• 1
  • 2
2025-06-30, 20:45
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmuskler
Låter som att de dejtar vänsterjejer
Och de får sex, kan vin säga det samma för högerns incels? Nä, de runkar sig blodiga och postar på flashback.
Citera
2025-06-30, 21:10
Medlem
DrJolls avatar
Jag vet inte, bryr mig inte.. bara tycker det ser fult ut. Det var väl rätt vanligt förekommande på Rave på 90 talet.
Citera
2025-06-30, 21:31
Medlem
SeanPenns avatar
Det är nån gen z tiktok trend för soy boys

https://www.refinery29.com/images/9168411.jpg
Citera
2025-06-30, 21:34
Avstängd
Stockholm har inte stock i namnet utan anledning
Citera
2025-07-01, 19:29
Medlem
Orm Ondes avatar
Om det är äkta pärlor kan ju Rolex-rånaren diversifiera sin verksamhet när han väl kommer ut.

Fy fan vad bögigt det ser ut.
Citera
2025-07-01, 19:39
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Noterat på senaste tiden att många yngre män/killar går runt med pärlhalsband.
I min värld bland det kvinnligaste smycket av alla halsband.

Är det nått hemligt bögtecken, eller bara tecken på att allt börjar gå åt helvete med den sönder curlade yngre generationen, som inte vill eller kan skilja på manligt och kvinnligt?

Känns väldigt woke tycker jag.

Hmm inte sett. Men ja det låter väldigt kvinnligt. Dock börjar saker och ting förändras i Sverige när det kommer till sånt där.

Jag skulle säga att bry sig för mycket om sitt utseende, är för mig, betydligt mer kvinnligt än t.ex. om en man bär något traditionellt kvinnligt utan att utstråla att dom bryr sig om sitt utseende så mycket.
Tycker det är samma med män som har väldigt traditionellt manliga kläder och accesoarer, när dom är för fixade och man vet att dom lägger ner massor av tid och pengar på att se ut sådär... Ja då tänker jag kvinnligt/homosexuellt.

Att inte bry sig om könsnormer när det kommer till kläder eftersom man är säker i sin identitet och inte låter andra definiera en, det är för mig mer manligt.

Typ att kunna bära mer feminina grejer, men inte bry sig nämnvärt vad andra tycker om det eller att det handlar om andra människor eller att ta åt sig.

Säkerhet, trygghet är för mig traditionellt manliga attribut även om de kommer paketerade i en mer feminin förpackning.
Citera
2025-07-02, 00:37
Medlem
Skvistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Hmm inte sett. Men ja det låter väldigt kvinnligt. Dock börjar saker och ting förändras i Sverige när det kommer till sånt där.

Jag skulle säga att bry sig för mycket om sitt utseende, är för mig, betydligt mer kvinnligt än t.ex. om en man bär något traditionellt kvinnligt utan att utstråla att dom bryr sig om sitt utseende så mycket.
Tycker det är samma med män som har väldigt traditionellt manliga kläder och accesoarer, när dom är för fixade och man vet att dom lägger ner massor av tid och pengar på att se ut sådär... Ja då tänker jag kvinnligt/homosexuellt.

Att inte bry sig om könsnormer när det kommer till kläder eftersom man är säker i sin identitet och inte låter andra definiera en, det är för mig mer manligt.

Typ att kunna bära mer feminina grejer, men inte bry sig nämnvärt vad andra tycker om det eller att det handlar om andra människor eller att ta åt sig.

Säkerhet, trygghet är för mig traditionellt manliga attribut även om de kommer paketerade i en mer feminin förpackning.

Varför skulle en man som är säker på sin läggning vilja klä sig feminint?
Allt handlar väl även i djurvärlden att hanar lockar till sig honor med att vara just som sitt kön (manlig).
En man med pärlhalsband och kanske kvinnliga kläder fångar ingen alpha kvinna.
Men vill man som man ha en vänstertjej med feministvärderingar så är det ju helt ok för mig (soyakillar) eller osäker på sin läggning.

Min åsikt och du behöver inte läxa upp mig nu
Citera
2025-07-02, 00:44
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Varför skulle en man som är säker på sin läggning vilja klä sig feminint?
Allt handlar väl även i djurvärlden att hanar lockar till sig honor med att vara just som sitt kön (manlig).
En man med pärlhalsband och kanske kvinnliga kläder fångar ingen alpha kvinna.
Men vill man som man ha en vänstertjej med feministvärderingar så är det ju helt ok för mig (soyakillar) eller osäker på sin läggning.

