätta dit en. Grannar i osämja hittar på saker om varandra hela tiden. Det innebär inte att det är fel på lagen.

Så, nej, det är inte olagligt att fråga en person om sex. Har vi nu rett ut saken?
Vi får nog inse att du och jag uppenbarligen inte kan göra oss förstådda för varandra. Du raljerar över saker som jag inte har ifrågasatt.

Jag har lite svårt att tolka hur du ser på mina invändningar i dina långa spretiga utläggningar men om jag tolkar dig rätt så är anledningen till att du inte tycker att du behöver ange källor till dina påståenden om händelseförloppet, att källorna redan står i TS?
Då får jag vara nöjd med det svaret även om jag fortfarande hade föredragit om du skrivit att flickorna enligt uppgift förföljts och hindrats istället för att bara skriva att de förföljts och hindrats.

Min erfarenhet är att pöbeln kan vara extremt skoningslös mot någon som anklagas för sexualbrott varför min åsikt är att det kan vara djupt problematiskt att gå händelserna i förväg och presentera icke bekräftade uppgifter som om det vore fakta.

Jag får dock respektera att du har en annan inställning till hur man bemöter sina medmänniskor.

Jag hoppas att vi kan lägga det här bakom oss nu så att tråden kan handla om det aktuella fallet.

Eftersom du tjatar så mycket om det fetade så får jag väl bemöta det ändå:
Ja, jag är övertygad om att både du och jag trots våra notoriska svårigheter att kommunicera med varandra är tillräckligt socialt kompetenta för att inte riskera att bli dömda för sexuellt ofredande för att vi frågar om sex.
Jag är dock inte lika övertygad om att de som brister extremt i sina sociala färdigheter inte riskerar att bli dömda för detsamma. Sexualbrott har enligt mig låg rättssäkerhet.
Citera
2025-07-05, 18:10
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BakedBakerman
Vi får nog inse att du och jag uppenbarligen inte kan göra oss förstådda för varandra. Du raljerar över saker som jag inte har ifrågasatt.

Jag har lite svårt att tolka hur du ser på mina invändningar i dina långa spretiga utläggningar men om jag tolkar dig rätt så är anledningen till att du inte tycker att du behöver ange källor till dina påståenden om händelseförloppet, att källorna redan står i TS?
Då får jag vara nöjd med det svaret även om jag fortfarande hade föredragit om du skrivit att flickorna enligt uppgift förföljts och hindrats istället för att bara skriva att de förföljts och hindrats.

Min erfarenhet är att pöbeln kan vara extremt skoningslös mot någon som anklagas för sexualbrott varför min åsikt är att det kan vara djupt problematiskt att gå händelserna i förväg och presentera icke bekräftade uppgifter som om det vore fakta.

Jag får dock respektera att du har en annan inställning till hur man bemöter sina medmänniskor.

Jag hoppas att vi kan lägga det här bakom oss nu så att tråden kan handla om det aktuella fallet.

Eftersom du tjatar så mycket om det fetade så får jag väl bemöta det ändå:
Ja, jag är övertygad om att både du och jag trots våra notoriska svårigheter att kommunicera med varandra är tillräckligt socialt kompetenta för att inte riskera att bli dömda för sexuellt ofredande för att vi frågar om sex.
Jag är dock inte lika övertygad om att de som brister extremt i sina sociala färdigheter inte riskerar att bli dömda för detsamma. Sexualbrott har enligt mig låg rättssäkerhet.
Okej. Det var fortfarande för svårt för att förstå. Det är okej.

Nej, jag behöver inga källor för att med all säkerhet påstå att det inte är olagligt att äga en skruvmejsel. Blir du åtalad för mord där en skruvmejsel tydligen har en central roll så beror åtalet inte på att du ägde en skruvmejsel.
Citera
2025-07-05, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Okej. Det var fortfarande för svårt för att förstå. Det är okej.

Nej, jag behöver inga källor för att med all säkerhet påstå att det inte är olagligt att äga en skruvmejsel. Blir du åtalad för mord där en skruvmejsel tydligen har en central roll så beror åtalet inte på att du ägde en skruvmejsel.
😂 Och så fortsätter du att raljera om huruvida det är olagligt att fråga om sex eller inte och därmed cementerar min tes om att du och jag inte kan kommunicera med varandra.

Vi lägger ned nu. Vi kommer inte längre.

Hoppas någon moderator kan rensa upp lite bland vårat totalt ovidkommande dravel.
Citera
2025-07-05, 18:52
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BakedBakerman
😂 Och så fortsätter du att raljera om huruvida det är olagligt att fråga om sex eller inte och därmed cementerar min tes om att du och jag inte kan kommunicera med varandra.

Vi lägger ned nu. Vi kommer inte längre.

Hoppas någon moderator kan rensa upp lite bland vårat totalt ovidkommande dravel.
Mja, det är ju du som insisterar på att karln mycket väl kan ha blivit gripen på mycket vaga grunder. Att det är sinnessjukt att hänvisa till att det trots allt står i artikeln vad åklagaren anser att han kan ha gjort. Detta eftersom man ju så faktamässigt och vetenskapligt vet att det inte går att lita på vad tonårstjejer påstår. Vilket skapar ett utrymme för att det nog mycket väl kan vara olagligt att försynt fråga någon om sex.

Allt jag säger är att nej, det är inte olagligt att fråga någon om sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in