2025-06-29, 15:00
Medlem
arjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Jag är höger din svagbegåvade mupp.
Då är du allmänt bara förvirrat och tror på Aftonbladet och SVT eller bara riktigt dålig högermänniska 🤷‍♂️
Citera
2025-06-29, 15:01
Medlem
Antivalents avatar
Varför skriver svenska medier att det var 200 000 där medans internationella medier skriver "nästan 100 000"?

https://www.msn.com/en-us/news/world/around-100000-march-in-budapest-pride-in-open-defiance-of-hungarys-ban/ar-AA1HBljQ

Är det AP/msn som förvrånger eller är det SVT? Varför gör i så fall SVT en "Trump"? Kommer det skrivas kritiska artiklar som tas upp i msm?
Citera
2025-06-29, 15:01
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Gång på gång framgår det att dyngträskhögern lever i sin egen bubbla. Orbans motståndare leder med 15 procentenheter mot Paddan. Fascistiska diktatorer brukar inte riktigt hålla i längden vet du - folk vill ha frihet och Ungern har inte glömt fascismen under kommunisttiden, så en högervariant är inte så välkommet heller.

Accepterar du att Orban förlorar valet eller du kör en Trump och att allt är en statskupp om inte fascisthögern vinner?

Typiskt er i vänstern. Så fort någon har åsikter ni inte gillar så är man en diktator. Varför har han inte ställt in valet då om han nu är en diktator? Opinionsundersökningar har haft fel förr. Orban har vunnit alla val sedan 2010 så bli inte förvånad om han gör det nästa år också.
Citera
2025-06-29, 15:04
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takeseven
Det finns i princip inga svenskar som inte är för Ukraina och avskyr Ryssland/Belarus tyvärr.

Så det tror jag inte på.

Jag är Svensk och jag skiter i det korrupta rövhålet Ukraina och jag har inga särskilda känslor för Ryssland. Jag vet bara att de INTE är ett hot mot Sverige.

ONT, om det här är sant är det väl mina skattepengar som har bekostat det professionella ”deltagandet” i den här clown paraden. Prioriteringar ni vet.
Citera
2025-06-29, 15:04
Medlem
Vill man ha yttrandefrihet
Så är detta absolut en del av yttrandefriheten
Sen kan man tycka vad man vill om detta
Men de har ändå rätt att springa runt på stan
Citera
2025-06-29, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Typiskt er i vänstern. Så fort någon har åsikter ni inte gillar så är man en diktator. Varför har han inte ställt in valet då om han nu är en diktator? Opinionsundersökningar har haft fel förr. Orban har vunnit alla val sedan 2010 så bli inte förvånad om han gör det nästa år också.

Orban är Putins hantlangare och han skall ner stenhårt.
Citera
2025-06-29, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Detta är såklart en efterkonstruktion från Paddan om att "ett civiliserat land inte begår våld mot sina invånare". Han hade ansiktsigenkänning installerad och var redo för hårda tag, men insåg snabbt att han hade både Budapests liberala borgmästare emot sig och ungerska folket som är trött på Fascisten från Temu.

Orban är mycket svag nu och kommer med stor sannolikhet förlora valet. Ungrarna är trötta på fascim. Men glöm aldrig när Orban förlorar kommer dyngträskhögern/MAGA att påstå att det är en "färgrevolution" iscensatt av CIA. Allt annat än en fascistisk vinst är en statskupp enligt deras logik - och så påstår de att de står upp för demokratin, haha.
Du anser då bevisligen att hur jorden och naturen skapades på helt otroligt fantastiskt sätt inte duger åt dej??

Att det naturliga logiska tänkandet och utveckling är fel??
Det som skapat människan.

De som inte håller med dig är fascister??

