• 1
  • 2
2025-06-24, 18:35
Medlem
Gingers avatar
Återfall är vanligt.... Du är inte ensam överhuvudtaget
Citera
2025-06-24, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlappTjackBalle
Blev lite för mycket motgångar på kort tid och känns som de antidepressiva jag går på inte fungerar så bra längre. Skit på jobbet. Me nu har jag börjat söka nytt jobb ska söka tid hos psykiatrin igen och se om man kan byta medicin,får se vad dom säger.

Bra där, sök hjälp hos vården, du kommer att klara det här!
Citera
2025-06-24, 19:38
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:
Inte tagit tjack på 2 år nu men ficn ett återfall.. så nu på några dagar. Har jag spelat bort 10n hela min semesterkassa ... Så nu får man väl börja om igen .tjacket som är kvar spolade jag ner

Kom ihåg detta min vän, ett återfall är inget man får, utan något man tar!
Citera
2025-06-25, 00:03
Bannlyst
Citat:
Inte tagit tjack på 2 år nu men ficn ett återfall.. så nu på några dagar. Har jag spelat bort 10n hela min semesterkassa ... Så nu får man väl börja om igen .tjacket som är kvar spolade jag ner
Jag tycker det är synd att du använder något som är avsiktligen giftigt, då amfetamin är av en giftig del av ehpedra plantan.

Cannabis hash, som även säljs lagligt som thca är inte giftigt då det är av cannabis blommans nektar och kan hämtas av bin utan att de dör, där bin dör av nikotin eftersom nikotin, som amfetamin, är en del av en växts försvarsmekanism och därför avsiktligen giftigt.

Rök cannabis hash istället, människor har specifika receptorer som letar efter THC molekylen i hjärnan och i immunförsvare. Jag röker hash från en glaspipa då träd/plantmaterial, utöver nektar, är avsiktligen giftigt och säkert också då giftigt att röka.
Senast redigerad av crutio 2025-06-25 kl. 00:07.
Citera
2025-06-26, 11:34
Medlem
Glossis avatar
Citat:
Beklagar men det är sådant som händer, nu gäller det att hoppa upp i sadeln igen och jobba för att ordna upp en drogfri vardag igen, har du kontakt med bågon behandlande instans eller typ AA/NA? Vad var det som fick dig att börja ta igen?

Känner igen mig, gjorde samma misstag men för mig gick det mycket längre och förstörde mer eller mindre allt jag byggt upp efter flera års nykterhet så var glad att du att du lyckades bryta det i god tid.
Citera
2025-06-28, 16:01
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossi
Beklagar men det är sådant som händer, nu gäller det att hoppa upp i sadeln igen och jobba för att ordna upp en drogfri vardag igen, har du kontakt med bågon behandlande instans eller typ AA/NA? Vad var det som fick dig att börja ta igen?

Känner igen mig, gjorde samma misstag men för mig gick det mycket längre och förstörde mer eller mindre allt jag byggt upp efter flera års nykterhet så var glad att du att du lyckades bryta det i god tid.

Nä visst jag slutade så hade jag inget val låg på sjukhus i 3 månader sen var det bara att fortsätta.
Vet inte varför riktigt jag började men blev då trött på allt och ville fly lite rent mentalt.
Citera
2025-06-28, 16:02
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
Kom ihåg detta min vän, ett återfall är inget man får, utan något man tar!

Ja det är sant jag gjorde ett val att köpa och ta ,något jag ångrade rätt snabbt när man insåg vad man höll på med .
Citera
2025-06-28, 16:29
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
Har aldrig varit ett problem? Hur naiv är du? Du har uppenbarligen extremt stora problem - både med droger och med spelandet. Normala människor spelar inte bort allt de äger i ett bräde, oaktat berusningsnivå. Du behöver erkänna för dig själv att du har ett långtgående missbruk och SÖKA hjälp.

Nä menar jag har enbart spelar Eurojackpot förut 2 gånger ni veckan aldrig några andra spel. Nu körde jag fullt ut på allt. Men kommer inte spela mer överhuvudtagetkänns det som.
Citera
2025-07-13, 14:04
Bannlyst
Att döma på vad du delar med dig av så verkar du ju ha en tydlig plan med att förbättra ditt mående.
Du fick tyvärr utstå ett litet återfall men du blev snabbt medveten om ditt snedsteg och gjorde dig av med resterande. Bra jobbat!
Citera
2025-07-13, 14:18
Medlem
KIFORSs avatar
Under de 5åren jag höll mig ren hade jag planerade återfall ca 2 varje halvår, jag märkte att när suget blev för stort kunde jag alltid se fram mot mitt nästa planerade återfall. Märkte att detta fungerade bra för mig pga att om jag försökte lägga en så stor del av mig själv helt bakom mig så föll jag tillbaka i oplanerade återfall iaf 2ggr i månaden.
Jävla starkt av dig att spola ner det, jag hade nog packat ner det ist och grävt ner det i skogen OM det skulle bli så att jag fick återfall igen hade man kunnat göra det "on the down low".
Stay strong!

Fridens Liljor
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här