Min åsikt och du behöver inte läxa upp mig nu

Nej riktigt så funkar det faktiskt inte, även om många män är väldigt fast i det tänket.

Många kvinnor ser det som det mest manliga draget att gå sin egen väg och skita i vad andra tycker att man ska vara, skapa sin egen lycka, stå stadigt i sig själv och att vara trygg. Det är ganska beta att förhålla sig till vad andra tycker och tänker hela tiden. Neurotiskt och ganska osäkert, vilket skiner igenom nått otroligt, vilket kvinnor generellt sett är duktigare på att se än män.

Total säkerhet även i en klänning klår en osäker man klädd som alla andra män alla dagar i veckan.

Det är lite nya tider dock, så kan va svårt att hänga med ibland!
Citera
2025-07-02, 12:58
Medlem
deLuzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Nej riktigt så funkar det faktiskt inte, även om många män är väldigt fast i det tänket.

Många kvinnor ser det som det mest manliga draget att gå sin egen väg och skita i vad andra tycker att man ska vara, skapa sin egen lycka, stå stadigt i sig själv och att vara trygg. Det är ganska beta att förhålla sig till vad andra tycker och tänker hela tiden. Neurotiskt och ganska osäkert, vilket skiner igenom nått otroligt, vilket kvinnor generellt sett är duktigare på att se än män.

Total säkerhet även i en klänning klår en osäker man klädd som alla andra män alla dagar i veckan.

Det är lite nya tider dock, så kan va svårt att hänga med ibland!

Du förutsätter att män som använder traditionellt kvinnliga kläder eller smycken är säkra eller icke-neurotiska, men personen kan lika gärna klä sig så för att passa in i sin specifika grupp, eller för att signalera att de anammat traditionellt kvinnliga attribut som att vara mjuk och foglig.

Utifrån anekdotisk bevisföring från program som Gift vid första ögonkastet och Love is blind Sverige tycks det snarare som att det senare stämmer. De män som bär stora örhängen, mormors pärlsmycken eller dylikt krimskrams, använder också "emotionell mognad" som ursäkt för att vara totalt undfallande inför sina kvinnor; varje respektlöst påhopp och känslobaserad kritik möts av dessa med "Jag förstår hur du känner" - även om de inom sig vet att det som de får utstå är både orättvist och orimligt.

Sanningen är detta: Kläder säger absolut inget om hur säker eller osäker någon är.

Det är inte alls nya tider, utan pärlsmyckesmännen är bara våra tids velourmän, men om man inte hängt med så länge är det lätt att tro att allt nytt är "nytt".
Senast redigerad av deLuze 2025-07-02 kl. 13:39.
Citera
2025-07-02, 14:33
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deLuze
Du förutsätter att män som använder traditionellt kvinnliga kläder eller smycken är säkra eller icke-neurotiska, men personen kan lika gärna klä sig så för att passa in i sin specifika grupp, eller för att signalera att de anammat traditionellt kvinnliga attribut som att vara mjuk och foglig.

Utifrån anekdotisk bevisföring från program som Gift vid första ögonkastet och Love is blind Sverige tycks det snarare som att det senare stämmer. De män som bär stora örhängen, mormors pärlsmycken eller dylikt krimskrams, använder också "emotionell mognad" som ursäkt för att vara totalt undfallande inför sina kvinnor; varje respektlöst påhopp och känslobaserad kritik möts av dessa med "Jag förstår hur du känner" - även om de inom sig vet att det som de får utstå är både orättvist och orimligt.

Sanningen är detta: Kläder säger absolut inget om hur säker eller osäker någon är.

Det är inte alls nya tider, utan pärlsmyckesmännen är bara våra tids velourmän, men om man inte hängt med så länge är det lätt att tro att allt nytt är "nytt".
Nej jag förutsätter inte något sådant. Jag säger bara att en säker man kan vara, klä sig och bete sig precis som han vill utan att först dubbelkolla med omgivningen.

Folk i den här tråden är trögare än sirap.

Märks så väl att er osäkerhet skiner igenom.

Sen refererar du till TV, reality-tv av alla grejer, som är känt för att vara väldigt fejk. Gå ut i verkligheten, träffa människor, läs en bok och sluta vara sämst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in