Citat:
Ursprungligen postat av
OvissFramtid
Detta är tyvärr ett återkommande problem med dessa tillträdande politiker och partiledare i "kärringaålder" genom årens gång som växt upp i ett kritvitt Sverige och aldrig någonsin levt i närheten av mångkulturen. De tror att de som massinvandrat är precis som oss, samma värderingar, samma tankesätt, samma levnadssätt som lever efter samma sociala koder och strukturer som vi gör. Men så är det inte. Lätt att prata sig varm om mångkultur och leka varmhjärtad för lite ryggdunkar medan barnen eller barnbarnen får ta den mångkulturella smällen.
Hade inte våra medier varit så sossekära skulle hennes förtroende varit i botten. Magdalena är rena rama motsatsen till folklig, på gränsen till osympatisk nästan. Titta på intervjuer där hon inte blir struken medhårs, hennes blick är inte att leka med.
Citat:
De tror att de som massinvandrat är precis som oss, samma värderingar, samma tankesätt, samma levnadssätt som lever efter samma sociala koder och strukturer som vi gör. Men så är det inte.
Det sammanfattar problemet väldigt bra.
Detta upplever jag ofta när man hör folk och kollegor prata om migrationsproblemen och gängkriminalitet.
De tror verkligen att de som migrerat från MENA blir som Kalle Karlsson och Anna Andersson efter att de gått SFI. De tror verkligen på det. På riktigt.
De skulle behöva bo i ett år i orten och ha ett arbetsklassyrke och dela matsal med MENA så skulle de vakna upp väldigt fort och bli medlemmar i SD fort som fan.
Snälla insta-Strandhäll, arga Magda och Korv-Stefan kan ni inte flytta till orten i ett år och skaffa ett knegarjobb och dela matsal med MENA? Sedan se vad ni kom fram till efter 1 år.
Gjorde det i mina yngre år och då fick jag se och höra och leva i verkligheten hur dessa människor resonerar, deras svenskhat och föraktet för våra värderingar i realiteten se ut.
Speciellt intressant utifrån deras kvinnosyn. Den går inte av för hackor kan jag säga.