2025-06-30, 22:36
Medlem
God kväll, tänkte att jag skulle tala med experterna här.

En försändelse (REK) skickades idag till mig enligt scanningen 7 minuter efter deadline.

En vanlig försändelse med spårbart via ombud är ju nitiska med sina tider/deadlines.

Personen som skickade det påstod att det kommer jag ha imorgon oavsett då REK behandlas olika.

Jag varken köper eller skickar särskilt mycket per ombud så jag vet inte alla små detaljer.

Kan expertisen här räta ut frågetecknen? Som sagt ett vanligt spårbart till ombud hade fått ligga tills morgondagens hämtning från ombudet, är det skillnad med REK? Eller är REK enbart som ett spårbart fast med högre försäkring?

Mvh Erik Axel Karlfeldt

Edit: Ligger det här fel så flytta på tråden, var osäker var jag skulle placera den.
Citera
2025-06-30, 23:06
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Om Postis Per redan varit och hämtat säcken med utgående brev och paket så lär det ju bli liggandes tills imorgon.
Citera
2025-06-30, 23:25
Medlem
Venators avatar
Precis. Deadline är ju när det är garanterat att det kommer iväg samma dag men om chauffören är lite sen så lär ju alla paket inlämnade innan denne hämtar komma med. Ombuden brukar ha begränsat med plats så de vill ju gärna bli av med paketen.
Citera
2025-06-30, 23:28
Medlem
negrofobens avatar
Kanske den här tråden kan ge nåt?
(FB) Rek vs vanligt spårbart för dyrbart
Citera
2025-07-01, 00:29
Medlem
Skicka rek oavsett vikt och storlek ( max 20kg / 1,5 m ) så skickas det tillsammans när brevbäraren hämtar rek paket/ brev how ombudet, i regel mellan kl 10-14 vardagar.

Paket skickas en gång om dagen, när PostNord kommer till ombudet med en lastbil med paket burar, i regel mellan kl 7-11 vardagar

Rek = brevbärare hämtar
Paket= post bil med paket burar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in