2025-06-28, 23:00
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Och då frågar jag ännu en gång….
På vilka grunder, och med vilken erfarenhet och insyn, är du beskaffad att fälla detta avgörande…?
Vet du exakt vad som ligger till grund för detta beslut etc, vilka undersökningar etc etc inblandade myndigheter etc har jobbat med?

Att du kan tycka vad 17 du vill, är inte desamma som att det per automatik är sant och riktigt det du tycker.

Hahaha, jag ger upp. Det är helt okej om du tycker att man inte bör protestera mot helt uppenbart galna myndighetsbeslut utan att först begära ut allt material som ligger till grund för beslutet och sätta sig in i det.

De vet bäst, så klart, och om de säger att det måste införas tillståndsplikt för loppisskyltar måste det vara för att de genom grundliga utredningar kommit fram till att loppisskyltar skördar många liv. Obegripligt att de varit oreglerade så länge.

Tack och lov att vi har så höga skatter i det här landet som finansierar dessa grundliga och helt nödvändiga utredningar, och de välbehövliga åtgärder som följer.
Citera
2025-06-29, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Hahaha, jag ger upp. Det är helt okej om du tycker att man inte bör protestera mot helt uppenbart galna myndighetsbeslut utan att först begära ut allt material som ligger till grund för beslutet och sätta sig in i det.

De vet bäst, så klart, och om de säger att det måste införas tillståndsplikt för loppisskyltar måste det vara för att de genom grundliga utredningar kommit fram till att loppisskyltar skördar många liv. Obegripligt att de varit oreglerade så länge.

Tack och lov att vi har så höga skatter i det här landet som finansierar dessa grundliga och helt nödvändiga utredningar, och de välbehövliga åtgärder som följer.

Ok, då frågar jag igen…
Exakt hur vet du att det är ”helt uppenbart galna myndighetsbeslut”??

Vilka seriösa analyser och vilka seriösa material fakta info statistik har ingått i dina analyser, och har dina analyser blivit granskade av andra sakkunniga och kunnat bekräftas stämma…?

För det handlar väl inte bara om att du tycker och drar gissningar och åsikter ur arslet utan att ha relevanta kunskaper etc i sak…?
Citera
2025-06-29, 13:37
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ok, då frågar jag igen…
Exakt hur vet du att det är ”helt uppenbart galna myndighetsbeslut”??

Vilka seriösa analyser och vilka seriösa material fakta info statistik har ingått i dina analyser, och har dina analyser blivit granskade av andra sakkunniga och kunnat bekräftas stämma…?

För det handlar väl inte bara om att du tycker och drar gissningar och åsikter ur arslet utan att ha relevanta kunskaper etc i sak…?

Min uppfattning grundar sig på det klassiskt liberala ställningstagandet att myndigheterna inte ska ingripa i medborgarnas liv när det inte finns mycket starka skäl till det.

Vilka tunga studier av loppisskyltarnas hot mot liv, hälsa, sedlighet och den nationella säkerheten har du gått igenom för att bilda dig uppfattningen att Trafikverkets beslut är rimligt?

Eller, om du i likhet med mig inte har plöjt igenom några dylika studier, vad är den ideologiska grunden för din uppfattning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in