• 1
  • 2
2006-09-01, 21:51
Medlem
k4r4t3k4n4k4ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarhead
helvete. Finns det något bra uppgraderingspaket för samma pris som stödjer AGP ?
http://www.datorbutiken.com/home/def...?Product=UPA24

Men jag skulle inte sätta tilltro till en sån ful-lösning.
Citera
2006-09-02, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av k4r4t3k4n4k4s
http://www.datorbutiken.com/home/def...?Product=UPA24

Men jag skulle inte sätta tilltro till en sån ful-lösning.

Vad menar du med ful-lösning? Jag tyckte att paketet såg bra ut (fast jag kan ju inte så mycket om moderkort och liknande). Ifall detta paket är bra, då blir det en beställning imorgon!
Citera
2006-09-02, 00:08
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Han menar nog att det inte är så yay på att köra DDR och AGP etc tror jag... som att uppgradera till något gammalt

(som att köpa en "fet" tv eller så ;P kanske lite dålig jämnförelse)

I think!

Du kna ju använda dina gamla ddr hehe, troligen!
Citera
2006-09-02, 00:17
Medlem
majken_60s avatar
Citat:
Vad menar du med ful-lösning? Jag tyckte att paketet såg bra ut (fast jag kan ju inte så mycket om moderkort och liknande). Ifall detta paket är bra, då blir det en beställning imorgon!

jag tror han menar att det är en "fullösning" p.g.a. att det finns både AGP och Pci-express slotar på moderkortet...
Citera
2006-09-02, 20:23
Medlem
k4r4t3k4n4k4ss avatar
Citat:
Ja men kör på det då. Det jag menar är att icke-standardiserade lösningar (PCIe 16x + AGP på samma moderkort) av mindre tillverkare (ULi som gjort chipset detta fallet) ofta innebär sämre prestanda och mer strul. Detta bero på flera orsaker som tex att mindre tillverkare ofta inte har resurser att utveckla lika bra drivare eller stöd i kommande Windows-versioner. För att få till denna lösning har de troligen satt en AGP- eller PCIe-brygga på något annat interface, tex AGP-porten till PCIe 4x vilket isf kan innebära sämre prestanda i vissa applikationer. Exakt hur lösningen ser ut för detta chipset vet jag inte men det går ju att kolla upp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in