Citat:
Ursprungligen postat av
Generalandersson
1. Korrekt. Jag försvarade DJT mot falska anklagelser / konspirationsteorier från dig och div andra användare.
Fel. Du ansåg att en far som diskuterar sin dotters bröst (den ena var bebis) och tycker hon är het visar empati och är kärleksfull.
Du dröp iväg då jag frågade om Barron som sexobjekt.
Citat:
2. Så du menar alltså att vad några användare på X tycker o tänker kring Trump är representetativt för den mängden av hans väljarbas? DJT har den stora majoriteten av GOP, samt de som röstade på han bakom sig.
Ja. Jag menar att de som är ledande röster inom personsekten Maga uppvisar oro över Trumps fokus utrikes (och förgyllda handtag) och gemene man och deras ekonomi blir sekundärt.
Citat:
Men när det gäller Mamdani, så förtjänar han credd för att han - till skillnad från samtliga från DNC som har kandiderat under de senaste 5-10 åren - körde en valkampanj som handlade om hans egen politik, vallöften etc, och en kampanj som fokuserade minimalt på Trump.
Ja, han vann mark via att vända sig till väljarna och behöver inte säga mer än det han sa:
Att han typ är Trumps värsta mardröm.
Citat:
I övrigt så tycker jag att Mamdani påminner på många sätt om DJT, både i personlighet och hans politiska framtoning - han har här betydligt fler likheter med Trump än med tex Obama eller Sanders.
Nu är det som så att Trump har likheter via att locka folk även om de är i varsin ända av spektrat.
Problemet för MAGAs kärna NU är att Trump inte har samma fokus som under kampanjen (AmFirst), att väljare tappar intresset enligt polls.
Trump ylar om golden age men påminner mer och mer om Gilded age (googla..).
Citat:
Gratis kollektivtransport i NYC anslås kosta drygt 1,2 miljarder USD i året, hyrespriserna i NYC styrs huvudsakligen av ekonomin, och det är guvernören (inte borgmästaren) av New York som tar sig av de stora besluten.
Hahaha!
Du påminner om herr "9 000 miljarder kronor bonus" som förklarar hur det ligger till hos Rogan.
https://x.com/TheTNHoller/status/1986427387840479579?s=20
Citat:
Men om Mamdani sätter upp skattenivåen för miljardärerna i staden till en orelistisk hög nivå, så kommer de såklart att fly New York. Lycka till
NY står knappast och faller med nån procentenhet av snorrika i översta skiktet.
Så de kan väl krypa upp i knät som de andra oligarkerna som likt ett lämmeltåg rände till Mar-a-lago. (jag menar ifjol och inte Jeffrey och Ghislaine...)
Helt obegripligt att vanliga arbetare röstar på nån som Trump.
Det är ännu mer obegripligt att folk försvarar honom när varningarna står som spön i backen efter bara ett år.
Det blir dock en begriplig bumerangeffekt som ses nu när Trump förgyller sig själv och lägger krutet och pengarna på Venezuela och Argentina.
Det funkar inte att leva på gamla meriter och bladguld.