• 2
  • 3
Igår, 18:41
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
Redbergsplatsen är otroligt trevligt. Olskroken är ett tillhåll för a-lagare (pga det närbelägna Systembolaget), som i värsta fall gormar åt varandra. Extremt trevligt område, all-around, om du inte är rädd för missbrukare som är för fulla för att vara ett hot. Här ser du lite statistik (Redbergsplatsen = Lunden). Får gissa att du inte bor i området.

Är övertygad att denna händelse har med beroendeklinikens besökare att göra. Den ligger förövrigt undangömd mellan ett berg (Redbergsparken) och E20 (som så), så det är inte vanligtvis någonting som stör öht.

Nej är inte boende där men har bott i området för ca 15 år sedan. Fanns mycket skit där redan då tyvärr och då tänker jag inte på A-laget som hänger i området utan på diverse invandrare som åker in till stan från Bergsjön och Angered. Det verkar ha blivit värre med bomber och mordförsök de senaste åren i Lunden/Olskroken. Förstår att många blir irriterande när man har de åsikterna som jag när de köpt dyra lägenheter i området för att man inte har råd att bo i linne eller Majorna. Så visar det sig att det är rätt skabbigt.
Senast redigerad av Mikaelia Igår kl. 18:43.
Citera
Igår, 19:04
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Nej är inte boende där men har bott i området för ca 15 år sedan. Fanns mycket skit där redan då tyvärr och då tänker jag inte på A-laget som hänger i området utan på diverse invandrare som åker in till stan från Bergsjön och Angered. Det verkar ha blivit värre med bomber och mordförsök de senaste åren i Lunden/Olskroken. Förstår att många blir irriterande när man har de åsikterna som jag när de köpt dyra lägenheter i området för att man inte har råd att bo i linne eller Majorna. Så visar det sig att det är rätt skabbigt.

Mycket mer skit i Lunden, Redbergsplatsen, Kålltorp jämfört med för 15 år sedan. Kanske inte fler vanliga Svenssontjackisar, men fler "nysvenskar" med en massa problematik. Men du har rätt. Skulle inte linje 6 och 8 gå förbi Redbergsplatsen så skulle det vara lugnare med försäljning av diverse droger. "Konstigt nog" så är frekvensen blattar/negrer väldigt mycket lägre där det inte går spårvagn. Har nog inte bara med att göra att många av dem saknar bil. Svårare och tjuvåka på bussar.
Citera
Igår, 19:29
Medlem
Nån som vet om dom gripit rätt gärningsman? Gick förbi platsen förut och såg blod på trottoaren. Såg bara en polisbil så verkade rätt lugnt.
Citera
Parongatans avatar

Moderatormeddelande

Postat av Parongatan Igår, 23:14
Moderator
Den som allmänt vill diskutera bostadsmarknaden och värdeutvecklingen av bostäder, beroende på var i stan de ligger, får göra det i de trådar och delforum som passar. Har rensat tråden på en rad OT-inlägg.

/Moderator
Igår, 23:28
Medlem
Var med om händelse där en gång för några år sen i Olskroken. En svensk skrek mot en bil, bilen tvärnitar och ut flyger först 2 invandrare som går med snabba steg framåt mot svensken. Svensken backar inte utan går högljudd mot dom. Dom 2 invandrare backar först när dom märker att han inte var rädd och sen stiger ytterligare en invandrare ut ur bilen och svensken som först gick kaxigt och högljudd mot dom. Började springa därifrån i full fart. Invandrarna hoppar snabbt in i bilen och åker efter svensken.
Jag som står mitt händelsen och några småkids börja gå efter. Kidsen ville nog se lite aktion. Jag tänkte att jag får se till att dom inte slår ihjäl honom men jag hittar han inte. Invandrarna som jagade honom cirkulerade i området och råstirra på mig också. Jag tänkte shit, hoppas jag inte jag får ta över hans skit nu. Undra om dom fick tag i han.

Oklart vad som hände från början, kände dom varandra. Svensken såg ut som en kriminell pundare, någon som inte har några problem att fightas såg det ut som. Ingen vanlig svensson alla fall.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in