2026-01-18, 19:45
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Han stod inte ut med bristerna och slutade. All heder åt honom.. Alla blir inte hjärntvättade tack och lov.

Hjärntvättade när de inte håller med dig, men inte annars. Jag fattar.
Citera
2026-01-18, 19:49
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Hjärntvättade när de inte håller med dig, men inte annars. Jag fattar.

Håller med mig? De tar barn utan några som helst bevis på rent fusk. Gömmer undan alla bevis för domstol och nämnd. Det har inget med demokratiska principer att göra ... alls.

Självklart håller jag inte med dem när de gör så. Ingen normalt funtad demokratisk medborgare håller med om att det är rätt.
Citera
2026-01-18, 19:51
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Håller med mig? De tar barn utan några som helst bevis på rent fusk. Gömmer undan alla bevis för domstol och nämnd. Det har inget med demokratiska principer att göra ... alls.

Självklart håller jag inte med dem när de gör så. Ingen normalt funtad demokratisk medborgare håller med om att det är rätt.

Ja de är ju helt dumma i huvudet! Förutom när de skriver debattartiklar som passar ens narrativ, då är dom bra!
Citera
2026-01-18, 19:56
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ja de är ju helt dumma i huvudet! Förutom när de skriver debattartiklar som passar ens narrativ, då är dom bra!

Ja man är ganska dum i huvudet om man skriver fabler i en barnutredning för att tvångsplacera ett barn och använder magkänsla som bevis. Tycker du inte?
Citera
2026-01-18, 20:00
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ja man är ganska dum i huvudet om man skriver fabler i en barnutredning för att tvångsplacera ett barn och använder magkänsla som bevis. Tycker du inte?

Vem har gjort det?
Citera
2026-01-18, 20:10
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Vem har gjort det?

Väldigt många socialsekreterare har gjort det. Förekommer fusk mer eller mindre i varje barnutredning i olika grad. Hela systemet med LVU är per definition rättsosäker i sin konstruktion. Inget personligt ansvar för fel och lögner finns heller, vilket kan fresta socialsekreteraren att till att hitta på och skriva sagor när hon fått en magkänsla.
Citera
2026-01-18, 20:19
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Väldigt många socialsekreterare har gjort det. Förekommer fusk mer eller mindre i varje barnutredning i olika grad. Hela systemet med LVU är per definition rättsosäker i sin konstruktion. Inget personligt ansvar för fel och lögner finns heller, vilket kan fresta socialsekreteraren att till att hitta på och skriva sagor när hon fått en magkänsla.

Ne
Citera
2026-01-18, 20:22
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ne

Alla socialsekreterare talar 100% sanning. Inga fel förekommer. Inga skruvade tolkningar alls? Tror du på det själv eller?
Citera
2026-01-18, 20:25
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Alla socialsekreterare talar 100% sanning. Inga fel förekommer. Inga skruvade tolkningar alls? Tror du på det själv eller?

Så inga föräldrar har någonsin utsatt sina barn för våld eller vanvård, tror du på det själv eller?
Citera
2026-01-18, 20:26
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Så inga föräldrar har någonsin utsatt sina barn för våld eller vanvård, tror du på det själv eller?

Hörrö inga halmgubbar. Svara på frågan istället!
Citera
2026-01-18, 20:32
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Hörrö inga halmgubbar. Svara på frågan istället!

Du menar din halmgubbe? För har aldrig påstått något sådant.
Citera
2026-01-18, 20:37
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Du menar din halmgubbe? För har aldrig påstått något sådant.

Intressant. Då håller du alltså med om att socialsekreterare ibland hittar på i sina utredningar, vilket i ett demokratiskt land ska hända exakt noll gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in