Citat:
Hamas får pengar från att stjäla och från sina uppdragsgivare som är Iran genom oljan och Qatar. Det står i alla historieböcker idag. Om beväpnade palestinier och hotande människor skapar kaos vid matutdelningen så kan det säkert ha förkommit att IDF skadat någon där Vad som redovisats är ju att Hamas motsätter sig sin inkomstkälla och som brukligt inom terrorsekten döda sin egen befolkning för att få sympatier från Al Jazeera vilket är Hamas reportrar från Qatar och värvade palestinier på Gazaremsan. Varken systematiskt mördande eller svält förkommer nu efter ständig införsel av lådor med mjöl, olja, socker, proteinkonserver och annat. Det är miljoner med matlådor som kommit in men kan vara långt att gå. Såg att lokala Hamas går omkring i sina klaner och samlar ändå ihop skatteinbetalning för deras skydd för att inte döda sina protesterande medlemmar i sekten.
Jag kan köpa alla resonemang om överdrifter, infiltration i tidningar, propaganda och annat. Det jag däremot har svårt att köpa är varför man stängt av Gaza helt från journalister och "oliktänkande". När man stänger av det helt från omvärlden så brukar det i regel vara att man helt enkelt försöker i tysthet mörda människor. Vi har fakta från historia, och det talar sitt klara språk.
Det jag också har svårt för är hur ni försöker försvara mördandet av barn. Ni säger att man får det man rösta för, men när någon har en pistol mot dig så faller rösten dit de vill. Sjukt hur ni försöker försvara krypskyttar som träffar små barn med headshots. Nog för att man kan tycka att Israel har rätt att försvara sig, men två veckor efter kriget utbröt så har Hamas mer eller mindre inte existerat som ett hot mot IDF.
Det jag också har svårt för är hur ni försöker försvara mördandet av barn. Ni säger att man får det man rösta för, men när någon har en pistol mot dig så faller rösten dit de vill. Sjukt hur ni försöker försvara krypskyttar som träffar små barn med headshots. Nog för att man kan tycka att Israel har rätt att försvara sig, men två veckor efter kriget utbröt så har Hamas mer eller mindre inte existerat som ett hot mot IDF.