2025-08-05, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
De gynnas på så vis att de tvingas bli bättre och vassare än konkurrenten. I övrigt kan jag hålla med dig men nu blev det ju inte så. Därför var det inte bra för dom att göra en sammanslagning uppenbarligen.

First level thinking?

Det innebär snarare högre kostnader för båda bolagen och i förlängningen kunderna vilket kan leda till att en helt annan disruptor utnyttjar situationen.

Gillar dock Hacksaws approach till det hela även om jag inte är helt säker på att det är ett vinnande koncept.
Citera
2025-08-06, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
First level thinking?

Det innebär snarare högre kostnader för båda bolagen och i förlängningen kunderna vilket kan leda till att en helt annan disruptor utnyttjar situationen.

Gillar dock Hacksaws approach till det hela även om jag inte är helt säker på att det är ett vinnande koncept.
Snarare 2 level thinking. Men visst ser även fördelen med en konsolidering. Det är mycket som ska lira för en sammanslagning. Ett djävla Säljtryck i aktien senaste tiden av någon anledning men nu kanske den bottnar snart?
Citera
2025-08-21, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Snarare 2 level thinking. Men visst ser även fördelen med en konsolidering. Det är mycket som ska lira för en sammanslagning. Ett djävla Säljtryck i aktien senaste tiden av någon anledning men nu kanske den bottnar snart?

Svårt att ha någon direkt edge här, Hacksaw känns lite som en Black Box med sin korta historik och sin otroliga utveckling.

Det är dock forfarande iGaming och det brukar behandlas rätt styvmoderligt när det gäller multiplerna.

Svåra jämförelsetal för kommande kvartal, q3 2024 var ju en extremt starkt och långt över den nivå man kommunicerat som mål. Målet uttrycktes något oklart tycker jag.

Levererar man bara som målet i H2 borde man iaf kunna ha en direktavkastning på runt 7% vid kurs runt 68kr.
Samtidigt som det finns en del intressanta storägare så finns det vissa som vill ut med.
Ptja.. jag håller nog getögat fortsatt på Hacksaw, avsaknaden av hype gillas.
Citera
2025-08-30, 23:16
Medlem
DenverAirports avatar
Börvärdet miskade med 1,2 miljarder på en stämning.
Citera
2025-10-30, 01:11
Medlem
shortsqueezemojitos avatar
Q3 nästa vecka, något ligger i luften.

I mina ögon pekar det mot klart starkare kvartal-till-kvartal-tillväxt än både Q1 och Q2.

Står stjärnorna rätt kan vi se en rysare. Dessutom fint köptryck på sistone, känns som att några redan är på spåret.
Citera
2025-11-04, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shortsqueezemojito
Q3 nästa vecka, något ligger i luften.

I mina ögon pekar det mot klart starkare kvartal-till-kvartal-tillväxt än både Q1 och Q2.

Står stjärnorna rätt kan vi se en rysare. Dessutom fint köptryck på sistone, känns som att några redan är på spåret.

Japp, blev en riktig rökare:

Citat:
Tredje kvartalet: 1 juli – 30 september
Totala intäkter ökade med 39 % till 52,0 MEUR (37,3).
Justerat rörelseresultat (EBIT) ökade med 29 % till 42,1 MEUR (32,6) med en marginal om 81 % (87). Justeringarna härrör främst från rådgivningskostnader relaterade till börsintroduktionen.
Periodens resultat uppgick till 38,7 MEUR (30,4), och resultat per aktie efter utspädning uppgick till 0,134 EUR (0,106)
Kassaflödet för den löpande verksamheten uppgick till 36,7 MEUR (15,7).

Citat:
”Hittills under året har vi genererat intäkter om 142 miljoner euro, vilket motsvarar en tillväxt om 52 procent jämfört med motsvarande period i fjol och vida överstiger vårt långsiktiga finansiella mål om en intäktstillväxt över 30 procent. Denna tillväxt, som fullt ut är organisk, är en effekt av att vi levererar på vår tillväxtstrategi som innebär att utveckla och lansera nya spel på vår starka plattform till både nya och befintliga kunder”, skriver vd:n Christoffer Källberg i rapporten.”

Nu är det ju Igaming det gäller och förväntningarna är höga men aktien borde handlas upp på detta.
Senast redigerad av EnoughisEnough 2025-11-04 kl. 07:56.
Citera
2025-11-20, 04:58
Medlem
Det här är också en big stay away. Att hacksaw har höga marginaler nu beror på deras möjligheter att växa till låga kostnader på nya marknader. När bolaget sedan skall konkurrera med evolution och andra leverantörer kommer bolaget behöva investera mer på bekostnad av marginalerna. Den här aktien kommer falla hårt inom 1 år
Citera
2025-11-22, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinosaurier5
Det här är också en big stay away. Att hacksaw har höga marginaler nu beror på deras möjligheter att växa till låga kostnader på nya marknader. När bolaget sedan skall konkurrera med evolution och andra leverantörer kommer bolaget behöva investera mer på bekostnad av marginalerna. Den här aktien kommer falla hårt inom 1 år

Hacksaw konkurrerar redan med Evolution och andra aktörer iofs. Bolaget befinner sig inte i ett alternativt universum vad jag vet iaf?
Citera
2025-11-23, 08:41
Medlem
Citat:
Hacksaw konkurrerar redan med Evolution och andra aktörer iofs. Bolaget befinner sig inte i ett alternativt universum vad jag vet iaf?

Kallar du skräpspelen hacksaw lanserar för konkurrens till evo?????? Hacksaw är ett luftslott
Citera
2025-11-23, 11:21
Medlem
Citat:
Kallar du skräpspelen hacksaw lanserar för konkurrens till evo?????? Hacksaw är ett luftslott

Du kan gå in på Evolutions hemsida så ser du bolagets olika affärsområden.

Luftslott? Berätta gärna mer.
Citera
2025-11-23, 15:51
Medlem
Citat:
Du kan gå in på Evolutions hemsida så ser du bolagets olika affärsområden.

Luftslott? Berätta gärna mer.

Evolution kan jag innan och utantill och du kan ej jämföra dom med skräpet hacksaw. Tror du på fullaste allvar att hacksaw kommer ha marginaler på samma nivå idag, om 2 år?? Alla vet ju om att marginalerna kommer falla och därmed vinsten
Citera
2025-11-24, 13:33
Medlem
Citat:
Evolution kan jag innan och utantill och du kan ej jämföra dom med skräpet hacksaw. Tror du på fullaste allvar att hacksaw kommer ha marginaler på samma nivå idag, om 2 år?? Alla vet ju om att marginalerna kommer falla och därmed vinsten

Det var ingen jämförelse, konstaterade bara att dom redan är konkurrenter eftersom du verkar ha missat det.

Nja, det är väl långt ifrån säkert såklart, man får nog utvärdera allt eftersom och det lär nog vara en slagighet QoQ framåt. Skulle nog säga att man ska räkna med lägre marginal, framförallt om man tittar flera år framåt.

Imponerande att du vet dock, det finns inte många som verkligen kan spå framtiden. Vad hamnar marginalen på om 2år? Du som vet?

Berätta gärna mer om luftslottet med, är Hacksaw en ren bluff i stil med Intellego kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in