2025-06-24, 22:28
Medlem
Ludis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Median är ju vänster.

Dock lite löjligt att folk ska gå bananas för att Jimmie ber om ursäkt till några judar för blöjnassarnas tramsande.
Det är ju ändå "vanliga" judar han vänder sig till. Inte en hyllning till sionismen. Betyder inte att han gurglar pung på Bonniers och andra höjdare.

Problemet ligger i underkastelsen inför judar och deras inbillade överhet.

Vi är faktiskt bättre än judar.
Citera
2025-06-24, 22:28
Medlem
Fan va mycket loosers i denna tråden som ogillar judar. Tragiskt, verkligen.

Man kan undra vad dom har varit med om för nåt i livet.

Att han ber om ursäkt är bra, något som publiken tycks ha gillat väldigt mycket. Som SDare själv tycker jag det är bra. Det är precis sånt här som kan göra att L kommer släppa in dom i regeringen.

De bör fortsätta be om ursäkt för sådant de har varit skyldiga till, om det kommer upp något mer. Och främja relationen mellan dom och Sveriges judar mer. Inget fel i det.

Det är smart med tanke på att det är val snart också. SD behöver komma in regering och blågula behöver få mandat att regera vidare.
Senast redigerad av Mupp18 2025-06-24 kl. 22:32.
Citera
2025-06-24, 22:29
Medlem
Han kunde ju bett om utsäkt istället för att Tidöpartierna inte vågat kritisera Israel.
Citera
2025-06-24, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Någon framtida partiledare för SD kommer troligast få be om ursäkt till sveriges muslimer på samma sätt då. För SD hatar på muslimer på samma sätt- och för nästan exakt samma skäl som dom hatade på judar innan.

Det enda som skiftat är att dom bytt religion att hata på, och gjorde det i ett styrelsebeslut under hösten 2009, då Åkesson varit partiledare i 4 år utan att invända mot detta. SDs nuvarande muslimhat var inte en gradvis övergång som skedde naturligt; det var konstruerat, forcerat, introducerades som partiets nya förhållningssätt av politiska skäl, som alla SD-medlemmar skulle förhålla sig till. Om dom inte gjorde det, blev dom uteslutna.

Att Åkesson saknar integritet visste ju folk redan på 90-talet, och det här är bara hans sätt att försöka framstå som moralisk. Det är han inte. Han var själv en tydlig del av den nazistiska ådran i SD, och han kommer ifrån en sån bakgrund som tonåring med, och detta ska ha nu pudla och be om ursäkt för att han var en del av?

Han gick med i ett parti som syntes i svenska nyhetssändningar ibland, högljutt heilandes i fackeltåg, med bomberjackor och boots, som skanderade "Sverige åt svenskarna!!" m.m. men han förklarar det me att 'partiet hade en syn på EU-medlemskap som han sympatiserade med'.
T.o.m. nazistiska Svenska MotståndsRörelsen (SMR) involverades i SDs ungdomsförbund SDU, just när Åkesson var ledare för SDU. Go figure!

Så, att han saknar integritet och enbart säger saker för politiska poänger, utan emotionell koppling, ryggrad, eller ens avsikter att göra vad han säger, det visste folk om honom redan på 90-talet, som sagt. Det här bara visar att samma personlighet och beteende i honom kvarstår än idag. Folk har börjat inse det gradvis mer och mer, att SD är ett parti som vill föra oväsen och stöka, inte ta hand om Sverige.

