2025-06-24, 22:32
Medlem
VoldemortZelenskyjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Som svar på din fråga säger jag engelska.

Så säger alla provinsiella västerlänningar, men engelska talas väldigt lite utanför Väst.
Citera
2025-06-24, 23:17
Medlem
Citat:
HAHAHAHAHAHA! jag dör på grund av andnöd.
Tack för dagens garv trots lyteskomiken.
Och då är ditt riktiga namn WoldemortZelenskyj, då du inte är anonym, ännu roligare!
Sluta vad ska mina grannar tänka när jag asgarvar i min lägenhet för mig själv denna sena timme.
Återigen "Woldemort" HAHAHAHAHAHA!
Edit: ursäkta att jag stavade ditt förnamn med W istället för V. Jag antar att jag är ursäktad då jag knappt fick luft pga långvarigt skrattanfall.
Ha det bra Voldemort.
Citera
2025-06-24, 23:19
Medlem
Muskback-forums avatar
Citat:
Så denna tråd handlar om mångkultur. Ja då är väl engelska bäst. Officiellt språk i ett gäng länder i Afrika, Indien m.m. När skall barnen få tid med matte, NO och So-ämnen, slöjd, hemkunskap och sånt? Borde även undervisning i Swahili läggas in i studieplanerna tycker du, ett mycket stort språk som talas i nästan hela Östafrika.

Förövrigt är din trådstart trams.
det står i Ts vad tråden handlar om.

du kan inte påstå att du är för mångkultur om du inte vill lära dina barn Ryska
Citera
2025-06-24, 23:23
Medlem
Muskback-forums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Vad är det här för trollvinklad ryssfrågeställning?

Duger inte språkvalen i grundskolan? Tyska, franska eller spanska? Vem fan tvingar svenska barn att lära sig arabiska? Är du helt jävla efterbliven eller?
jag ser mer och mer arabiska skyltar på stan.
inga Ryska skyltar på stan.

vad ser du för utveckling då?
vill du behöva lära dina barnbarn Arabiska?
Citera
2025-06-24, 23:34
Medlem
Muskback-forums avatar
Citat:
Ja, och därför vill ryssarna att deras språk ska läras ut för dom saknar helt vilja och motivation att lära sig engelska. Är garanterat en effekt av tongivande ryssar som typ Putin förmedlat någon slags tro på myten om det ryska språkets historia och överlägsenhet där de ständigt refererar till filosofer, författare, tänkare och grubblare som verkade för 200 år sedan.

Fan inte ens en turistbuss utanför kgl slottet, Drottningholm och skansen eller lastbilschaufför som är på Europakörningar kan kommunicera på ett annat språk än ryska. Helt otroligt.
Till och med i Cairo och Bombay så talar medelösa vanställda tiggare långt bättre engelska än en average lasbilschaffis från Ryssland i internationell europatrafik. Dessa allmoseberoende tiggare gick det åtminståne att föra en skaplig konversation med, till skillnad mot medelklassryssar med anställning.

Dessa turistbusschaufförer och lastbilschauförer försvann efter Feb 2022, av någon anledning.

Jag låter negativ mot ryssar, men jag vet av egen erfarenhet att det finns massor av bra, generösa och hjälpsamma ryssar, men engelska är inte deras grej.
du kan inte vara den skarpaste kniven i lådan när du försöker döma ut ett helt språk pga 1 person.
ett språk som dessutom pratas i ukraina, och en stor del av världen, även de som är emot Putin.
det är väl bra att inte kunna kommunicera med dom?
Citera
2025-06-24, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muskback-forum
det står i Ts vad tråden handlar om.

du kan inte påstå att du är för mångkultur om du inte vill lära dina barn Ryska
Din trådstart går inte att ta på allvar, otroligt att den inte papperskorgats, men den är rolig att delta i iaf.
Du, jag skiter i mångkultur och lever mitt liv trots alla dårar, multikulti, nassar, batiktanter och såna som du.
Jag TÄNKER INTE LÄRA MIG RYSKA då jaginte har användning för det. Är det inte bättre att ryssar lär sig ett internationellt gångbart språk?
Jag kan lite ryska, faktiskt: privjet slosha y blyat!
Citera
2025-06-24, 23:49
Medlem
Citat:
du kan inte vara den skarpaste kniven i lådan när du försöker döma ut ett helt språk pga 1 person.
ett språk som dessutom pratas i ukraina, och en stor del av världen, även de som är emot Putin.
det är väl bra att inte kunna kommunicera med dom?
Då du får det till att jag menade 1 PERSON behöver du gå på SFI.
Om ryssar vill kommunicera med andra så kanske dom borde testa ett språk som talas i fler länder än Ryssland och Ukraina som alla andra får göra, jag kan inte kräva att jag ska bli betjänad på svenska i Europa, Afrika, Asien ellar nån annanstans. Vad är det du inte fattar?
Citera
2025-06-25, 00:30
Medlem
Muskback-forums avatar
Citat:
Då du får det till att jag menade 1 PERSON behöver du gå på SFI.
Om ryssar vill kommunicera med andra så kanske dom borde testa ett språk som talas i fler länder än Ryssland och Ukraina som alla andra får göra, jag kan inte kräva att jag ska bli betjänad på svenska i Europa, Afrika, Asien ellar nån annanstans. Vad är det du inte fattar?
du vill inte lära dig Ryska men då är frågan om du vill lära dina barn eller barnbarn arabiska.

(frågan var dessutom ställd så att det handlade om vilka språk dina barn eller barnbarn ska lära sig eller inte, inte vad du eller ryssar ska lära sig)
Citera
2025-06-25, 00:36
Medlem
VoldemortZelenskyjs avatar
Citat:
Jag TÄNKER INTE LÄRA MIG RYSKA då jaginte har användning för det. Är det inte bättre att ryssar lär sig ett internationellt gångbart språk?

Ryska är ett internationellt gångbart språk. Det öppnar upp hela Östeuropa och Centralasien.
Citera
2025-06-25, 00:39
Medlem
Citat:
du vill inte lära dig Ryska men då är frågan om du vill lära dina barn eller barnbarn arabiska.

(frågan var dessutom ställd så att det handlade om vilka språk dina barn eller barnbarn ska lära sig eller inte, inte vad du eller ryssar ska lära sig)
Dom ska lära sig engelska som andra språk. Punkt slut. Inte arabiska eller ryska! Det får dom lära sig frivilligt på annat sätt efter avslutade studier i svenskt skolsystem. That's fuckin'it.
Citera
2025-06-25, 00:45
Medlem
Muskback-forums avatar
Citat:
Dom ska lära sig engelska som andra språk. Punkt slut. Inte arabiska eller ryska! Det får dom lära sig frivilligt på annat sätt efter avslutade studier i svenskt skolsystem. That's fuckin'it.
när jag gick i skolan så var man tvungen att välja ett 3dje språk.
det var mellan franska spanska eller tyska.

du kan ju ta och riva ner alla arabiska skyltar i malmö innan du kommer och bröstar upp dig med att dina barn barn inte ska behöva lära sig arabiskan.
Citera
2025-06-25, 00:49
Medlem
Muskback-forums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Ryska är ett internationellt gångbart språk. Det öppnar upp hela Östeuropa och Centralasien.
ja visst är det så. till exempel så kan man på youtube titta på en rolig brittisk gubbe som är skallig och bankrupt och åker runt och pratar Ryska i massa länder.

tänk om man hade fått lära sig Ryska i skolan tänkte jag då, då hade jag med kunnat åka runt som flintskallen. de länderna är ju billiga resemål dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in