Sanningen är ju att det till stor del är såna som dej som är på väg att förgöra världen!
Att byta ut naturens lagar mot något rent hittepå!
Där du ska få utlopp för dina perversa drömmar!
Du kan latja med det i ditt sovrum, men försök inte förskjuta gränser från det verkliga till det overkliga!
Citera
2025-06-29, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosEstevez
Jag är Svensk och jag skiter i det korrupta rövhålet Ukraina och jag har inga särskilda känslor för Ryssland. Jag vet bara att de INTE är ett hot mot Sverige.

ONT, om det här är sant är det väl mina skattepengar som har bekostat det professionella ”deltagandet” i den här clown paraden. Prioriteringar ni vet.

Sjukaste taken man ju kan ha att inte bry sig om Ukraina men att Ryssland är okey. Det är helt enkelt OMÖJLIGT att förstå utanför din hjärna. Jag gissar att du är ett rysstroll också
Citera
2025-06-29, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Har du några vetenskapliga belägg för detta, eller känns det bara så för dig?
Att det känns så för dig behöver inte innebära att det känns så för andra.

Det finns faktiskt flera studier som visar att barn mår bäst av att ha tillgång till både en faders- och en modersfigur under sin uppväxt inte minst för att de får olika typer av stöd, anknytning och förebilder från varje kön… det är viktigt och sunt! Det handlar inte bara om biologi utan också om psykologiska och sociala behov…

Barn speglar sig i sina föräldrar och i ett samhälle där det fortfarande är norm med mamma och pappa, kan det skapa en känsla av utanförskap att växa upp i en ovanlig familjestruktur. Det betyder inte att samkönade par är dåliga föräldrar, men det innebär att barnet kan möta utmaningar som andra slipper.

Så nej, det handlar inte bara om vad som “känns” för mig – det handlar också om hur barn relaterar till sin omgivning, sina könsidentiteter och behov av balans mellan olika vuxenroller. Vi pratar ofta om mångfald och representation – då borde vi också erkänna värdet av könsbalans i barnets närmaste relationer…

Men nu handlar väl tråden om Ungern och pridefestivaeln hölls mot statens vilja så de blir lite väl OT och sidospår om vi ska fortsätta diskutera detta. Men nu fattar du bättre vad jag menar!
Citera
2025-06-29, 15:09
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takeseven
Sjukaste taken man ju kan ha att inte bry sig om Ukraina men att Ryssland är okey. Det är helt enkelt OMÖJLIGT att förstå utanför din hjärna. Jag gissar att du är ett rysstroll också

Diktator much? With emphasis on Dick.
Citera
2025-06-29, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Så bögar och bögmaffian har obegränsat med tid och kan åka till ungern och demonstrera?

De har alltså inget arbete att sköta och det skall ses som en framgång?
En weekendresa till Budapest bevisar att man saknar jobb och har obegränsat med tid?
Citera
2025-06-29, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Viktor Orban åkte på ett rungande nederlag igår.

200000 människor tågade i Pride - och mot Orbans genomkorrupta vanstyre som gjort ungerska folket urfattigt.

Orban är svag.

Det går riktigt utför för Orban och hans regim som förbjöd arrangemanget - 200,000 trotsade Orban och tågade i största Pride i Ungern någonsin.

Polisen grep 1 person - en motdemonstrant. Haha.

Är det slutet vi ser på Orbans 15-åriga auktoritära vanstyre?

Bonusfråga att diskutera: Kommer anti-svenska ryssmedier som samnytt, fria tider och swebb-tv att våga rapportera om ursvage Orbans rungande nederlag?
Att du använder SVT som källa borde eliminera dig från fortsatt diskussion i ämnet. Du sågar praktiskt taget av dig benen och skjuter dig samtidigt i foten. Hur lyckades du med det?

BUDAPEST, Ungern (AP) - Omkring 100 000 människor trotsade regeringens förbud och polisorder på lördagen för att marschera i vad arrangörerna kallade det största HBTQ+ Pride-evenemanget i Ungerns historia i en öppen tillrättavisning av premiärminister Viktor Orbáns regering.

Kanske Orban tänker till här. Det återstår att se. Det här var i alla fall inte en demo han behövde!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in