2025-06-29, 20:06
Medlem
Första gången jag röstade var det åtminstone fler män än kvinnor. Maud Olofsson var och den enda jag minns som var kvinna ,resten var män.

Idag har vi 6 kvinnor (Nooshi,Ebba,Amanda, Magdalena,Anna-Karin, Simona) och därmed är det bara Jimmie och Ulf kvar.

Vad fan är det som har hänt? Får ingen man från V eller S eller för den delen KD något att säga till om?
2025-06-29, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Första gången jag röstade var det åtminstone fler män än kvinnor. Maud Olofsson var och den enda jag minns som var kvinna ,resten var män.

Idag har vi 6 kvinnor (Nooshi,Ebba,Amanda, Magdalena,Anna-Karin, Simona) och därmed är det bara Jimmie och Ulf kvar.

Vad fan är det som har hänt? Får ingen man från V eller S eller för den delen KD något att säga till om?

Ingenting har hänt alla partier väljer själv sina ledare!
2025-06-29, 20:46
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Inkvotering.
Anstalter, myndigheter, chefer, inte undra på att det går åt helvete med allt
2025-06-29, 20:55
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen

Är du helt säker på att "Uffe" inte också är en kärring när det kommer till kritan?
2025-06-29, 21:01
Medlem
Det är en slump att det blivit så, dessutom så riskerar minst 2 partier att bli utanför riksdagen till valet så det kan svänga snabbt.
2025-06-29, 21:43
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Det är en slump att det blivit så, dessutom så riskerar minst 2 partier att bli utanför riksdagen till valet så det kan svänga snabbt.
Fast om man kollar på högskoleutbildningar så börjar tjejer ta över. De är också överrepresenterade på HR-tjänster samt på chefspositioner i offentliga sektorn!

Det är ingen slump!
2025-06-29, 22:15
Moderator
Meijis avatar
Tråd låst. Fortsätt diskussionen i befintlig tråd.

(FB) Åtta partier: Två män mot sex kvinnor - hur kunde det bli så? (2025)

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in