2025-06-29, 16:50
Medlem
Jag dejtade mycket för drygt 10 år sedan och gör det nu igen. Det som slår mig är hur mycket mer fokus på mannens längd det verkar vara nu. Det har väl alltid varit en hyfsat viktig parameter, men nu känns det som det är "allt" för många. Vad är det som har hänt? Varför vill alla plötsligt så intensivt ha en lång partner? Har ni någon teori?
Senast redigerad av arallaupptagna 2025-06-29 kl. 16:53.
Citera
2025-06-29, 17:01
Medlem
VoktorDodkas avatar
Jag gissar att det är samma som förr men att kvinnor nu är mer rakt fram om vad dom vill ha och vad dom ratar, det är nästan viktigare att dom får visa vad dom vill än att träffa rätt man. Jag är lika lång idag som jag var för tio år sedan och har inte märkt någon skillnad i attraktion av det täcka könet men så är jag någon centimeter över medellängd.
Citera
2025-06-29, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Jag dejtade mycket för drygt 10 år sedan och gör det nu igen. Det som slår mig är hur mycket mer fokus på mannens längd det verkar vara nu. Det har väl alltid varit en hyfsat viktig parameter, men nu känns det som det är "allt" för många. Vad är det som har hänt? Varför vill alla plötsligt så intensivt ha en lång partner? Har ni någon teori?

Upplever exakt samma sak å anledningen är väl all perfektion som folk söker efter. Man är hjärntvättad å hjärndöd från sociala medier och annat!? Fast det är tjejerna som har skeva krav för att de får 10000 likes på sina dejtingkonton. Sen glömmer dom av å kolla om personen i fråga är vettig på annat sätt än längd. (Längd verkar gå först för många)

Det som är bra är att det blir obalans tänker jag, så till slut kan inte alla tjejer leta efter bara längd eller något annat. Då kommer det finnas för få av just det dom söker och allt skiter sig för dom (y)
Citera
2025-06-29, 17:14
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna

Det handlar väl främst om att kvinnor inte vill ha en man med "Napoleonkomplex." Alltså män som känner sig osäkra på grund av sin längd och det beteendet ofta yttrar sig som en överdriven strävan efter makt, dominans och aggressivitet, som en kompensation för den upplevda bristen.

Egenskaper som kan förknippas med Napoleonkomplex:

- Överdriven strävan efter att dominera och kontrollera situationer.
- Aggressivitet eller explosivt humör.
- Behov av att ständigt tävla och bevisa sig själv.
- Stora ambitioner och drömmar, ibland orealistiska.
- Svårigheter att acceptera kritik eller motgångar.
- Tendens att skapa avstånd till andra genom sitt beteende.
Citera
2025-06-29, 17:24
Medlem
PederBergmans avatar
Tom Cruise är kort. Han har väl inte haft problem med damerna?
Citera
2025-06-29, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Det handlar väl främst om att kvinnor inte vill ha en man med "Napoleonkomplex." Alltså män som känner sig osäkra på grund av sin längd och det beteendet ofta yttrar sig som en överdriven strävan efter makt, dominans och aggressivitet, som en kompensation för den upplevda bristen.

Egenskaper som kan förknippas med Napoleonkomplex:

- Överdriven strävan efter att dominera och kontrollera situationer.
- Aggressivitet eller explosivt humör.
- Behov av att ständigt tävla och bevisa sig själv.
- Stora ambitioner och drömmar, ibland orealistiska.
- Svårigheter att acceptera kritik eller motgångar.
- Tendens att skapa avstånd till andra genom sitt beteende.
Detta.

Kan väl jämföras med att många killar väljer bort tjejer med snaggat/kort hår.
Citera
2025-06-29, 17:30
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PederBergman
Tom Cruise är kort. Han har väl inte haft problem med damerna?

Han är snygg och rik. Det kanske inte TS är.
Citera
2025-06-29, 17:37
Medlem
BlessedPowers avatar
Jag tillhör generation av kvinnor där ingen kvinna pratade eller brydde sig om längd. Idag på Tinder skriver varje man ut sin längd för att dagens kvinnor vill veta och nu har trenden smittat av sig till andra kvinnor angående att kvinnor drömmer om en lång man. Har själv aldrig haft en lång man, snarare tvärtom men samhällets påverkan på våra hjärnor är stark…. Och visst skulle en kvinna vilja uppleva hur det är att vara kort kvinna med en lång stor enorm stark man.
Citera
2025-06-29, 17:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MissDope
Detta.

Kan väl jämföras med att många killar väljer bort tjejer med snaggat/kort hår.

Hur fan då? Man kan påverka sin frisyr men inte sin längd

Dessutom är det skillnad på att välja bort killar och att öppet håna och förminska korta män
Citera
2025-06-29, 17:40
Medlem
godboys avatar
Vanligtvis så brukar väl tjejer / kvinnor önska att mannen är något längre än henne. Det finns ju gott om korta snygga och söta brudar så det borde ju inte vara ett bekymmer för en karl som är över 165 cm.

Jag är själv ganska exakt 184 cm och jag har dessutom varit skallig sen jag var 25. Detta har aldrig någonsin varit ett problem för mig. I många andra trådar sitter ju massa bögfjollor och är nervösa över sin hårväxt, som i princip fullständigt saknar betydelse när det gäller att träffa någon. Nu är jag ju i o f gift sen +15 år tillbaka, men jag har aldrig haft bekymmer att få damer trots att jag är tunnhårig. Tror det är lite samma med längd också. Har faktiskt varit tillsammans med en kvinna som var längre än mig.

Så det mesta sitter i skallen skulle jag säga. Väljer någon bort en för ett yttre attribut, skit i det, det finns miljoner andra.
Citera
2025-06-29, 18:10
Medlem
Samma sak som med kvinnor: Män vill hellre ha en glad och kul kvinna än en ”välformad”. Sen gör det ju inget om hon tar notan…
Citera
2025-06-29, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar

Samma sak som en man inte vill ha en fet kvinna för hon är antagligen jävligt grinig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in