• 5
  • 6
2025-06-27, 08:30
Medlem
Namn: Ivo
Jobb: "Poet" "Influencer"
Ålder: 23
Bor: Stockholms innerstad
Snacka om förmögna föräldrar.
Senast redigerad av hiroonoda 2025-06-27 kl. 08:34.
Citera
2025-06-27, 09:07
Medlem
grungewhores avatar
Många poängeri denna tråd som stämmer. Kvinnors nojor är i allra högsta grad relaterade till andra kvinnor och dem själva än till män. Manlig fåfänga är inte särskilt manligt.

Det är därför rätt symptomatiskt att det krävs en hen-boy för att problematisera mäns tunnhårighet utifrån ett feminint perspektiv. Män nojar förstås över högt hårfäste, för likt Samson är håret en symbol för potens, men män gör det i tystnad, eller med självironi.

Men precis som med allt annat som kulturmarxister ska analysera och dekonstruera så måste förstås kroppsliga atttribut avhandlas efter att kulturmarxisten internaliserat detta hos sig själv. Sen försöker han göra en kovändning för att verka vara man, men redan analysen avslöjar att han är ett indoktrinerat får med genusstudier på CV't
Citera
2025-06-27, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MDchlorian
Precis. Det är ju kvinnors syn på varandra som dikterar idealen.

Sen är det ju en löjlig jämförelse. Kvinnor -liksom män - kan göra en massa saker för att påverka sitt utseénde men såvitt jag vet kan vi fortfarande inte gå till gymmet för att odla mer hår på huvudet.
Riktiga män har tunt hår, de behöver solpanelen för atr driva ett högre tänkande. Jävligt energikrävande är det 😁
Citera
2025-06-27, 14:38
Medlem
HonVeritass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
En humanist är någon som betonar mänsklig agens, inte någon som tycker att alla barn ska ha lika mycket saft i glaset.
Du får nog ta och läsa på innan du ska försöka skriva mig på näsan. 😉
Citera
2025-06-27, 16:21
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HonVeritas
Du får nog ta och läsa på innan du ska försöka skriva mig på näsan. 😉

Fick bara känslan att du tror att "humanist" är samma sak som att vara snäll tjej med vänsteråsikter. Det ÄR ett begrepp inom humniora, men tyvärr någon som en del slänger sig med för att de känner sig "humana".
Citera
2025-06-28, 01:22
Medlem
HonVeritass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Fick bara känslan att du tror att "humanist" är samma sak som att vara snäll tjej med vänsteråsikter. Det ÄR ett begrepp inom humniora, men tyvärr någon som en del slänger sig med för att de känner sig "humana".
Oki då förstår jag. Nej det går djupare än så. 😊
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in