2026-04-21, 23:55
  #13
Medlem
Inte mycket liberalism i karln.
Citera
2026-04-28, 21:12
  #14
Medlem
sonicguides avatar
Han står och beklagar sig nu över att det är för lite konkurrens i bankvärlden men vem är det som haft fyra år på sig att lägga förslag som motverkar detta då?

Detta måste vara det största klappträet inom svensk politik på mycket länge.
Han var väl ungefär tjugondevalet för en ministerpost innan valet bland liberalerna.
Han har till slut tagit en post som minister för alla lågprioriterade ämnen inom regeringen.
Han har hand om arbetsmarknaden och nu har hand också tillfälligt hand om miljön. Snacka om loser men han får bra betalt för det.
Citera
2026-04-29, 14:49
  #15
Avslutad
Han verkar vara en oerhört motbjudande och obehaglig människa. Totalt olämplig som minister. En riktig dåre, totalt känslokall verkar han vara. På ett väldigt dåligt sätt. Avskyvärd!
Citera
2026-05-05, 12:44
  #16
Medlem
bombaccis avatar
En av Sveriges mest hjärtlösa politiker.

Tittar på hans intervju från Agenda där han med gråtmild röst beskriver problemet med arbetslöshet för den arbetslösa och dennes familj men när programledaren frågar om hur sänkta ersättningar ska hjälpa den arbetslösa att få ett arbete så tjatar han om utbildning.

Utbildning löser inte allting, framförallt itne högskoleutbildning som sällan har så mycket med arbetslivet o göra.

Att gå på aktivitetsersättning är inget värdigt liv. De intervjuar en kvinna som har det och får 7400 kr varje månad, hur ska hon ens kunna betala för en lägenhet med en så låg summa och tja el, busskort, mat m.m. Som kvinnan säger, hade hon inte haft en partner så hade hon varit hemlös idag.


Sällan jag skriker åt en person på teven men när jag lyssnar på såna idioer som Johan är så kan jag inte hålla mig utan skriker "fuck you!" till idioten som varken förstår eller vill hjälpa utan vill mest leka hård för sina vapendragare och kunna sänka skatten för de med högst inkomster.

Nej du Johan, det är sällan jag varit så glad att jag kan med min valsedel rösta på Vänsterpartiet eller Miljöpartiet i september och skicka ut dig från regering och förhoppningsvis riksdagen med.
Citera
2026-05-06, 19:39
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Inte mycket liberalism i karln.
Finns ingen liberalism i förbudspartiet L. Jag hatar inte Simona och tycker hon får för mycket hat (dock så bör politiker tåla kritik). Och tror att Simonas intentioner är bra(förmodligen en empatiskt lagd person men kan inte visa det pga hon är med i högern, människor utan empati är det värsta som man kan rösta fram, alltså hjärtlösa fascister som sparkar på andra), bara att hennes kopplingar till saker som är mindre bra blir problematiskt.
Hon borde tillhöra vänstersidan egentligen, borde L gjort från början då högern ofta motarbetar det som L ibland vill/ville tills det blev mer åt förbudshållet.

Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
En av Sveriges mest hjärtlösa politiker.

Tittar på hans intervju från Agenda där han med gråtmild röst beskriver problemet med arbetslöshet för den arbetslösa och dennes familj men när programledaren frågar om hur sänkta ersättningar ska hjälpa den arbetslösa att få ett arbete så tjatar han om utbildning.

Utbildning löser inte allting, framförallt itne högskoleutbildning som sällan har så mycket med arbetslivet o göra.

Att gå på aktivitetsersättning är inget värdigt liv. De intervjuar en kvinna som har det och får 7400 kr varje månad, hur ska hon ens kunna betala för en lägenhet med en så låg summa och tja el, busskort, mat m.m. Som kvinnan säger, hade hon inte haft en partner så hade hon varit hemlös idag.


Sällan jag skriker åt en person på teven men när jag lyssnar på såna idioer som Johan är så kan jag inte hålla mig utan skriker "fuck you!" till idioten som varken förstår eller vill hjälpa utan vill mest leka hård för sina vapendragare och kunna sänka skatten för de med högst inkomster.

Nej du Johan, det är sällan jag varit så glad att jag kan med min valsedel rösta på Vänsterpartiet eller Miljöpartiet i september och skicka ut dig från regering och förhoppningsvis riksdagen med.

Du beskriver väldigt många inom Tidö/högern. Äckligt hur man kan kalla sig kristen eller låtsas bry sig om mänskliga rättigheter samtidigt som man sparkar på folket som har det som sämst i landet, alternativt skickar barn, ungdomar mot sin död/misär.
Avskyvärt är det. Förstår inte hur äckliga folk kan vara inuti som simpar för sådant. Ofta drabbar det dom själv i slutändan med (då dom ofta röstar mot sina egna intressen pga populismen) karma verkar det som.
Var inte en kall hjärtlös skitstövel, rösta bort Tidö i valet!
__________________
Senast redigerad av EpicUsername 2026-05-06 kl. 19:44.
Citera
2026-05-06, 21:52
  #18
Medlem
Britz mål är att göra livet sämre för alla som inte uppfyller Tidölagets krav. Obehag
Citera
2026-05-10, 12:47
  #19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Britz mål är att göra livet sämre för alla som inte uppfyller Tidölagets krav. Obehag

Det syns att det är något fel på både Elisabeth Svantesson och Johan Britz, tomma själar utan empati och förståelse för andra, deras egen själ har nog vandrat vidare sedan länge till den onda sidan.

Här är senaste utspelet:
https://www.svd.se/a/j0OOlA/ministern-om-skanska-arbetslosheten-absurd

Den enda som är absurd är Johan Britz.

Att han stavar sitt efternamn med Z är kanske inte så konstigt med tanke på hans brizt av sympatisk förmåga.
__________________
Senast redigerad av leifgwp1981 2026-05-10 kl. 12:52.
Citera
2026-05-10, 12:52
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
På det viset slipper man också få in Dominika Peczynski i riksdagen, undrar hur mycket det betydde.
The surname Britz has both German and Jewish (Ashkenazic) origins, functioning as a habitational name for people from Britz in Brandenburg, Germany. As a Jewish surname, it was adopted in Western Ashkenazic regions and can also appear as an acronym for the Hebrew phrase ben rabi ("son of rabbi").

Dominika Peczynski was born to a Jewish family in Warsaw, Poland. She moved to Sweden at age seven, often identifying her heritage and upbringing within a Polish-Jewish context. She grew up in a Jewish family and has described her background as having Russian and Polish-Jewish roots. Upon arriving in Sweden, she attended the Hillelskolan, a Jewish school.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in