Således blir frågeställningen "Gör han rätt" inte en fråga ur ett moraliskt/etiskt perspektiv. Och därför avstår jag från att kommentera, och låter saken tala för sig själv istället.
Jag tror inte judar kommer lita mer på honom nu än innan (utom dom obligatoriska få som talar ut i eget uppmärksamhets-behov). Dom ser ju hur han hanterar muslimer på samma sätt nu. Det säger mycket om hur/vem han är, och varför han gör det han gör.
Väldigt bra skrivet!
Citera
2025-06-24, 22:31
Medlem
BananaYoos avatar
Uppskattning av statistik gällande Sverige:
- 7-10% muslimer
- 0,2 % judar
Huruvida dessa fåtal judar i synnerhet lever i under- eller överklass får ni själva lista ut.
Citera
2025-06-24, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananaYoo
Uppskattning av statistik gällande Sverige:
- 7-10% muslimer
- 0,2 % judar
Huruvida dessa fåtal judar i synnerhet lever i under- eller överklass får ni själva lista ut.

Vad betyder din kommentar hänger inte med riktigt?
Citera
2025-06-24, 22:33
Medlem
WhiteBoySummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De14Orden
rekommenderar läsa denna

https://www.friatider.se/sa-kapade-i...ogerpopulismen

Intressant text, med för mig några nya lärdomar/insikter, men i det stora hela helt uppenbart för alla som kommit tillräckligt långt på resan mot sanningen.

Israel är beredda att bränna ner hela världen om de inte får sin vilja igenom, på något sätt lyckas de kuva i stort sett alla politiker världen över. De måste hota med något värre än döden. Förstår inte hur de alla bara lägger sig ner för deras fötter som de gör. On topic: nu senast Jimmie.
Citera
2025-06-24, 22:34
Medlem
BananaYoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp18
Vad betyder din kommentar hänger inte med riktigt?
Vilka Jimmie vänder sig till efter rådande omständigheter. Alltså ett statement. Hänger du med?
Citera
2025-06-24, 22:36
Medlem
När sätter han på sig kalott och kapar sitt kukskinn?
Citera
2025-06-24, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
Åkesson: Jag ber om ursäkt till judar i Sverige

Jimmie Åkesson har tagit del av Sverigedemokraternas vitbok.

I sitt tal i Almedalen beklagar partiledaren den antisemitism som tidigare funnits i partiet.

– Jag ber om ursäkt för att mitt parti på den tiden kunde uppfattas som hotfullt och skrämmande för judar i Sverige.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...udar-i-sverige

Han ber om ursäkt personligen och å sverigedemokraternas vägnar att det fanns en tid då mitt parti huserade antisemitiska värderingar. Och beklagar djupast och ber om ursäkt att mitt parti på den tiden kunde uppfattas som hotfullt och skrämmande hos judar i Sverige.

Han får rungande applåder av alla sverigedemokrater i publiken.

Är det rätt av honom att be om ursäkt? Bör judarna godta ursäkten?
Alla vet ju att dagens SD är extremt allierade med Israels ETNISKA RENSNING AV MUSLIMER i Gaza. DÅ passar det att bli bästa kompisar med israelerna. Sverigedemokraterna säger indirekt att etnisk rensning av muslimer är det bästa som har hänt sedan skivat bröd. Och detta kallar man "vitbok"? De måste ha missat en stavelse. Vitmakt-bok ska det nog vara?
Citera
2025-06-24, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Alla högerpopulister slickar Jude röv. Kolla bara på Trump lixom.

Vad ska ni rösta på i stället?
Vänsterpartiet, som är fullt av Kurder och Iranier?

Sossarna? Men jag glömmer ju inte vad Persson gjorde... Om detta kan jag berätta🙃
Citera
2025-06-24, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patteSatan
Väldigt bra skrivet!

Mannen du ger beröm är känd kommunist och propagandist på forumet, att SD hade ett fackeltåg där de gick runt och heilade stämmer inte. Däremot stämmer det att det en gång dök upp nazister på deras träffar som inte var inbjudna och som partiet inte stod bakom åsiktsmässigt.

Det är också "kul", fast uppenbarligen inte att Robbinist talar om integritet när han mer eller mindre sitter och ljuger dagarna i ända och talar skit bakom andras rygg som det äkta ryggradslösa kommunistäcklet han är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in