Flashback bygger pepparkakshus!
2025-06-26, 11:29
Medlem
Tjena Flashback!

Hade helst velat att posta det här inlägget för några dagar sen så att det får ligga och marinera till sig lite fler svar, men bättre sent än aldrig.

I helgen ska jag och mina kompisar ta ecstacy, samtidigt som vi kollar på en UFC gala.
Har tagit ecstacy en gång innan, där det var exakt samma upplägg med UFC, vilket jag känner är helt perfekt då huvudmatcherna är runt 04/05, och vad är inte bättre än lite ecstacy då som håller än vaken, samt upplever jag även att (iallafall jag) blir mer fokuserad och lever in i matcherna ännu bättre.

Nu till saken,

Förra gången jag tog xtc så var det en 10/10 upplevelse (förutom comeupen som var ganska obehaglig)
men jag känner att jag helst hade velat haft ett längre rus än säg 4 timmar, då vi sitter uppe HELA natten.

Har läst på tidigare trådar att om man vill ha så utdraget rus som möjligt så ska man ta en tab, vänta tills primen kommer, och där då ta en till.

Problemet enligt mig är att dessa trådar är väldigt gamla, och xtc har ju BARA blivit starkare och starkare.

Vi kommer ta "blue punisher" där våran plugg säger att det är 350mg per tab (kan vara en överdrift)
Till frågan:

Är det säkert att fortfarande köra två styckna, trotts att dom är väldigt starka? Vad jag läst så är det inte bus enkelt att överdosera på xtc om man inte har nå föreliggande fel på hjärtat etc (rätta mig om jag har fel) Förövrigt mår jag bra, och tror nog risken att jag råkar ut för nån fet depression efter comedownen är liten om inte omöjlig. Har förövrigt bunkrat upp med 5-htp som jag läste skulle funka dunder åt den tråkiga stämningen efter ruset.

21 år gammal'
181 cm
67 kg
Tagit xtc en gång innan, en tablett, 350 mg.

Låter ironiskt när man bokstavligt häller i sig gift i en tablett form, men jag är väldigt mån om mig själv och min kropp, jag vill inte råka göra någonting som kanske straffar mig för livet bara för att jag var dum och inte gjorde efterforskning.

JÄTTE tacksam för svar.
Citera
2025-06-26, 11:41
Medlem
StonedMonkeys avatar
Jag skulle absolut inte ta 2 tabletter. Du borde ju blivit rejält maxxad på en? Tar du 2 kommer du bli överhettad och kräkas. Sen är problemet att man aldrig vet vad som pressade tabletterna innehåller, dom kan slänga i lite allt möjligt utöver MDMA.

Det man kan göra, men jag rekommenderar inte det heller, är att ta 2 dagar i rad. Då förlänger du inte kvällen men delar upp det. Dagen efter får man ett lite svagare rus men man blir absolut skön. Med det sagt brukar jag försöka hålla mig till att endast ta var 14e dag när jag käkade mycket E.
Citera
2025-06-26, 11:53
Medlem
Jag blev REJÄLT maxad, särkilt eftersom jag aldrig testat mdma, tjack, och allt där i mellan. Endast röka, så minsann var det en upplevelse.

Och jag är inte ute efter en starkare effekt, men endast att den kanske håller lite längre? Det finns inget annat sätt man kan göra på? Kanske ta en halv när primen slår? Om det inte går så går det inte, jag är hellre på den säkra sidan alla dagar i veckan!
Citera
2025-06-26, 11:54
Medlem
Melange5738s avatar
Less is more. Du tar max runt 80-100mg per dosering och återdoserar max en eller två gånger så du kommer få max 8-10 timmar, sen kommer det inte fungera att ta mer.

Om du tar MER än 100mg per dosering så kommer du få en mer introspektiv och psykedelisk tripp, d.v.s mindre empatogenisk och mindre interpersonell och du kommer inte kunna återdosera utan att få en rejäl baksmälla.

Jag tar alltid grapefruktjuice och magnesium innan och NAC efter.

