2025-06-29, 14:38
Medlem
feemaxxxs avatar
Nu lugnar vi ner oss och ser på det lite nyktert från båda sidor.

Anledningen att Orban vill förbjuda Pride är för att han ser det som en reklampelare för LBQT för barn och ungdomar. Han anser att LBQT lobbar mit barn för att påtvinga de deras budskap och normalisera det. Reklam är förbjudet med LBQT teman och på TV får homoromantik inte visas först sent på kvällen.
Själv är jag FÖR att var och en ska ha rätt att älska vem man vill, samtidigt tycker jag att man inte ska lobba i skolor och dylikt för att försöka få det att det är "coolt" att vara binär, trans, bög eller vad det nu kan vara. Var gränsen får mellan "upplysning" och "lobbing" är svår att dra.

Prideparaden i Budapest: Att det kom så många på paraden var antagligen inte bara för att det Ungerska folket älskar LBQT. En stor del av protesten var nog att stå upp för yttrandefriheten och mot regeringen, dess försök att kontrollera folket, samt den utbredda korruptionen.

Att demonstrationen fick fortgå utan ingripande/försök att stoppa den hade Orban redan klargjort ,"ett civiliserat land tar inte till våld mot sina invånare", innan demonstrationen. Så att säga att Orban misslyckats för att endast en person blivit gripen är fel att säga. Det kommer att bli intressant att se hur många boter som kommer att ges.

Jag hoppas att Orban blev överraskad hur många det var som ställde sig upp mot försöket att förbjuda paraden, och att förstår det Ungerska folket inte kommer att tolerera vidare facistfasoner.
Citera
2025-06-29, 14:39
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alternativtkonto11
Jag ska hjälpa dig förstå, din stackare.

Vad som skedde i Budapest den 28 juni var att regelrätta, ambulerande internationella brigader reste till Budapest för att fylla ut numerärer i vad som annars blivit en liten demonstration, eller ingen demonstration alls. Internationella propagandister hade en lång tid i förväg valt ut demonstrationen som en prioriterad påverkansoperation, och ägnat energi och resurser åt att trumma upp intresse för den både i Ungern och utanför.

De internationella brigaderna fraktades sedan in, finansierade av diverse internationella intressen (ofta i sin tur finansierade med EU/Sida/motsvarande-medel). Det är samma människor som fraktades in för att delta i Pride-paraden, som fraktats in för att delta i Hamas-demonstrationer runtom i västvärlden. För att delta i klimat-demonstrationer. För att delta i "antirasistiska" demonstrationer. För att delta i Göteborgs-kravallerna 2001. Osv. Har man en tillräckligt stor internationell brigad -vilket man har- kan man förvandla vilken demonstration som helst till en 100 000+ manifestation som blockerar gator och torg i valfri storstad. Man kan få vad som helst att framstå som en gräsrotsrörelse med massivt folkligt stöd, fastän det folkliga stödet inte existerar överhuvudtaget.

Det är sånt som händer när man beslutar sig för att inte ha några inre gränser. I själva verket var detta en av anledningarna till att man beslutade sig för det.

Att Orbán förbjudit demonstrationen (Har han ens det? Vad finns det för förstahandskällor?) har inget alls att göra med det internationella deltagandet. I själva verket är det troligt att Orbáns underrättelsetjänst hade blivit varse i förväg att utländska intressen tänkte utnyttja demonstrationen. Självklart blir det mer aktuellt att förbjuda en demonstration då.

Det är roligt att du inbillat dig att du kommer med nåt stort avslöjande att politiska organisationer är med och organiserar politiska demonstrationer. Det är något fullkomligt självklart.

Självklart blev denna Prideparad mer politiskt inriktad än vad dessa parader brukar vara pga Orbans förbud mot paraden. Detta är också något fullkomligt självklart.
Citera
2025-06-29, 14:41
Medlem
Ganonitos avatar
Dags för Orban att byta ut polisledningen som uppenbarligen inte respekterar lagarna.
Citera
2025-06-29, 14:42
Avstängd
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saskatoon9786
Demonstrationer motverkar i de allra flesta fall sitt eget syfte. Jag är själv SD'are men ändå för gayrättigheter etc. men efter den här prideparaden kan man ju tänka sig att många ungrare blev mer kritiska när de ser vilket spektakel det blev med utlänningar som kom dit och vill påverka deras sätt att tänka. Det skapar bara en motreaktion.

Samma med palestina-demonstrationer här i Sverige, de beter sig och brötar och skapar missämja. Det får knappast svenskar att bli mer positivt inställda till Gaza och palestinier.
Sveriges statsminister är bög. Frankrikes statsminister är bög. Frankrikes största fotbollsstjärna dejtar en transa helt öppet.

Vad är det man vill manifestera?
Citera
2025-06-29, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Du ville prata klarspråk och kom med hjärndöd off topic nazistdynga.

Jag noterar att du är svag. En född förlorare och nazist som gråter ut som en liten 6 årig flicka. Du är patetisk och skämmer ut dig och din sort inför svenska folket.

