Citat:
Ursprungligen postat av
Skvisten
Noterat på senaste tiden att många yngre män/killar går runt med pärlhalsband.
I min värld bland det kvinnligaste smycket av alla halsband.
Är det nått hemligt bögtecken, eller bara tecken på att allt börjar gå åt helvete med den sönder curlade yngre generationen, som inte vill eller kan skilja på manligt och kvinnligt?
Känns väldigt woke tycker jag.
Hmm inte sett. Men ja det låter väldigt kvinnligt. Dock börjar saker och ting förändras i Sverige när det kommer till sånt där.
Jag skulle säga att bry sig för mycket om sitt utseende, är för mig, betydligt mer kvinnligt än t.ex. om en man bär något traditionellt kvinnligt utan att utstråla att dom bryr sig om sitt utseende så mycket.
Tycker det är samma med män som har väldigt traditionellt manliga kläder och accesoarer, när dom är för fixade och man vet att dom lägger ner massor av tid och pengar på att se ut sådär... Ja då tänker jag kvinnligt/homosexuellt.
Att inte bry sig om könsnormer när det kommer till kläder eftersom man är säker i sin identitet och inte låter andra definiera en, det är för mig mer manligt.
Typ att kunna bära mer feminina grejer, men inte bry sig nämnvärt vad andra tycker om det eller att det handlar om andra människor eller att ta åt sig.
Säkerhet, trygghet är för mig traditionellt manliga attribut även om de kommer paketerade i en mer feminin förpackning.