Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian66
Jag tycker absolut att jag har bra koll på läget och förstår det mesta naturligtvis. Kan det vara möjligt att din fru har fått tre olika arbeten. Eller är det bara en möjlighet att hon har möjligheter att få eventuellt tre eller fyra arbeten.
Har du inte lärt dig hur Google fungerar. Det känns som att Google har koll på det mesta.
Det räcker väl att du bara skriver Vilket yrke din fru kommer att jobba med.
Då kommer du att få svaret ganska snabbt på Google utan massa konstigheter. Det måste vara lika enkelt för dig som för alla andra.
Det är 3-4 möjliga arbeten. Inget är klart ännu men vissa mer troliga.
Problemet är ju just att hon ännu inte vet hur det blir med dom andra. Om alla låg lika i processen så är det ju bara att välja men någon kommer ju kräva svar innan annan inte ens gjort klart intervjuerna.
Nej det är inte bara att googla.
Ja du kan få reda på en del men det kan skilja väldigt mycket, inte minst efter var i landet, storlek på företag, arbetsuppgiter, erfarenhet osv osv. Det grejar inte Google.
Exempel:
Vad tjänar grundskollärare?
De flesta lärare i grundskolan, med lärare i förskoleklass inräknade i statistiken, mellan 35 600 och 49 000 kronor i månaden. Medellönen är 42 000 kronor i månaden (2024).
Lönen varierar beroende på vilken befattning du har, erfarenhet, ålder och var geografiskt i landet du arbetar. (Källa: sverigeslarare.se)
Just lärare är dock lättare att kolla upp då det är ett vanligt yrke och på sidan finns nåt verktyg (såg jag senare) men det är det ju långt ifrån alla yrkesgrupper som har.
Fler exempel.
Vad tjänar man tex som Kundrådgivare på Bank (säg Nordea), eller säljare på Mio, Butikschef på Biltema osv. Är det så enkelt att kolla upp så att det stämmer geografiskt och mer erfarenheter och arbetsuppgifter mm.
Nej jag tycker inte att det är så enkelt.
Det hade varit lite enklare om det varit 3-4 liknande jobb men nu är det alltså helt olika och dessutom i olika städer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tallholm
Lågstadielärare - är det bara för exemplets skull eller något som är aktuellt?
Vad stod det på raden ovanför?

Nej det är inte aktuellt utan bara ett exempel.