• 1
  • 2
2025-07-12, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shortsqueezemojito
Syftar p varfr Evolution inte frvrvade Hacksaw istllet, kndes som ett naturligt nsta steg och sannolikt ngot som diskuterades innan noteringen, frmodligen fll det i frhandlingarna.
Okej det visste jag inte men bttre fr konkurrensen d de r separerade? Annars verkar de inte s vrst transparenta eller har alla fall ftt kritik fr det.
Senast redigerad av Truefighter 2025-07-12 kl. 16:57.
Citera
2025-07-12, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Okej det visste jag inte men bttre fr konkurrensen d de r separerade? Annars verkar de inte s vrst transparenta eller har alla fall ftt kritik fr det.

Varken Evolution eller Hacksaw gynnas egentligen av att behva konkurrera om samma marknadsandelar. Ett frvrv hade snarare kunnat skapa synergier och strkt Evolutions position ytterligare.
Citera
2025-07-12, 20:28
Medlem
Citat:
Varken Evolution eller Hacksaw gynnas egentligen av att behva konkurrera om samma marknadsandelar. Ett frvrv hade snarare kunnat skapa synergier och strkt Evolutions position ytterligare.
De gynnas p s vis att de tvingas bli bttre och vassare n konkurrenten. I vrigt kan jag hlla med dig men nu blev det ju inte s. Drfr var det inte bra fr dom att gra en sammanslagning uppenbarligen.
Senast redigerad av Truefighter 2025-07-12 kl. 20:40.
Citera
2025-07-12, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
De gynnas p s vis att de tvingas bli bttre och vassare n konkurrenten. I vrigt kan jag hlla med dig men nu blev det ju inte s. Drfr var det inte bra fr dom att gra en sammanslagning uppenbarligen.

Ja sjlvklart, men deras gemensamma konkurrent r fortfarande Pragmatic Play, konkurrensen r inget som saknas i denna bransch, istllet kommer det sannolikt att ske en konsolidering framver, Carlesund har varit inne p det flera gnger.
Citera
2025-07-13, 07:05
Medlem
Citat:
Ja sjlvklart, men deras gemensamma konkurrent r fortfarande Pragmatic Play, konkurrensen r inget som saknas i denna bransch, istllet kommer det sannolikt att ske en konsolidering framver, Carlesund har varit inne p det flera gnger.
Det kan nog vara bra att ga bde Hacksaw och EVO om man spekulerar om det, med EVO som den mer transparenta spelaren i gamet.
Citera
2025-07-24, 11:24
Medlem
TompaOs avatar
Kraftigt undervrderat om man ser till evolutions brsvrde. Hacksaw har en enorm potential. r det en aktie jag skulle satt mina livsbesparingar p s r det denna. Om 5 r kommer kursen ha femdubblats. Citera mig grna 2030 och sg att jag hade fel.
Citera
2025-07-24, 13:53
Medlem
DenverAirports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Kraftigt undervrderat om man ser till evolutions brsvrde. Hacksaw har en enorm potential. r det en aktie jag skulle satt mina livsbesparingar p s r det denna. Om 5 r kommer kursen ha femdubblats. Citera mig grna 2030 och sg att jag hade fel.

Exakt! Och Doro r kraftigt undervrderad om man ser till Apples brsvrde.
Citera
2025-07-24, 13:56
Medlem
TompaOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
Exakt! Och Doro r kraftigt undervrderad om man ser till Apples brsvrde.
Tycker du Doros kundbas r jmfrbar med Apples?

Men vnta och se.
Citera
2025-07-24, 14:00
Medlem
DenverAirports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Tycker du Doros kundbas r jmfrbar med Apples?

Men vnta och se.

Din jmfrelse r helt hjrndd. Det var kontentan av mitt inlgg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in