200,000 rapporterades av mediehus runt om i Europa. Deal with it.
Du fortsätter konsekvent att inte svara på mitt inlägg, och istället spyr du ut dej det ena glåpordet efter det andra...

Ska vi göra ett försök till?
Så här skrev jag:

Du "vimsar omkring" med den ena onelinern efter den andra.

Men...ska vi prata klarspråk ??
Du kommer givetvis inte kunna bemöta mitt inlägg med något bra svar, det vet jag redan..

Men så här.. jag kan inte för mitt liv få in i min skalle att en man ska älska med en annan man.
Att den ene kör in sin penis i den andres analhål eller i munnen.
Jag tycker ärligt det är äckligt.

Det var inte så det var menat.

Det måste ju råda någon form av "missförstånd" här??

Än värre är att du och många andra försöker få detta offentligt accepterat.
Och pracka på oss andra detta beteende!

Om ni föredrar detta så gör detta i slutna sällskap eller i ert sovrum så vi andra slipper ta del av detta.
Citera
2025-06-29, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Jag är höger din svagbegåvade mupp.

Då är det något annat fel på dig.
Citera
2025-06-29, 14:46
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Kärlek, frihet, öppenhet (PRIDE) är motsatsen till nazism, du tycks dock vara lite nazistisk. Släpp hatet och fånga dagen eller dö olycklig bonndräng.

Folket har talat!

Pride JA
Orban/Putler NEJ

Nu var det ju långt ifrån bara ungrare som deltog i paraden. Orban är fortsatt extremt populär i Ungern, men om hans förbud ska ha någon inverkan måste han slå ner hårt på sådana här demonstrationer annars kommer han att ses som svag. Tårgas och vattenkanoner mot HBTQP-packet så de lär sig.
Citera
2025-06-29, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Dags för Orban att byta ut polisledningen som uppenbarligen inte respekterar lagarna.

Orban kan ju fråga sina kinesiska poliser som han släppte in i landet för några år sedan. De är små men slår fort med batongerna.
Citera
2025-06-29, 14:51
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Att demonstrationen fick fortgå utan ingripande/försök att stoppa den hade Orban redan klargjort ,"ett civiliserat land tar inte till våld mot sina invånare", innan demonstrationen. Så att säga att Orban misslyckats för att endast en person blivit gripen är fel att säga. Det kommer att bli intressant att se hur många boter som kommer att ges.

Jag hoppas att Orban blev överraskad hur många det var som ställde sig upp mot försöket att förbjuda paraden, och att förstår det Ungerska folket inte kommer att tolerera vidare facistfasoner.
Detta är såklart en efterkonstruktion från Paddan om att "ett civiliserat land inte begår våld mot sina invånare". Han hade ansiktsigenkänning installerad och var redo för hårda tag, men insåg snabbt att han hade både Budapests liberala borgmästare emot sig och ungerska folket som är trött på Fascisten från Temu.

Orban är mycket svag nu och kommer med stor sannolikhet förlora valet. Ungrarna är trötta på fascim. Men glöm aldrig när Orban förlorar kommer dyngträskhögern/MAGA att påstå att det är en "färgrevolution" iscensatt av CIA. Allt annat än en fascistisk vinst är en statskupp enligt deras logik - och så påstår de att de står upp för demokratin, haha.
Citera
2025-06-29, 14:54
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nu var det ju långt ifrån bara ungrare som deltog i paraden. Orban är fortsatt extremt populär i Ungern, men om hans förbud ska ha någon inverkan måste han slå ner hårt på sådana här demonstrationer annars kommer han att ses som svag. Tårgas och vattenkanoner mot HBTQP-packet så de lär sig.
Gång på gång framgår det att dyngträskhögern lever i sin egen bubbla. Orbans motståndare leder med 15 procentenheter mot Paddan. Fascistiska diktatorer brukar inte riktigt hålla i längden vet du - folk vill ha frihet och Ungern har inte glömt fascismen under kommunisttiden, så en högervariant är inte så välkommet heller.

Accepterar du att Orban förlorar valet eller du kör en Trump och att allt är en statskupp om inte fascisthögern vinner?
Citera
2025-06-29, 14:57
Medlem
personligen hejjar jag på orban men i detta fall tkr jag han borde godkänt pridecirkusen. låt folk vara som de är, förbud är inte lösningen. sedan kan man alltid fråga sig varför etablissemanget pushar hbtq-agendan? men etablissemanget har en tendens till att pusha agendor som är vänsterinriktade.
Citera
2025-06-29, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Kärlek, frihet, öppenhet (PRIDE) är motsatsen till nazism, du tycks dock vara lite nazistisk. Släpp hatet och fånga dagen eller dö olycklig bonndräng.

Folket har talat!

Pride JA
Orban/Putler NEJ

PRIDE är precis motsatsen till "Kärlek, frihet, öppenhet" Pride är kommunism och hyckleri. Dessa dårar försöker tvinga på oss deras åsikter och de försöker diktera vår politik. Bu måste protestera mot PRIDE och dessa extremister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in