• 1
  • 2
2025-06-28, 00:47
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Finland alltså? Det var lite otippat. Vad finns det att göra där då? Danmark måste vara trevligare. Norge kan man ju å andra sidan förstå att dom undviker, som alla andra.

Kanske att dom har en enorm by där uppe. Jag ser framför mig lerhyddor och bungalows i deras privata djurpark djupt inne i finska skogarna. Granarna har bytts ut mot palmer och exotiska växer. På sommaren kan dom släppa ut djuren i parken och jaga. 🍌🐒

Senast redigerad av Iwasbanned2 2025-06-28 kl. 00:53.
Citera
2025-06-28, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
De flesta svarta svenskar semestrar på tomtelandet i Finland. Statistiken säger väl uppemot 75-80% eller något sånt va?

Källa: SCB

Vad gör man där?
Citera
2025-06-28, 08:29
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Jag kapar tråden! Jag har en fråga kring svarta turister.
Eftersom svarta finns typ överallt i västvärlden så innebär det att de är vanliga inslag i gatubilden även när vi åker till t ex Mallorca.
Innebär det att de glider undan turistradarn som vi andra annars fastnar i? Blir de t ex påhoppade av inkastare, blir påprackade bussturer till en snorklingsession eller uppfattas de som ”locals” och blir lämnade ifred?
Jag är medveten om att det inte bara är utseende som avslöjar om någon är turist utan rätt mkt annat t ex beteendet men skulle ändå vilja höra hur svarta uppfattas i utländska turistghetton!
Citera
2025-06-28, 08:37
Medlem
Som jag uppfattat det så är de fortfarande såpass nya i miljöer utanför Afrika att de flesta faktiskt åker hem till sina hemländer när de turistar.

Kan ha fel, men det borde väl vara relativt lätt att se hur många flygplan som går mellan Sverige, Etiopien, Somalia därifrån väl de allra flesta afrikaner kommer ifrån när det gäller Sverige?

Praktiskt sett förståeligt, träffa släktingar och stila med att man har så fruktansvärt mycket mer pengar än vad de har där hemma. Leva som en kung, brudarna slänger sig framför fötterna på en för att få uppleva lite rikedomsliv.
Citera
2025-06-28, 08:58
Medlem
Dom åker dit dom har släktingar så dom kan inkvartera sig gratis.
Följaktligen ser dom bara ytterligare en annan förort i ett segregerat område, med likadana betongkomplex som dom bor i hemma. Dom handlar livsmedel i samma typ av invandrarbutiker som dom har hemma och lagar maten hemma, samma typ av mat som dom äter när dom inte semestrar.
När dom kommer hem har dom inte upplevt ett skit och drar slutsatsen att det inte är så märkvärdigt med semester som alla svenskar älskar att åka på.

Jag hade en kollega (somalier)som frågade hur vi hade ätit när vi var på semester på Rhodos, hade vi haft grill med oss?
Och var hade vi bott? Kände vi någon på Rhodos?
Citera
2025-06-28, 08:58
Medlem
Snusfris avatar
Dom reser till Somalia eller vad dom nu kommer ifrån.
Citera
2025-06-28, 16:57
Medlem
Djungeln
Citera
2025-06-28, 21:11
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Har du någonsin träffat en svart svensk på semestern? Nu menar jag inte Erik & polarna på charter. Utan Faribosh & familjen. Dom svarta du ser utomlands kommer från andra länder. Det är så stora klasskillnader i Sverige. Dom som jobbar sliter på ett lager från sex på morgonen. Även om dom får lön för besväret är det ingen livskvalitet att snacka om. Dom droppar inte femtio lax för 2 veckor på Kreta.

Reser dom någonstans är det hemlandet eller om dom ska någonstans.
Vad är en svart svensk? En svensktalande neger?
Citera
2025-06-28, 21:45
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Exakt och bor här. Inte han som är född här och åker med polarna till Ibiza. Utan han som talar knagglig svenska med tjocka familjen i ett släptåg.
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaKaptenen
Vad är en svart svensk? En svensktalande neger?
Senast redigerad av Iwasbanned2 2025-06-28 kl. 21:50.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in