• 4
  • 5
2025-06-26, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maratonlopp
Jaha...? Det han gjorde var ju helt lagligt på alla sätt och ryms inom ramen för yttrandefrihet. Sen att politikern han protesterade mot kanske inte gillade det är en annan sak.

"Men jag är allvarligt oroad för att det finns människor som vill ta Mellanösterns alla konflikter till svenska gator och torg. Det där oroar mig på allvar. En hätskhet, en fränhet, en brist på respekt för andra människors demokratiska rättigheter, sade han till Expressen."

Vad sjutton snackar lille Uffe om? "en brist på respekt för andra människors demokratiska rättigheter. " Vad sjutton är det för demokratiska rättigheter som har brutits mot? Han bara låter pajhålet gå, utan att få fram något logiskt...

Prova att demonstrera FÖR Israel se hur bra det kommer att gå....terroristkramarna kommer att slå ihjäl dig fortare än kvickt.

Det här lacket som gapar om yttrandefrihet osv anser vara att det gäller dem själv , alla andra ska tystas med våld.

Det är DET han syftar, men förstår att en plebej som du inte begriper det....
Citera
2025-06-26, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Prova att demonstrera FÖR Israel se hur bra det kommer att gå....terroristkramarna kommer att slå ihjäl dig fortare än kvickt.

Nej, det kommer de inte. Många provokatörer har ställt sig i vägen för palestinademonstrationer och viftat med israelflaggor. Inget har hänt dem förutom att de blivit bortkörda av polisen då det tydligen är olagligt att sabotera andras demonstrationer.
Citera
2025-06-26, 20:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Hur klär man ut sig till statsminister, sätter på sig en kostym?

Hur är det möjligt att du missat spektaklet? Han bär en ansiktsmask föreställandes Statsministern.
Citera
2025-06-26, 20:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av maratonlopp
Jaha...? Det han gjorde var ju helt lagligt på alla sätt och ryms inom ramen för yttrandefrihet. Sen att politikern han protesterade mot kanske inte gillade det är en annan sak.

De dramatiserar knivattacker på landets Statsminister. Det är en fråga för Säpo och ingår inte i yttrandefriheten.
Citera
2025-06-26, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Nej, det kommer de inte. Många provokatörer har ställt sig i vägen för palestinademonstrationer och viftat med israelflaggor. Inget har hänt dem förutom att de blivit bortkörda av polisen då det tydligen är olagligt att sabotera andras demonstrationer.

Om polisen är där ja... Livsfarlig att visa en Israelisk flagga eller att man är jude öppet idag i Sverige.

Att man ens får gå omkring med palestinska flaggor öppet är sinnessjukt, det är som att nazzarna skulle gå runt med gamla tyska hakkorsflaggor. De symboliserar samma sak.
Citera
2025-06-27, 12:31
Medlem
Han kan knappast jobba kvar som personal utbildare på kriminalvården. Vilken anstalt är han på? Har lite kontakter…
Citera
2025-06-27, 15:52
Medlem
Proras avatar
Vi har yttrandefrihet och demonstrationsfrihet i Sverige. Det finns inget undantag för statligt anställda, såvitt jag vet. Gissningsvis finns det begränsningar när det gäller att bära uniformer och liknande offentligt, vilket de det gäller själva borde fatta. Jag har röstat både på Mp och SD genom åren, så nej, ut och gapa alla om ni vill. Har man en säkerhetsklassad anställning kanske man borde tänka sig för. Jag har haft ett sådant jobb, men inte känt behov av att visa mig i tvivelaktiga sammanhang. Det hör väl förresten till att personer med tveksam historik gallras bort när jobb av den karaktären tillsätts.

Jag har själv inte demonstrerat sedan 80-talet. Då rörde det sig om trams, en patetisk skolstrejk (åh, vi skolkade och var lediga) och 4:e oktober mot löntagarfonder.

Vad gäller åsikter i dagens Sverige tycker jag att det är märkligt att den numera bortgångne Sven Wollter vitt och brett kunde torgföra sin beundran för Stalin utan att få motfrågor från media. En offentlig person som hade uttryckt sin beundran för Hitler hade knappast fortsatt vara folkkär och beretts plats i offentligheten. Och nej, Vera Oredsson är knappast folkkär. Jag hoppas dock hennes barn och barnbarn gillar henne, det tycker jag att även tokstollar förtjänar.
Citera
2025-07-19, 11:36
Medlem
Oraklet-i-Runkebys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuedeCeasar
Han kan knappast jobba kvar som personal utbildare på kriminalvården. Vilken anstalt är han på? Har lite kontakter…

Jobbar man som personalutbildare är man med största sannolikhet anställd på huvudkontoret och inte en anstalt/häkte.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in