• 5
  • 6
2025-07-01, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Har du något belägg för ditt konspiratoriska hittepå??
Testa ta ut 55000 rubel i din ryska bankomat så får du ju svar direkt om det stämmer eller inte
Citera
2025-07-01, 12:59
Medlem
BananaYoos avatar
Jag tvivlar på att Ryssland nedmonterar sina missilramper och övrig militär upprustning som står riktade mot västvärlden för att låta det bli något baltiskt hipsterprojekt. Jag tror snarare att Ryssland kommer rusta upp Kaliningrad.
Citera
2025-07-01, 14:10
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Bäst vore nog om Baltikum också blir Ryskt

Inte alls Det har redan prövats och fungerade inte särskilt bra . Det bästa hade varit om de vitryska trupperna fått rejält med stöd och att Sovjetunionen aldrig existerat .

Var vänlig försök med någon ny variant av propaganda / Sovjetunionen är dött begravet och har inte ens en teoretisk chans att återuppstå
Citera
2025-07-01, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnyaOlsen
Sberbank fryser konton och tom ryska media går ut med dåliga nyheter. Även ryske presidenten Putin har uttalat sig om det extremt dåliga läget.

Bara det som får mig att tro att det är illa.

Kontantuttag begränsas till 55000 rub för att förhindra en bank run , alla uttag granskas
Varför tycker du det är normalt?

Stämmer det så är det illa... Rent allmänt så hade jag fått för mig att det gick mycket bättre för dem, att sanktionerna inte riktigt bet på ryssen, lika väl som dem biter på oss själva.
Citera
2025-07-02, 06:42
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Nej, här pratas inte Sovietunion, här menas Ryskt, Baltikum borde bli Ryskt, det är bäst för Ryssland.

Det bästa för världen vore om Ryssland skars i bitar. Det näst bästa vore helt enkelt om ryssjävlarna en gång för alla lade av med sitt bedrövliga herrefolkstänkande. De har ingen rätt att kolonisera, förtrycka och suga ut andra, mindre nationer, bara för att deras inbillade "storhet" (och Putlers ångest över sin slokande pitt) kräver det.

Vartenda folk som tvingats leva under ryskt herravälde - inte minst balterna - kan intyga vilka sällsport usla egenskaper ryssarna har. Det är dessa folks erfarenheter av rysseriet som gjort dem till såna sakramentskade "russofober", för att använda GaggigeGalejans och BombadeBorrows favorituttryck. Det är ryssarnas eget svineri som är orsaken till Natos "utvidgning", och till den "omringning" av Putlers ruttnande imperium som rysspapegojirna för ett sådant väsen om.
Senast redigerad av Ördög 2025-07-02 kl. 06:47.
Citera
2025-07-18, 22:22
Medlem
Ördögs avatar
Polens utrikesminister Sikorski sa i juni att Putlerregimen har dragit bort styrkor från Königsberg, eftersom köttkvarnen i Ukraina kräver påfyllning. Det blir allt svårare för det deklinerande skithålsimperiet att upprätthålla truppnärvaron på varje plats.

https://euromaidanpress.com/2025/06/...d-poland-says/

Och en amerikansk general Donahue berättar hur Nato snabbt kunde slå ut putleristerna i Königsberg.

https://kyivindependent.com/why-a-us...icant-07-2025/
Senast redigerad av Ördög 2025-07-18 kl. 22:27.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in