2025-06-29, 12:42
Medlem
Hur gjorde man förr? Ja då drunknade både barn och vuxna i mycket större antal än nu:

https://www.hlr.nu/wp-content/upload...l-Olausson.pdf

Citat:
Ursprungligen postat av dQw4w9WgXcQ
Ser en damm omgärdad av lekplatser och en längre norrut ser mer ut som dagvatten
https://www.google.se/maps/place/263...2.5807304,943m
(vikens profilbild, är det verkligen viken? en massa lägenheter i barrskog med utsikt? foto taget av taleb)

skyller spontant på mobilföräldrar men hur fan gjorde folk förr? koppel?

de flesta husen där verkar ha staket men barn hittar alltid ut speciellt i den åldern
Citera
2025-06-29, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frehleyy
Var skrev personen detta?
På Facebook. Kan se om jag hittar
Citera
2025-06-29, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Übertydlig? Hur ska du kunna styra andra människor? Du är oansvarig om du lämnar bort ditt barn med andra ord.

Ja, kanske.
Citera
2025-06-29, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
På Facebook. Kan se om jag hittar
Sanne Dantoft Hatar såna här kommentar egentligen. Men tänker inte undvika den. Träsket ligger i en liten skogsdunge precis intill en hundrastgård dit familjen ofta går med sin hund. Utanför går en stor grusväg bredvid äppeodlingar där barnen cyklar hem & till.
Alla barn vet om att man inte leker i den lilla skogen just pga träsket som är där. Igår blev det olyckligt o den lilla flickan fick för sig att cykla dit i en snårig terräng och har då fastnat med cyklen och inte lyckats ta sig upp ur den leriga jävla skit dammen. Vi vuxna fastnade också och kom knappt loss.

Föräldrarna va precis vid mig och letade och där när flickan togs upp ur vatten så inga ”obrydda” föräldrar som inte visste att hon saknades utan dem letade precis lika mycket som vi och va exakt där hon hittades.

Av respekt till familjen & anhöriga som lider något extremt av detta fruktansvärda så hoppas jag detta gav lite svar på tal.
Citera
2025-06-29, 14:25
Medlem
Citat:
Gäsp. Ja, du har säkert aaaaldrig haft ett näraögonblick med något av dina ungar. Du kan ju aldrig lämnat bort dem till anhöriga eller förskolepersonal heller, då måste du varit en högst oansvarig förälder!

Nu diskuterar vi barn under 6 år. En 12 åring är också ett barn, men man behöver ju knappast punktmarkera en 12 åring.
Citera
2025-06-29, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolkith
Träsket ligger i en liten skogsdunge precis intill en hundrastgård dit familjen ofta går med sin hund. Utanför går en stor grusväg bredvid äppeodlingar där barnen cyklar hem & till.
Alla barn vet om att man inte leker i den lilla skogen just pga träsket som är där. Igår blev det olyckligt o den lilla flickan fick för sig att cykla dit i en snårig terräng och har då fastnat med cyklen och inte lyckats ta sig upp ur den leriga jävla skit dammen. Vi vuxna fastnade också och kom knappt loss.

Föräldrarna va precis vid mig och letade och där när flickan togs upp ur vatten så inga ”obrydda” föräldrar som inte visste att hon saknades utan dem letade precis lika mycket som vi och va exakt där hon hittades

Den här händelsebeskrivningen är den konstigaste på länge
Citera
2025-06-29, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Den här händelsebeskrivningen är den konstigaste på länge

Bra beskrivning tycker jag.
Citera
2025-06-29, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humanpuppy
Bra beskrivning tycker jag

En treåring som terrängcyklar?
Citera
2025-06-29, 16:39
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
En treåring som terrängcyklar?
Rätt vanligt nuförtiden.
Citera
2025-06-29, 17:20
Medlem
Robotrons avatar
vad är det med folks småbarn och vatten? Mina barn gillar att bada men dom har oerhörd respekt för vatten och jag vågar påstå att ingen skulle gå ner där det är blött om inte vi är med.
Citera
2025-06-29, 17:24
Medlem
Kallamakaronens avatar
Citat:
Ganska svårt. Därför man skaffade en 7-8 stycken, var ibland bara ett par stycken som klarade sig till vuxen ålder pga. sjukdomar, svält och olyckor. De allra flesta föräldrarna har nog haft någon närahändelse (oj, det kunde gått illa) liksom man själv haft i livet..

Kan man inte ha full koll på sina barn ska man låta bli att skaffa. Eller förbereda sig på brutal sorg.
Nej, jag har aldrig haft en "närahändelse" som du beskriver med mina barn. Mina barn har aldrig varit nära att dö. Du verkar ju helt vrickad.
Citera
2025-06-29, 17:26
Medlem
Kallamakaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Rätt vanligt nuförtiden.

Skulle nog våga påstå det är vanligare med en 3-åring med K-pist idag än en 3-åring på terrängcykel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in