Generellt är det bättre med kortare MDMA-sessioner än längre. Det är så du håller det roliga igång under hela karriären.
Citera
2025-06-26, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Jag skulle absolut inte ta 2 tabletter. Du borde ju blivit rejält maxxad på en? Tar du 2 kommer du bli överhettad och kräkas. Sen är problemet att man aldrig vet vad som pressade tabletterna innehåller, dom kan slänga i lite allt möjligt utöver MDMA.

Det man kan göra, men jag rekommenderar inte det heller, är att ta 2 dagar i rad. Då förlänger du inte kvällen men delar upp det. Dagen efter får man ett lite svagare rus men man blir absolut skön. Med det sagt brukar jag försöka hålla mig till att endast ta var 14e dag när jag käkade mycket E.

Jag blev REJÄLT maxad, särkilt eftersom jag aldrig testat mdma, tjack, och allt där i mellan. Endast röka, så minsann var det en upplevelse.

Och jag är inte ute efter en starkare effekt, men endast att den kanske håller lite längre? Det finns inget annat sätt man kan göra på? Kanske ta en halv när primen slår? Om det inte går så går det inte, jag är hellre på den säkra sidan alla dagar i veckan!
Citera
2025-06-26, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Less is more. Du tar max runt 80-100mg per dosering och återdoserar max en eller två gånger så du kommer få max 8-10 timmar, sen kommer det inte fungera att ta mer.

Om du tar MER än 100mg per dosering så kommer du få en mer introspektiv och psykedelisk tripp, d.v.s mindre empatogenisk och mindre interpersonell och du kommer inte kunna återdosera utan att få en rejäl baksmälla.

Generellt är det bättre med kortare MDMA-sessioner än längre. Det är så du håller det roliga igång under hela karriären.

Du menar att jag delar upp taben i typ 3 delar och väger upp delarna var för sig?

Jag har läst att det inte ger lika starkt rus (obviously) och förra gången tog jag en hel, trotts lite minnesluckor så var jag ändå liksom ”medveten” satt och spelade med en polare, snackade skit, gick ut på promenad. Gillade verkligen hur ”brutalt” den slog, men kommer de bli samma upplevelse om jag delar upp?
Citera
2025-06-26, 12:13
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ungeherren
Du menar att jag delar upp taben i typ 3 delar och väger upp delarna var för sig?

Jag har läst att det inte ger lika starkt rus (obviously) och förra gången tog jag en hel, trotts lite minnesluckor så var jag ändå liksom ”medveten” satt och spelade med en polare, snackade skit, gick ut på promenad. Gillade verkligen hur ”brutalt” den slog, men kommer de bli samma upplevelse om jag delar upp?

Starkt och starkt, det blir annorlunda när du tar mer. Det blir mer psykedeliskt och MINDRE empatogeniskt. Annorlunda. Men du kommer inte kunna återdosera på samma sätt så det blir kortare.

För mig är det en no brainer för du kan inte ta MDMA ofta så när jag tar MDMA så tar jag låg dos för att få den empatogeniska effekten, om jag vill ha den psykedeliska effekten kan jag lika gärna ta LSD för det kan jag ta mycket oftare och då får jag dessutom mer av den effekten än jag får av MDMA.
Citera
2025-06-26, 12:33
Medlem
Citat:
Starkt och starkt, det blir annorlunda när du tar mer. Det blir mer psykedeliskt och MINDRE empatogeniskt. Annorlunda. Men du kommer inte kunna återdosera på samma sätt så det blir kortare.

För mig är det en no brainer för du kan inte ta MDMA ofta så när jag tar MDMA så tar jag låg dos för att få den empatogeniska effekten, om jag vill ha den psykedeliska effekten kan jag lika gärna ta LSD för det kan jag ta mycket oftare och då får jag dessutom mer av den effekten än jag får av MDMA.

Två sista frågor!

Med "empatogeniskt" menar du den här otroliga kärlekskänslan man har för folk, för det var ju nästan det jag tyckte var som bäst med hela trippen, och är det som jag ville ha längre av.

