Citat:
Ursprungligen postat av
Tavastehus
Synd att TS inte svarade på mina frågor om fruns och chefens yttre egenskaper.
Ja det tycker jag också var synd.
Citat:
Ursprungligen postat av
M.Stoney
Jag vill inte gå in på detaljer men det har varit dåligt med sex sen vi fick barn. Det finns anledningar från bådas sida. Dock inte tillräckligt med anledning för att vara otrogen.
Menar du långsökt från min sida?
Tja TS, jag har följt tråden från början men hittills inte idts skriva. Beklagar att du inte verkar ha kommit så mycket framåt sedan trådstarten. Hoppas att du har överseende med att det blir en lång utläggning från mig, vilket jag beklagar. Hade egentligen planer på att hinna med en liten promenad här på lunchrasten men aja.
Glöm det där med att vidta en massa tekniska åtgärder eller konfrontera utomstående (inkl övriga inblandade eller fd inblandade, förutom din fru). Ska du rädda ditt äktenskap måste du våga konfrontera henne och vara lite lagom jobbig när hon slingrar sig. Våga grilla henne lite mer där hon dansar på svaren eller kontrar med att anklaga dig eller förlöjliga dina befogade frågor.
För då bevisar du åtminstone för henne att du inte är nån total menlös idiot som sväljer vilken skit som helst som hon försöker mata dig med. Och då kanske hon kan få lite respekt för dig igen, om hon någonsin har haft nån?
Försök vara lagom jobbig, så att du inte förlorar lugnet. Utred som den hyggliga polisen, inte som den svartsjuke maken som kastar anklagelser och ställer ultimatum. Men våga ifrågasätta, och var inte rädd för att säga rakt ut när något låter som en undanflykt. Kanske kolla på YT hur man känner igen lögnare på deras kroppsspråk och övriga manér, och deras vanligaste knep. Det är faktiskt ganska svårt att ljuga trovärdigt för någon som känner en, om han eller hon bara vågar ifrågasätta det minsta lilla. Om man inte är ett empatilöst psyko åtminstone.
Och för att konkret kommentera några av dina spår:
-Anteckningen om "hemlig semester" kanske inte tillför sådär jättemycket till dina samlade bevis, men om du känner att hon dansade runt frågan så är det värt att grilla henne vidare. Jag slår vad om att du kommer att märka ganska snabbt om hennes förklaringar "håller vatten", och isåfall kan du avskriva det sidospåret åtminstone.
-Att chefen skulle be henne att springa upp till datorn pga en plötslig sjukanmälan håller bara inte utan vidare förklaring. Din fru skulle väl kunna göra den önskade schemaändringen från sin egen telefon? Vad det nu var för en schemaändring som nu måste verkställas på stubinen? Även här så kommer du att kunna se rätt snabbt på henne om hon fortsätter att dansa runt. Men det kanske var så att att hon behövde blixtmaila ut ett inställt möte till några viktiga internationella delegater eller nåt. Men springa upp på andra vångingen så att man flåsar och svarar yrvaket?? Väger hon 150 kg eller och eller har ansträngningsastma? Frågan kvarstår ändå, varför
så bråttom? Finns hur mycket som helst att intervjua vidare om.
-Att sexlivet gick i stå efter barnet är väl anledning nog för att bli emottaglig för en flört? Kvinnor må signalera att sex inte är så viktigt för dem, men många av dem verkar ändå mycket sämre än oss på att gå ofrivilligt sexlösa någon längre tid. I många fall räcker det nog med någon vecka innan biologin tar över och dom blir mottagliga för inviter från utomstående.
- Faderskapstestet, skulle du säga att hon gick med på det,
förvånansvärt lättvindigt? Det var nämligen min första tanke när du nämnde att ni redan hade gjort ett sånt.
Dvs förvånansvärt, mot bakgrund av att hon övrigt har sån brist på förståelse för dina misstankar? Fast kanske inte så förvånansvärt, beroende på när hon började ligga med chefen iofs.
-Händelsen på köpcentret. Också värd att gräva vidare i, men hon kan väl alltid skylla på att både hon och chefen blev nervösa av den otroliga slumpen och den uppenbart svartsjuke maken om hon känner för det. Men bara en sån sak som att en kvinna spenderar 20 min i ensam lugn och ro på HM, utan att hitta nåt att köpa, verkar anmärkningsvärt, i mitt tycke iallafall, och värt att utreda bara av den orsaken
Fortsätt gärna att uppdatera TS, jag tror att du har alla ledtrådar du någonsin kommer att behöva redan. Under förutsättning att du vågar rota runt lite i dom. Oavsett vad du kommer fram till, så låter din nuvarande relation usel, om jag får vara oklädsamt uppriktig. Ni behöver återuppbygga respekten mellan er, oavsett om ni ska fortsätta som gifta eller inte.
Beklagar att det blev så himla långt, är tyvärr inte min starka sida att fatta mig kort alltid.