• 1
  • 2
2025-06-30, 14:56
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Ja detta riskerar att leda till att flera EPA-ungdomar får sina liv förstörda.

Antingen om något går fel och drogerna kommer bort.
Eller om Ortengänget helt enkelt bara bestämmer sig för att förstöra livet för någon av springpojkarna för skojs skull.

Det är inte som på 80- och 90-talen när man i tonåren kunde umgås en del med "buset" för att det var "tufft" och sedan gå vidare med sitt liv. Ortengängen kommer aldrig släppa dem när de väl fått klorna i dem.

För EPA-folkets egen skull bör polisen slå ner hårt på detta. Vilket de väl tyvärr inte kommer att göra.

De borde. Även om de är poliser är de ju också föräldrar. Det enda som biter mot dessa jävlar är hårt mot hårt.
Citera
2025-06-30, 15:56
Avstängd
Bra att vi får in lite unga entreprenörer i samhället. Att bara åka runt utan mål eller mening är ju inte särskilt uppbyggande av saldot.
Citera
2025-06-30, 15:59
Medlem
Nu kommer säkert någon ny lag som förbjuder EPA-fordon. Vore iofs bra av helt andra orsaker.
Citera
2025-06-30, 16:00
Medlem
Phil.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Ungdomar är i allmänhet så smarta att man inte kommer hem med t ex en ny dyr jacka. Om inkomsterna från den här typen av verksamhet är kontanta pengar, används de till t ex drivmedel, restaurangbesök, tobak, alkohol och annat som aldrig blir synligt för föräldrarna.
Om man transporterar droger åt kriminella gäng är man troligtvis inte så smart, samt att unga har lågt konsekvenstänk.

Bara titta på hur kids tar MORDUPPDRAG utan att se en krona efteråt.
Citera
2025-06-30, 17:07
Medlem
Giant Squids avatar
Vuxna och samhället är för dåliga med att skaffa fram sommarjobb.
Jag var springis i tidiga tonåren och levererade hembränt. Man måste ju kunna drifta sig på något sätt.
Citera
2025-06-30, 18:11
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Föräldrarna borde väl reagera. Jag menar det är inte bra detta att deras kids kommer i kontakt med dessa gängen. De kan hur lätt som helst hamna i skuld och sedan är livet över.

Citat:
Ursprungligen postat av Phil.H
Om man transporterar droger åt kriminella gäng är man troligtvis inte så smart, samt att unga har lågt konsekvenstänk.

Bara titta på hur kids tar MORDUPPDRAG utan att se en krona efteråt.

Du har helt rätt. Jag säger inte emot dig.

Min kommentarer var ett svar på ovanstående inlägg från Zaedrews som funderade över att föräldrar till etniskt svenska barn borde reagera.
Citera
2025-06-30, 19:16
Medlem
Phil.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Du har helt rätt. Jag säger inte emot dig.

Min kommentarer var ett svar på ovanstående inlägg från Zaedrews som funderade över att föräldrar till etniskt svenska barn borde reagera.
Men påstod också att barnen är smarta. Vill man tjäna snabba cash, då kommer man visa att man har snabba cash. Tro mig, been there and done that..
Citera
2025-06-30, 23:08
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qozoker
I dagens samhälle där ungdomar har mestadels kriminella som förebilder i kombination med att det kryllar av ungdomar som lever eller har levt i ekonomisk ansträngda familjer och det faktum att pengar betyder status i skolan, bland vänner men också något brudarna drar ner trosorna för är det inte konstigt att ungdomar dvs unga killar söker sig till snabba cash i den kriminella världen. Även tjejer gör det nu för tiden. Det är omöjligt att stoppa den typen av aktiviteter.
Precis vad vi prognoserade och varnade för under 1990-talet.
På samma sätt som i Polen och sedan Ryssland (på den tiden) så har de grovt kriminella blivit förebilder och de unga såg som enda mål att bli "Bandit" dvs. status i kriminella kretsar, snabba pengar, fina bilar och flickor som villigt lade sig på rygg för dessa skurkar.
Utbildning och arbete var inte att tala om när kriminaliteten gav snabbare och större utdelning, dock med resultat att många dog i gängkrig och/eller blev långtidsklienter hos statliga inrättningar med höga murar och galler för fönstren.
Kulturkraschen som uppsåtligen organiserades och spriddes för att uppnå dessa mål kom från "en viss sida" som vi inte ska diskutera närmare för att inte hamna OT.
Senast redigerad av RobbanUC 2025-06-30 kl. 23:13.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in