• 8
  • 9
2025-07-04, 09:26
Avstängd
HugoTheGreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Så ryska soldater kommer hem och “vittnar” om tortyr, avrättningar och operationer utan bedövning? Förlåt, men du menar alltså soldater som tillbringat månader i ukrainska fångläger och sen slussats direkt till rysk stats-tv för att säga exakt det Kreml vill att de ska säga? Det är inte vittnesmål – det är manus.

Nej det är inte vad jag menar. Jag pratar om ryska fångar som tillbringat fångenskap i urkaina och som nu vittnar om den vidriga behandling de utsatts för. Du kan förringa hur mycket du vill, glorifiera din hjältar hur mycket du vill och spela arrogant tills du spricker. Det hjälper inte Urkaina ett dugg. Dina personliga åsikter och funderingar om vad som är sant eller falskt bryr jag, och många med mej, inte det minsta om.
Citera
2025-07-04, 11:49
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoTheGreat
Nej det är inte vad jag menar. Jag pratar om ryska fångar som tillbringat fångenskap i urkaina och som nu vittnar om den vidriga behandling de utsatts för. Du kan förringa hur mycket du vill, glorifiera din hjältar hur mycket du vill och spela arrogant tills du spricker. Det hjälper inte Urkaina ett dugg. Dina personliga åsikter och funderingar om vad som är sant eller falskt bryr jag, och många med mej, inte det minsta om.

Så klart att du bryr dig. Du svarar ju!

Ser man fångutväxlingen, så är det tydligt vem som behandlar fiendens fångar bäst.
Filmerna är bra bevis.

Kan inte du länka till en film av ryssar, som är utsvultna. Har stora ärr på kroppen, inristat av vakter eller läkare. Som uppvisar tortyr.

Skippa skitsnacket och kom med bevis.
Fixar du det?
🤔
Citera
2025-07-04, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoTheGreat
Vad säger Geneve-konventionen om behandling av krigsfångar?

Rätta mej om jag har fel men enligt en enkel sökning på google får jag fram detta:

- Humant bemötande:
Krigsfångar ska behandlas med respekt för deras mänskliga värdighet och får inte utsättas för tortyr eller annan grym eller förnedrande behandling.

- Vård och skydd:
Fångar har rätt till medicinsk vård, skydd mot våld och hot, samt skydd mot förolämpningar och allmänhetens nyfikenhet.

- Straffansvar:
Grova brott mot konventionen, som tortyr eller avsiktligt dödande, kan leda till straffrättsligt ansvar för individer och stater.

- Viktiga skyddade områden:
Konventionen gäller för alla krigsfångar, oavsett ras, kön, religion eller andra omständigheter.

Flertalet av de ryska soldater som Urkaina hållit fångna men som nu kommit hem vittnar om vedervärdig behandling. Det är kroppslig tortyr, psykisk terror, fångar som öppet avrättas, operationer utförda utan bedövning mm. När ska Zelenski och Urkainas militär få stå till svars för dessa sviniga brott? Kommer det överhuvudtaget dokumenteras och fördömas i väst?

Läs här:

http://chrome-extension://efaidnbmnn...0%BA%D0%B0.pdf

Edit - Om länken inte funkar, googla: Kiev regime´s atrocities against captured russian servicemen

Äh, lite spill får man väl tåla som ryss? Jag menar, är de ens människor idag? Mer som amöbor och då förstår man behandlingen.

Ja.. om detta nu inte vore rysk falk propaganda då, synd att det inte är verkligt..
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in