Ja, det har jag missat. Så'n tur då, annars hade det kanske förstört John Wayne för mig! Undrar om de drog ögonen sneda med hjälp av tejp också, som de gjorde på Rex Harrison när han skulle spela kungen av Siam..?
...men annars innehade ju John Wayne alltid de typiska amerikanska manliga hjälterollerna: cowboy, sheriff, militärofficer, flygkapten, sjökapten o.s.v.. Hårdför och kunde slåss och sätta sig i respekt när det behövdes, men rättskaffens och med hjärtat på rätta stället.
Hade john Wayne behållit sitt riktiga namn-Marion Robert Morrison så hade han nog inte blivit så långlivad i Hollywood.
De fåtal gånger jag har haft svårt släppa en tidigare roll skådespelaren gjord när de dyker upp igen har det nästan alltid rört sig om en längre roll i tv serie, så någon form av långtidsexponering ?
Att de som inte är så filmvana som jag har svårt "bryta" med gripande roll som t ex Kate Winslet/Leonardo DiCaprio i Titanic eller Anthony Hopkins som dr Hannibal Lecter har jag förståelse för om man inte genast kan rabbla upp tre tidigare roller med kvalite.
Elefantmannen, En bro för mycket samt Krig och Fred (tv serie 1972-73).
Jag har inga problem med det, en film är en film, och man får ju skilja på saker och ting. Exempelvis vet vi ju alla vad Jim Carrey är känd för, och jag hade inga svårigheter med att se honom i Dark Crimes där han spelar en deprimerad kriminalpolis som inte ler en enda gång. Sedan kanske det kan vara en aning distraherande att se en skådespelare som man nyligen sett i något helt annat, som nu när jag ser om Game of Thrones och är inne på säsong 4 där Pedro Pascal är med, efter att nyligen ha sett Last of Us, och ibland när jag ser Peter Dinklage kommer jag att tänka på Station Agent (regular-sized chicks och hans uppsyn), men mest när det gäller honom är det väl hans RP-accent som inte riktigt sitter, även om han är bra i övrigt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!