Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
Man hör dag efter dag på nyheterna hur folk lurar staten på skattepengar via sjukvårdsbolag, äldrevård, HVB-hem etc. Men samtidigt som man lyssnar på de här nyheterna dag efter dag, år efter år så fortsätter folk att ges möjligheten till att göra detta.
Varför stoppas aldrig dessa saker? Om man ville så skulle det vara ganska enkelt. Men jag antar att för de högerextrema Moderaterna så är det viktigare att deras mångmiljonärskompisar ska kunna plocka ut dessa skattepengar från vårdbolagen och sätta pengarna i skatteparadis än att få stopp på förskingringarna.
Vad händer med den här personen nu då? Socialsekreteraren bode få näringsförbud, sparken och höga böter. Detta som minimistraff. Men jag tror inte något kommer hända. Fanskapet kommer väl fortsätta jobba vidare i vanlig ordning.
Håller helt med dig.
Nästa vecka har denne säkerligen startat ett nytt företag med rena papper och sen är det snart igång igen när pengarna börjar rulla in.
Att vi har så många människor i detta land sim saknar samvete är för mig förvånande. Man tror bättre om folk men tydligen är det bara skit.