Upplevde lite psykadeliskt i början när den precis slog, som att väggarna kunde bilda små cirklar, men det känner jag att jag kan skippa isf, det är ju inte det jag är ute efter.

Och till sist, min polare tog nämligen två st förra gången, och han hävdar att han fick snarlika effekt när han redosade, jag kan tyvärr inte bekräfta om det var så för så fort första taben kickade så la han benen på ryggen och flög iväg till närmaste tjej.
Men när vi träffades ca 3 timmar senare, så var han fortfarande väldigt tjackad och stissig som man kan bli, medans jag kände hur min effekt var påväg neråt, då jag endast tagit en.

Kan det vara så att pluggen ljuger om mängden mg? Oavsett så tror jag nog faktiskt att jag följer ditt råd, men bara för att bekräfta, då delar jag upp en tablett i 3 och tar en gång i timmen ungefär?
Citera
2025-06-26, 12:45
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ungeherren
Två sista frågor!

Med "empatogeniskt" menar du den här otroliga kärlekskänslan man har för folk, för det var ju nästan det jag tyckte var som bäst med hela trippen, och är det som jag ville ha längre av.

Ja precis. När du tar högre doser så blir det mindre empatogeniskt och mer introspektivt. Exakt var din personliga sweet spot är är givetvis helt personligt.

Citat:
Och till sist, min polare tog nämligen två st förra gången, och han hävdar att han fick snarlika effekt när han redosade, jag kan tyvärr inte bekräfta om det var så för så fort första taben kickade så la han benen på ryggen och flög iväg till närmaste tjej.
Men när vi träffades ca 3 timmar senare, så var han fortfarande väldigt tjackad och stissig som man kan bli, medans jag kände hur min effekt var påväg neråt, då jag endast tagit en.

Kan det vara så att pluggen ljuger om mängden mg? Oavsett så tror jag nog faktiskt att jag följer ditt råd, men bara för att bekräfta, då delar jag upp en tablett i 3 och tar en gång i timmen ungefär?

De kan ljuga om mängden visst, men det är inte helt ovanligt att de blandar i tjack i pillret också vilket många vill. Däremot är det inte alls nyttigt att mixa stimulanter med MDMA, det är skadligt. Inkl. Red Bull och kaffe.

Jag brukar som sagt sikta på 80-100mg per dosering och försöka maximera det genom att prerolla med grapefruktjuice både en timme innan, när jag tar det och om jag kan även en timme efter samt undvika alkohol och cannabis under själva resan vilket kan dämpa effekterna. Om du tar NAC så bör du undvika att ta det 48 timmar innan men däremot efteråt. Magnesium är också en sån där måste grej men du måste veta hur mycket du kan ta utan att bli dålig i magen. Jag tillhör den lilla minoritet som kan ta mer än 300mg magnesium utan att bli dålig i magen men vi är som sagt en minoritet.
Citera
2025-06-26, 22:28
Medlem
KarlFarbmans avatar
Gyllene regeln är 1,5 gånger kroppsvikten när det gäller MDMA. Högre doser ger i huvudsak inte bättre effekt utan oftare mer negativa effekter.
Sen bör man som tidigare nämnt betrakta säljarens info tämligen kritiskt men placebo är ju också en effekt.
X brukar ju vara utblandat med amfetamin, meta, koffein och liknande. En grej ni kan göra är att köpa EZ test och kolla innehållet på så sätt och få nån hint om mänden MDMA.
Citera
2025-06-26, 22:39
Medlem
KarlFarbmans avatar
I övrigt.
Använd inte för ofta. Kombinera inte med MAO-hämmare och om ni har tillgång till Citalopram som är en SSRI så kan intag av en sådan tablett, efter ruset eller när effekten börjar avta, minska den neurotoxicitet som MDMA ger upphov till.
Drick vatten men inte för mycket.
Stay safe.
Citera
2025-07-09, 18:29
Medlem
Citat:

Detta, destu mer man bankar in, ju mer trippy blir det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in