2025-06-26, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Man kan inte resonera så. Det är som att säga att ett enda andetag i en storstad så tar du skada och sedan byggs det upp ju mer du andas......

Har du asperger ? Dom resonerar som du

https://www.youtube.com/watch?v=DkS1pkKpILY&t=7132s

Här har du en bra genomgång på vilka skador du får, och hur det är permanenta skador.

Du kan nog inte jämföra det med att andas.
Citera
2025-06-26, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
https://www.youtube.com/watch?v=DkS1pkKpILY&t=7132s

Här har du en bra genomgång på vilka skador du får, och hur det är permanenta skador.

Du kan nog inte jämföra det med att andas.

En Youtuber ?

Jag läser publicerade artiklar som är granskade och endast i ansedda tidskrifter.
Han överdriver något fruktansvärt !

men OK det ÄR farligt att leva, att äta och dricka

du väljer själv
Citera
2025-06-26, 11:37
Medlem
Citat:
En Youtuber ?

Jag läser publicerade artiklar som är granskade och endast i ansedda tidskrifter.
Han överdriver något fruktansvärt !

men OK det ÄR farligt att leva, att äta och dricka

du väljer själv

Youtuber, jo visst är han det.

Från Wiki:
"Andrew David Huberman (born September 26, 1975) is an American neuroscientist and podcaster. He is an associate professor of neurobiology and ophthalmology at the Stanford University School of Medicine. Since 2021, he has hosted the popular health and science focused Huberman Lab podcast. The podcast has attracted criticism for promoting poorly supported health claims.[2][3][4] Huberman has promoted and partnered with health supplement companies.[3]"

Jag väljer själv, precis som du. Kollade du på podcasten?
Citera
2025-06-26, 11:43
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Man kan inte resonera så. Det är som att säga att ett enda andetag i en storstad så tar du skada och sedan byggs det upp ju mer du andas......

Har du asperger ? Dom resonerar som du

Hur menar du att vi resonerar?

Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Vilken vuxen människa dricker ens mjölk? Det är för kalvar för bövulen. Kalvnäring är det! och det är för att de ska växa till sig och bli stora feta kossor. Detta är den naturliga avsikten med mjölk - inte att TS ska dricka den med skogaholmslimpa med smör och ost.

Därför att istortsett alla människogrupper använder mjölk. De kanske gör ost och yoghurt men det är lik förbannat mjölk.
Citera
2025-06-26, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Youtuber, jo visst är han det.

Från Wiki:
"Andrew David Huberman (born September 26, 1975) is an American neuroscientist and podcaster. He is an associate professor of neurobiology and ophthalmology at the Stanford University School of Medicine. Since 2021, he has hosted the popular health and science focused Huberman Lab podcast. The podcast has attracted criticism for promoting poorly supported health claims.[2][3][4] Huberman has promoted and partnered with health supplement companies.[3]"

Jag väljer själv, precis som du. Kollade du på podcasten?

Nej men jag läser gärna vad han har publicerat ? Svammel på youtube - nej tack
Citera
2025-06-26, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Hur menar du att vi resonerar?

svart/ vitt

Är något dåligt så är det 101 % dåligt, inga nyanser
Citera
2025-06-26, 12:01
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
svart/ vitt

Är något dåligt så är det 101 % dåligt, inga nyanser

Jag ser inte så på alkohol. Vin t ex kan ju vara bra i mindre mängd. Sedan vet vi också att hetsdricka skadar hjärnan mer än att sprida ut alkoholen.
Citera
2025-06-26, 12:05
Medlem
Citat:
Så vatten är giftigt men inte mjölk... Kon är inget reningsverk. Dricker hon t ex tungmetaller kommer detta ut i mjölken, men TS menar att inte pastörisera hindrar detta???

Lawl.
Missförstår jag dig nu, eller säger du att pastörisering tar bort tungmetaller?
Citera
2025-06-26, 12:06
Medlem
Citat:
Jag ser inte så på alkohol. Vin t ex kan ju vara bra i mindre mängd. Sedan vet vi också att hetsdricka skadar hjärnan mer än att sprida ut alkoholen.

men bra ! Då skulle jag säga att du har en normal syn på alkohol.

Stora mängder, nej
Små mängder , ok - acceptabelt
Citera
2025-06-26, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Possible Explanations for Rising Melanoma Rates Despite Increased Sunscreen Use over the Past Several Decades

https://www.mdpi.com/2072-6694/15/24/5868

Solen är bra för dig.

Men prova då att sitta ute en hel dag när solen står som högst och stek dig under hela dagen så kommer du väldigt snabbt se att din hud inte gillar för mkt solljus. Du kommer bli bränd och få ont huden i huden. UV strålning är en riskfaktor. Så är det.

Citat:
Dr. Paul Mason - 'Sunlight and health - from Vitamin D to Fish oil'

https://www.youtube.com/watch?v=Kvh4D_osFXs

Det är även hälsosamt att dricka vatten i lagom mängder. Men det innebär inte att vattendrickande inte kan leda till skador för det vet vi att det kan.

Citat:

The trouble with sunscreen ingredients

https://www.ewg.org/sunscreen/report...een-chemicals/

Jag pratade om UV strålning ifrån solen. Inte solskyddsingredienser.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-06-26 kl. 12:18.
Citera
2025-06-26, 12:13
Medlem
Citat:
Ja du kan ju annars bara titta på föreläsningen. Hon citerar allt.

Big Fat Nutrition Policy | Nina Teicholz

https://www.youtube.com/watch?v=hzQAHITIUhg&t=1s

Här har du mer om hur förvrängd nutritions-vetenskapen är.

Teicholz är inte en person du ska lyssna på. Hennes tankevurpor är allvarliga. Hon är ingen statistiker eller kompetent forskare. Hon är en hobbyvetenskapsman med 0 trovärdighet. Det är enbart folk som inte kan tänka kritiskt som går på det hon säger.

Hon är så jävla oärlig och pengakåt att jag blir fan rasande när jag hör henne prata. Helt makalös vilken skamlös person hon är.
Citera
2025-06-26, 12:26
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
men bra ! Då skulle jag säga att du har en normal syn på alkohol.

Stora mängder, nej
Små mängder , ok - acceptabelt

Ska jag stryka diagnosen då tycker du?

Vad gäller mats giftighet så har många svårt att förstå att samma mat både kan ha fördelar och nackdelar, de vill att det ska vara enkelt att en mat är antingen nyttig eller onyttig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in