• 2
  • 3
2025-06-27, 19:29
Medlem
Nån som vet om dom gripit rätt gärningsman? Gick förbi platsen förut och såg blod på trottoaren. Såg bara en polisbil så verkade rätt lugnt.
Citera
Parongatans avatar

Moderatormeddelande

Postat av Parongatan 2025-06-27, 23:14
Moderator
Den som allmänt vill diskutera bostadsmarknaden och värdeutvecklingen av bostäder, beroende på var i stan de ligger, får göra det i de trådar och delforum som passar. Har rensat tråden på en rad OT-inlägg.

/Moderator
2025-06-28, 00:07
Medlem
Såg precis en del blod på sjuans spårvagn till bergsjön. Det var på golvet, utsmetat längs väggen och vid ett säte. Undrar om det kan ha varit gärningsmannens?
Citera
2025-06-28, 11:54
Medlem
Blifullidags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Nej är inte boende där men har bott i området för ca 15 år sedan. Fanns mycket skit där redan då tyvärr och då tänker jag inte på A-laget som hänger i området utan på diverse invandrare som åker in till stan från Bergsjön och Angered. Det verkar ha blivit värre med bomber och mordförsök de senaste åren i Lunden/Olskroken. Förstår att många blir irriterande när man har de åsikterna som jag när de köpt dyra lägenheter i området för att man inte har råd att bo i linne eller Majorna. Så visar det sig att det är rätt skabbigt.
Skulle säga att Majorna är många gånger värre när det kommer till kriminalitet och droger.
Redbergsplatsen är absolut inte utsatt i närheten av texJärntorget, Klppan och Jaegerdorff.
Olskroken är inte heller längre något häng på.
Det är faktiskt i stort sett helt borta.
Förr var det ett jävla häng där på bänkar och runt om men det är väck idag.

Men att det finns missbrukare överallt är liksom sen gammalt.
Och att detta är ett brott kopplat till missbruk är övertydligt.
Det är liksom ett klassiskt missbrukarbrott.
En pundare hugger själen ur en annan med sin tjuring änna.
Senast redigerad av Blifullidag 2025-06-28 kl. 11:58.
Citera
2025-06-28, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
Redbergsplatsen är otroligt trevligt.

Redbergsplatsen? Redbergsplatsen är ett jävla tillhåll. Och det säger jag som varandes boende i biskopsgården.
Citera
2025-06-28, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Ja, låter som en pundare har varit framme. Fanns det någon koppling alls till BO tro?

Och så irriterar jag mig något fruktansvärt på att de skriver "stickskador" och "vasst föremål" i stället för det korrekta "kniv" och "knivhuggen".

Samma som när de skriver "pistolliknande föremål". Vilket i 99% av fallen betyder "pistol"...
Hatar nyspråk.

Det handlar inte om nyspråk, utan om att möjliga vittnen som polisen ännu inte kommit i kontakt med inte ska påverkas. Var det en kniv, en skruvmejsel, eller något annat som du såg?

Läser du kniv i tidningen är risken att din minnesbild påverkas.

…och när det gäller specifikt ”pistolliknande” är det ju inte ovanligt att det visar sig vara luftvapen, startpistoler och liknande.
Citera
2025-06-28, 21:36
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alternativtkonto11
Redbergsplatsen? Redbergsplatsen är ett jävla tillhåll. Och det säger jag som varandes boende i biskopsgården.
Allting är ju relativt, finns riktigt schyssta lägenheter med tillhörande parkering.
Åker man vagnen och måste dras med drägg så är det som du beskriver.
Citera
Igår, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenThink
En radiobil är en polisbil som är utrustad med radio, som både kan sända och ta emot signaler

Är det sant?
Citera
Igår, 05:23
Medlem
Redbergsplatsen är en av många viktiga knutpunkter för kollektivtrafiken. Vilket gör platsen lätttillgänglig för alla. Det är smidigt att bo där , och det är lätt att ta sig till och från utan krångel.
Det är ju detta som gör Olskroken.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in